Creşterea producţiei dar şi a consumului de carne de pasăre în Italia este estimată să fie în acest an de 5%. Efectele negative ale crizei economice mondiale pe piaţa europeană şi a celei italiene au condus la o scădere a consumului de carne de pasăre cu 5%. Industria cărnii de pasăre a trecut cu mult mai uşor peste criză decât a făcut-o cea a cărnii de porc sau vită.
Italia este al şaptelea producător european de carne de pui, având una dintre cele mai mari rate de creştere anuală, de 2,7% în ultimii cinci ani. Pe plan intern, producţia este sub cea de vită sau carne de porc din punct de vedere a volumului sau a importanţei.
Chiar şi aşa, industria cărnii de pasăre este foarte eficientă şi bine integrată pe verticală. Totuşi, criza economică a condus la o scădere a creşterii, la doar 4% la jumătatea anului trecut, comparativ cu o creştere de 12% în 2008.
Carnea de pui a trecut cu mult mai bine peste criză datorită preţului mai mic al acestui tip de carne, la care s-a adăugat scăderea preţurilor la furaje şi la energia electrică, cu 10%. Estimările pentru acest an prevăd o creştere de 5% a pieţii cărnii de pasăre, ceea ce va aduce un profit în creştere şi pentru fermieri.
În ceea ce priveşte consumul italienilor, estimările se duc spre 11,5 kilograme pe fiecare locuitor, cu 64% din consum orientat spre pulpe şi piept, 21% produse preparate (pui umplut, cârnaţi sau cremwurşti) şi 15% pui întreg.