București, 25 mai: Kaufland România inițiază un nou program agricol în parteneriat cu Cooperativa Țara mea, ce vine în sprijinul producătorilor locali mici de fructe și legume, prin care le garantează acestora siguranța cantităților cultivate și vândute, dar și un profit sigur. Obiectivele principale ale programului sunt consolidarea structurii producătorilor români, dar și colaborarea pe termen lung, cu extinderea capacităților și diversificarea portofoliului de articole.
Susținerea producătorilor locali reprezintă o prioritate în politica de achiziții Kaufland România. Compania a sprijinit întotdeauna producătorii români și a ales să colaboreze cu aceștia ori de câte ori acest lucru a fost posibil, iar acest program vine să întărească această promisiune.
Produsele micilor fermieri din program sunt certificate internațional pentru calitate și siguranță (Global G.A.P.), respectă standardele de prospețime Kaufland și se vor găsi la raionul de legume-fructe începând chiar din lunile mai-iunie. În sezon, sortimentul de legume și fructe de la raft ajunge până la peste 90% produse românești.
Pentru acest proiect, Kaufland va colabora cu 237 de fermieri și producători mici de pe teritoriul întregii țări, înscriși în Cooperativa Țara mea, și va colecta de la aceștia peste 9000 de tone de fructe și legume. Programul se desfășoară în sezonul de legume și fructe din România, în perioada mai - octombrie 2021, cu posibilitatea de a fi extins pe termen mai lung.
Toți producătorii implicați în program îndeplinesc următoarele cerințe:
Sunt certificați Global G.A.P. sau urmează să obțină certificarea;
Au disponibile cantitățile necesare de fructe și legume agreate, ce pot fi planificate în avans;
Sunt producători români individuali sau fac parte dintr-o cooperativă;
Au capacitate de prelucrare sau ambalare a produselor;
Dispun de capacitate de răcire sau pre-răcire a produselor;
Au capacitate logistică către depozitele centrale;
Dispun de capacitare de stocare adecvată, dacă este necesar.
Se angajează să respecte criteriile de calitate și prospețime ale Kaufland România;
Producătorii mici și mijlocii care îndeplinesc aceste cerințe pot să se alăture programului, prin înscrierea în Cooperativa Țara mea.
Pentru anul 2021, în faza inițială a programului, au fost incluse 5 articole principale, iar planul pentru anul următor constă în mărirea cantităților și diversificarea portofoliului de produse.
Cantitățile menționate reprezintă aproximativ 30% din cantitatea necesară de produse pe sezon, iar pentru restul articolelor se colaborează cu alți furnizori locali. Suprafața contractată în program este de cca. 150 ha.
,,Producătorii locali mici au în continuare nevoie de susținere, mai ales într-o perioadă în care toată economia e pusă la grea încercare. Ne dorim să fim alături de ei, căutând mereu soluții noi să îi susținem să se dezvolte. Cei care aleg să îi sprijine au numai de câștigat, fiindcă românii caută în magazine produsele locale, iar dezvoltarea sectorului agricol intern înseamnă deopotrivă și dezvoltarea economiei locale, pe lângă cea a business-ului. Cooperativa este cea mai sigură formă de asociere pentru micii producători care vor să crească și noi suntem aici să îi susținem”, declară Valer Hancaș, Director de Comunicare și Corporate Affairs Kaufland România.
Prin colaborarea cu Kaufland în acest proiect, producătorii locali beneficiază de o mai mare predictibilitate a suprafețelor cultivate în raport cu cantitățile produse ce vor fi livrate, riscurile la nivelul producției sunt reduse și li se asigură un profit sigur.
Despre Kaufland România
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.300 de magazine în 8 țări, 132.000 de angajați și o rețea de 142 de magazine în România. În 2021, Kaufland România a primit pentru a patra oară certificarea Best Buy Award, care atestă că este lanțul de magazine cu cel mai bun raport calitate – preț de pe piața locală. Kaufland deține și distincția Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienți, acordată de Institutul internațional ICERTIAS, în urma unei analize de piață. Strategia noastră are ca scop îndeplinirea dorinţele clienților cu accent pe garanţiile şi serviciile noastre, varietate, un nivel ridicat de calitate şi, bineînţeles, preţuri atractive.
Comunicat Kaufland România