PORC NĂSCUT ȘI CRESCUT ÎN ROMÂNIA 100%! Retailerul german Kaufland a lansat programul Porc născut și crescut în România 100%. Potrivit comunicatului companiei, porcii sunt crescuți inclusiv cu furaje din România. Retailerul lucrează deja cu şapte ferme din România, care livrează 2.000 porci/ săptămână către magazinele reţelei, iar în doi ani speră să dubleze cantitatea.
„Programul agricol prin care sprijinim fermele de porci să adere la standarde superioare de bunăstare a animalelor include şapte ferme, ce furnizează 2.000 de porci/ săptămână şi sperăm să ajungem la 3.000 de porci/ săptămână în octombire 2021, iar octombrie 2022 la 4.000 de porci/ săptămână şi 210.000 de porci furnizaţi anul. Pentru a ne atinge obiectivul de a avea 100% carne de porc românească în magazine, avem nevoie de 8.000 de porci săptămânal”, a spus Valer Hancaş, director comunicare şi corporate affairs Kaufland România, în cadrul unei conferinţe de presă.
Reprezentanţii Kaufland spun că 80% din carne de porc din magazinele reţelei provine de pe piaţa românească, dar o parte dintre porcii crescuţi în România sunt importaţi din străinătate. Hancaş susţine că programul „Porc născut şi crescut în România”, a cărei bază a fost pusă acum trei ani cu scopul de a avea doar carne din porci crescuţi local în vitrine, din cauza faptului că 60% din carnea de porc era importată, trece într-o nouă etapă la porci născuţi, crescuţi dar şi hrăniţi cu cereale din România. În prezent, în toate magazinele Kaufland este livrată săptămânal carne proaspătă de porc ce provine de la peste 5.000 de porci crescuţi în România.
Potrivit datelor oferite de reprezentanţii Ministerului Agriculturii, în 2019, România a importat 1,6 milioane de purcei şi dintr-un consum de 739.000 de tone de carne de porc, 39% a fost satisfăcut din producţia internă. Însă, doar 289.000 de tone de carne a provenit din porci născuţi şi crescuţi în România, adică de la 3,75 milioane de porci, fătaţi de 138.000 de scroafe.
„România are nevoie de 175.000 de scroafe pentru a-şi asigura necesarul de carne de porc pentru populaţie. Ne dorim să aducem pe plus deficitul balanţei comerciale. (...) Îndemn consumatorul român să se îndrepte spre produsul românesc. Consumatorul dictează ce e bun şi ce nu e bun, dar noi trebuie să le dăm alternative. Statul va veni cu forme de ajutorare”, a spus Aurel Simion, secretar de stat în cadrul Ministerului Agriculturii, prezent la acelaşi eveniment.
Sursa: zf.ro