Exporturile României de conserve din legume şi fructe s-au dublat în 2009 faţă de anul precedent, pe fondul finalizării mai multor investiţii în tehnologizarea fabricilor din sector, dar şi datorită dezvoltării strategiei de marketing, în prezentarea produselor.
Potrivit datelor furnizate de Organizaţia Naţională Interprofesională Legume-Fructe (ONILF), anul trecut ţara noastră a exportat 5% din totalul producţie interne, cantitate estimată la 500.000 de euro.
„Este important să ai o prezentare bună a produselor pentru că altfel rişti să îţi fie refuzat produsul sau să nu fie achitat. 5% e încă un procent mic, dar e în creştere”, a precizat directorul general al ONILF, Aurel Tănase, care este şi preşedintele patronatului Romconserv.
„Trebuie să încurajăm exportul prin calitatea producţie, printr-o bună prezentare şi un marketing bun, respectiv să găsim pieţe şi să avem continuitate în livrări”, a adăugat Tănase. Potrivit acestuia, producătorii români îşi propun pentru anul 2010 o creştere a exportului până la 15% din totalul producţiei şi până la 40% în următorii trei ani, pe fondul derulării unor acţiuni de promovare a produselor în ţările din afara Uniunii Europene.
Produsele româneşti ajung în special în Italia, Germania şi Spania. Producţia autohtonă de conserve din legume şi fructe este estimată pentru acest an la circa 200.000 tone, cu o valoare totală de peste 10 milioane de euro. În ceea ce priveşte importurile, preşedintele Romconserv a declarat că, în ultimii ani, acestea sunt în scădere, motivul fiind creşterea producţiei autohtone.