TINERI FERMIERI. Programul Empowering Women in Agrifood, dezvoltat de EIT Food și implementat de Impact Hub Bucharest, și-a desemnat cele 2 câștigătoare care au primit finanțare totală de 15.000 de euro. Cea mai mare sumă, 10.000 de euro, a fost câștigată de Cosmina Dinu, care este o tânără și frumoasă fermieriță și a pus pe picioare Ferma de păsări pășunate.
După 5 luni de mentorat personalizat și sesiuni de networking, cele 10 participante finaliste au susținut pitch-urile în fața juriului și au expus progresul înregistrat în cadrul programului, precum și intențiile de dezvoltare a business-ului și nevoile identificate.
În urma unui proces de jurizare, care a ținut cont de criterii precum inovația ideii de business, nevoia care este adresata, scalabilitatea și planul de business, impactul socio-economic și exploatarea oportunităților din domeniul agrifood, 2 antreprenoare s-au evidențiat:
Cosmina Dinu, fondatoarea Fermei de păsări pășunate, și câștigătoare a sumei de 10.000 de euro, vine cu o idee inovatoare de a produce etic și local carne de pui sănătoasă în condiții de siguranță alimentară. Pășunarea aduce multiple beneficii comunității locale și vizează atât calitatea hranei produse, cât și bunăstarea și sănătatea animalelor, protecția mediului înconjurător, fertilitatea solului, și nu în ultimul rând profitabilitatea micului fermier.
Juriul din cadrul programului a fost format din Oana Craioveanu - Managing Partner Impact Hub Bucharest, Lucia Costea - Managing Partner Secom și Roxana Bitoleanu – Cofondatoare Taraba Virtuală. Evaluarea juriului a reprezentat 40% din nota finală primită de antreprenoare, ceilalți 60% reprezentând progresul înregistrat de acestea de-a lungul celor 5 luni de program.
Antreprenoarele au lucrat împreună cu mentorii lor la câteva direcții importante: dezvoltarea ideii de business, îmbunătățirea operațiunilor business-ului, strategia de monetizare și de marketing, dezvoltarea echipei, creșterea veniturilor și a numărului de clienți precum și dezvoltarea de produse și parteneriate noi.
30% dintre participante au avut primii clienți în timpul programului EWA, iar 60% dintre ele au stabilit parteneriate noi.
Cosmina Dinu (în foto)– Ferma de păsări pășunate: Pot spune cu toată sinceritatea că simt că am făcut un salt uriaș în doar 5 luni, de la un business la foarte început de drum la unul funcțional. Și în mare parte o datorez motivației pe care mi-a dat-o Programul EWA și colaborarea extraordinară cu Mădălina Cocan (cofondatoarea Lăptăriei cu caimac, fiica fermierului Nicușor Șerban n.r.), care mi-a fost mentor. Am luat foarte în serios resursele alocate pentru noi în cadrul programului și ne-am dorit să avem rezultate concrete, palpabile. Așadar, am apăsat pedala la maxim și am obținut niște rezultate senzaționale. În primul rând am obținut un produs sănătos și delicios cu care am avut onoarea să hrănim niște familii minunate, al căror feedback extraordinar ne fac să privim cu nerăbdare și entuziasm anul viitor. În al doilea rând, am construit din forțe proprii un centru de sacrificare pe care ulterior l-am autorizat, depășind astfel, principala barieră de intrare pe piață a micului producător, atât din punct de vedere al costurilor cât și al legislației care este neclară. Iar în al treilea rând, am pus bazele unei rețele de distribuții moderne, bazată pe Facebook, care are toate șansele să devină cea mai tare soluție de vânzare pentru micul producător și consumatorii interesați de produse locale, proaspete și sănătoase. A fost un an EPIC!
Premiul îl vom investi într-o cameră de răcire rapidă care ne va crește capacitatea de procesare și calitatea cărnii. Totodată, vom investi în mai multe echipamente necesare eficientizării și îmbunătățirii proceselor de producție și procesare.
Programul EWA s-a încheiat pe 26 noiembrie cu un eveniment online despre oportunitățile în agrifood și leadership feminin, la care au participat Oana Craioveanu – Managing Partner Impact Hub Bucharest, Mădălina Cocan – Cofondator Lăptăria cu caimac și Ștefania Cristescu - Director Marketing și Comunicare, Patria Bank.
Oana Craioveanu, Managing Partner Impact Hub Bucharest: Domeniul agrifood începe să fie din ce în ce mai inovator și sesizăm în ultima perioadă o implicare a noii generații de fermieri și producători care sunt deschiși în adoptarea tehnologiei și care își doresc să eficientizeze procesele. Rolul nostru este să îi aducem mai aproape de visul lor prin conectarea la oameni și resurse care să-i ajute în clarificarea viziunii pe termen lung. Implicarea în programul EWA a răspuns fix acestei nevoi și, mai mult decât atât, ne-a bucurat și ne-a surprins în mod plăcut determinarea și energia participantelor care aveau nevoie de a cuprinde imaginea de ansamblu a ideei lor de business.
Despre EWA – Empowering Women in Agrifood
EWA este un program dezvoltat de EIT Food pentru un total de 50 de femei antreprenor din 5 țări europene (Cehia, Portugalia, România, Spania și Turcia) și este implementat în România de Impact Hub Bucharest.
Despre Impact Hub Bucharest
Impact Hub Bucharest este spațiul dinamic în care profesioniști și antreprenori lucrează pentru dezvoltarea proiectelor și inițiativelor de business. Încă din 2012, Impact Hub Bucharest este primul spațiu de coworking din România, cu o comunitate de aproximativ 2.000 de membri în 3 locații centrale din București, iar la nivel global organizația este prezentă în peste 100 de locații din peste 50 de țari. Misiunea Impact Hub Bucharest este de a susține ecosistemul antreprenorial oferind programe de accelerare a startup-urilor și finanțare directă, precum și cea mai mare platformă online de educație antreprenorială.
Despre EIT Food
Institutul European de Inovare și Tehnologie (EIT) este un organism al UE, creat de Uniunea Europeană în 2008 pentru a consolida capacitatea de inovare a Europei. EIT face parte din programul Horizon 2020, programul-cadru de cercetare și inovare al Uniunii Europene.
EIT Food este un consorțiu pan-European care activează în zona antreprenoriatului și inovației în sectorul agroalimentar. Membrii comunității EIT Food sunt actori la nivel global în industria alimentară: peste 50 de parteneri din mediul de afaceri de top, centre de cercetare și universități din 13 țări.