Sumele uriașe anunțate săptămână trecută de Ministerul Agriculturii și Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA), reprezentînd subvenții agricole, aferente lui 2023, nu au ajuns încă la fermieri, critică aceștia pe pagina Facebook APIA. APIA le răspunde fermierilor nemulțumiți, lămurind care este circuitul banilor și cât durează până sumele cuvenite ajung la ei.
Fermierii au luat la întrebări APIA, iar APIA a dat explicații.
"Daniela David: Nu mai credem nimic că ați autorizat, conturile noastre sunt goale, nimeni nu a primit nimic.
APIA - Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură: Daniela David, cifrele comunicate în ultimele informări transmise reprezintă sumele autorizate zilnic de către APIA. Trebuie să aveți în vedere că pentru a putea intra în procedură de plată este necesar să aveți emisă o decizie de plată. De la data emiterii documentului menționat durează câteva zile lucrătoare până la alimentarea contului fermierului. Verificați la centrul local APIA care vă gestionează cererea situația autorizării la plată pentru dosarul dvs.
Daniela David: APIA - Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, știu aceste lucruri dacă întrebăm la centre, nimeni nu știe.
APIA - Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură: Daniela David, în cazul în care nu ați reușit să obțineți informațiile de care aveți nevoie de la centrul local APIA, vă rugăm să ne transmiteți o solicitare scrisă, care să cuprindă datele dvs. de identificare, pe adresa de e-mail: relatii.cu.publicul@apia.org.ro. Vom verifica în sistem și vom reveni cu un răspuns pentru dvs.
Daniela David: APIA - Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, vă mulțumesc pt că răspundeți dv fermieriilor și că nu ne ignorați, unii funcționari ne cred că dacă suntem fermieri si ne dedicăm viața muncind pământul nostru românesc sau crescînd animale, suntem analfabeți sau proști, dar poate avem mai multă școală decât unii funcționari doar că le-am lăsat lor fotoliile ca să cultivăm terenuri si sa crestem animale
APIA - Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură: Daniela David, încercăm să vă transmitem toate informațiile complete și corecte, doar că pentru a vă putea comunica situația particulară a dosarului dvs. avem nevoie de datele dvs. de identificare.
Beefriendly: APIA - Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, ne-am bucura foarte mult dacă ați răspunde și solicitărilor de pe mail la fel de prompt precum răspundeți postarilor de pe facebook. Ca să nu mai vorbim de funcționarii de la centrele locale care nu cunosc procedurile sau care tergiversează diverse lucrări în speranța că va renunța fermierul la cerere și astfel, se mai diminuează din munca funcționarului APIA.
Din păcate, realitatea din teren e departe de imaginea frumoasă pe care o afișați pe rețelele de socializare.
APIA - Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură: Beefriendly, fiecare solicitare scrisă transmisă pe adresa Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, fie pe adresele oficiale de e-mail, fie prin poștă, este înregistrată și primește un răspuns respectând termenul legal. De multe ori, când cererea transmisă nu necesită o analiză amănunțită sau verificări complexe în sistemul informatic, răspunsul vine chiar și în aceeași zi. Nu negăm că există și probleme, însă încercăm să le rezolvăm cât mai rapid pentru a putea transmite fermierilor informațiile solicitate. Vă mulțumim pentru înțelegere.
Madalina Cete: APIA - Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, de 2 săptămâni suntem autorizați la plată...și nu am primit nimic... trist și păcat într-o țară europeană!"