Carnea americană s-a scumpit, iar creşterea preţurilor pe piaţa en-gros are la bază un argument foarte simplu, spun specialiştii în domeniu: la un moment dat oamenii vor fi nevoiţi să cumpere carnea pentru hrană.
Aceiaşi specialişti mai spun că marii producători vor fi nevoiţi să simtă presiuena consumatorilor, care în prezent beneficiază de preţuri mai mult decât accesibile la această marfă. Odată ce retailerii şi operatorii de restaurante vor fi nevoiţi să majoreze preţurile, consumatorii vor avea tendinţa să caute alternative la preţuri mai mici, fie sub forma unor proteine mai ieftine, fie o reducere în consumul de proteine.
La porcine şi vită, preţurile au crescut pe piaţa en-gros, ceea ce a condus la o creştere şi la producătorii finali. Totuşi, preţurile la vânzările en-gros şi cele de retail nu funcţionează în tandem. De obicei, se poate vorbi de o perioadă de o lună până când efectele se pot vedea la consumatorul final.
Preţurile de producţie au crescut în primele patru luni ale anului, cu până la 5,7% faţă de perioada similară a anului trecut.
Creşterea pe piaţa de detail nu s-a făcut încă simţită, fiind aşteptată în perioada viitoare. Cea din urmă piaţă, cea care este simţită de consumatorul final, este oricum mult mai stabilă, fiind afectată de constrângerile consumului şi al competiţiei mult mai mari decât la en-gros.
Astfel, la acest capitol, preţurile nu sunt mai mari decât în perioada similară a anului trecut. Cel mai probabil vor mai trece câteva luni ca preţurile din retailul american să crească şi aproape sigur această creştere nu va fi la acelaşi nivel cu cele de la livrările de carne brută, aceasta şi ca urmare a costurilor scăzute cu forţa de muncă.