Adama
Vinasa Rompak

Strategia de marketing stimulează exporturile de conserve din legume şi fructe

Publicat: 01 februarie 2010 - 16:00
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

Exporturile României de conserve din legume şi fructe s-au dublat în 2009 faţă de anul precedent, pe fondul finalizării mai multor investiţii în tehnologizarea fabricilor din sector, dar şi datorită dezvoltării strategiei de marketing, în prezentarea produselor.

Potrivit datelor furnizate de Organizaţia Naţională Interprofesională Legume-Fructe (ONILF), anul trecut ţara noastră a exportat 5% din totalul producţie interne, cantitate estimată la 500.000 de euro.

„Este important să ai o prezentare bună a produselor pentru că altfel rişti să îţi fie refuzat produsul sau să nu fie achitat. 5% e încă un procent mic, dar e în creştere”, a precizat directorul general al ONILF, Aurel Tănase, care este şi preşedintele patronatului Romconserv.

„Trebuie să încurajăm exportul prin calitatea producţie, printr-o bună prezentare şi un marketing bun, respectiv să găsim pieţe şi să avem continuitate în livrări”, a adăugat Tănase. Potrivit acestuia, producătorii români îşi propun pentru anul 2010 o creştere a exportului până la 15% din totalul producţiei şi până la 40% în următorii trei ani, pe fondul derulării unor acţiuni de promovare a produselor în ţările din afara Uniunii Europene.

Produsele româneşti ajung în special în Italia, Germania şi Spania. Producţia autohtonă de conserve din legume şi fructe este estimată pentru acest an la circa 200.000 tone, cu o valoare totală de peste 10 milioane de euro. În ceea ce priveşte importurile, preşedintele Romconserv a declarat că, în ultimii ani, acestea sunt în scădere, motivul fiind creşterea producţiei autohtone.

Vizualizat: 1567 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

Puma 260 AFS Connect - în premiera în România

Puma 260 AFS Connect - în premiera în România

Alături de cele peste 50 de maşini şi echipamente agricole expuse la Agriplanta, Titan Machinery România a prezentat cele mai noi şi moderne tehnologii pentru agricultura de precizie şi irigaţii. De asemenea, cel mai mare model din gama Puma - 260 AFS Connect a fost prezentat în premieră în România.

Interviu cu Bogdan Constantin, PR & Communication specialist Titan Machinery România.

Massey Ferguson a convins de la prima lucrare CLAAS România - soluţii digitale, servicii post-vânzare şi training specializat pentru operatori! FERME DE VÂNZARE în județul Cluj! IMAGINI DIN DRONĂ // Detalii în descriere

Bancul zilei

La cumpărături

La cumpărături
Un tip făcea cumpărături într-un supermagazin cu un cărucior în care era şi băieţelul său de doi ani. Detalii