Fermierii, crescătorii de animale care beneficiază de ajutorul de stat la motorină trebuie să știe că termenul limită pentru depunerea cererilor de rambursare a motorinei utilizată în trimestrul 2 al anului 2022, la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, este 31 iulie 2022.
Cererile pentru rambursarea ajutorului de stat pentru cantităţile de motorină achiziţionate şi utilizate în agricultură, aferente perioadei 1 aprilie–30 iunie 2022, trimestrul 2 al anului 2022, se depun la APIA de către administratorul, reprezentantul legal sau împuternicitul acestuia, caz în care împuternicirea este emisă de către administratorul sau reprezentantul legal şi este însoţită de copia actului de identitate al persoanei împuternicite.
Ajutorul de stat se acordă trimestrial, sub formă de rambursare a diferenței dintre rata accizei standard și rata accizei reduse (stabilită la 21,00 de euro/1.000 de litri) pentru motorina utilizată în agricultură.
Valoarea nominală a ajutorului de stat pentru reducerea accizei la motorină pentru anul 2022 este de 1,630 lei/litru.
Pentru sectorul vegetal, cererile de plată pentru rambursare se depun însoțite de următoarele documente:
⦁ documente care dovedesc cantitatea de ciuperci produsă, după caz;
⦁ situația centralizatoare a cantităților de motorină utilizate la lucrări mecanizate, aferente perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa 9 ;
⦁ copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanților;
⦁ copie a documentelor de identitate și/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare;
⦁ adeverință în original de la Registrul agricol, cu suprafețele aflate în exploatare, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare;
⦁ adeverință în original de la Direcția pentru agricultură județeană, pentru suprafețele plantate cu vie nobilă, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare.
Pentru sectorul zootehnic, cererile de plată pentru rambursare se depun însoțite de următoarele documente:
⦁ situația centralizatoare a cantităților de motorină utilizate pentru sectorul zootehnic, aferentă perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa ⦁ nr. 9 din OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările ulterioare⦁ ;
⦁ copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanților;
⦁ situația privind calculul efectivului rulat / efectivului mediu realizat, întocmită de beneficiar și vizată de medicul împuternicit de liberă practică, după caz, întocmită conform modelului prevăzut în anexa 10 din OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările ulterioare⦁ ;
⦁ copie de pe cererea depusă de către apicultori la consiliul local în vederea asigurării acestora de vetre de stupină temporare sau permanente;
⦁ copie a documentelor de identitate și/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare.
Pentru sectorul îmbunătățiri funciare, cererile de plată pentru rambursare se depun însoțite de următoarele documente:
⦁ situația centralizatoare a cantităților de motorină utilizate pentru irigații, aferentă perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa ⦁ nr. 9 din OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările ulterioare⦁ ;
⦁ copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanților;
⦁ situația centralizatoare a cantităților de apă pentru irigații, întocmită conform modelului prevăzut în anexa 11 din OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările ulterioare⦁ ;
⦁ copie a facturilor de apă din care să reiasă volumul de apă consumat de către beneficiar/procesul-verbal de confirmare a volumului de apă livrat pentru irigații, întocmit de către orice furnizor de apă de irigații;
⦁ situația suprafețelor irigate, pe structuri de culturi, aferentă perioadei pentru care se solicită ajutorul de stat;
⦁ copie a documentelor de identitate și/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare;
⦁ dovadă cont trezorerie dacă au intervenit modificari ale coordonatelor bancare față de cererea inițială.
Informații obținute de Agroinfo de la APIA.