SUBVENȚII APIA 2021! Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) subliniază, într-un buletin informativ APIA Gorj, obligațiile primăriilor față de fermieri.
Primăriile pe raza cărora se află terenurile agricole sunt obligate:
a) să informeze în prealabil fermierul cu privire la eliberarea adeverinței;
b) să elibereze adeverințe conform înscrisurilor din registrul agricol fără condiționarea de plata impozitelor sau taxelor locale de către fermier;
c) să transmită adeverințele către centrele județene sau locale APIA la solicitarea acestora.
Responsabilitatea privind legalitatea și valabilitatea documentelor aparține fermierului și/sau autorității care a emis sau a atestat aceste documente, după caz.
Nu se acordă plăți directe niciunui solicitant în cazurile în care se constată că terenul sau efectivele de animale fac obiectul cererilor a doi sau mai mulți solicitanți. La constatarea acestei situații, în cursul controalelor administrative încrucișate, APIA, în termen de 30 de zile calendaristice, va notifica solicitanții, care au obligația să rezolve litigiul. Dacă litigiul nu se rezolvă în termen de 30 de zile calendaristice de la primirea notificării, suprafața de teren sau efectivele de animale supradeclarate nu sunt eligibile la plată în anul curent de cerere, cu excepția cazurilor în care litigiul este soluționat de instanța judecătorească.