Plata avansului la subvențiile APIA începe din data de 16 octombrie 2022. Astfel, săptămâna aceasta, au fost turate la maxim motoarele la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) pentru finalizarea controalelor în teren și pregătirea plăților pentru fermieri, crescători animale, spune directorul general APIA, Adrian Pintea, în mesajul de sfârșit de săptămână, cu care i-a obișnuit deja pe fermieri.
"Săptămână cu motoarele turate la maxim, după ce precedenta s-a încheiat cu vizita omoloagei mele din Republica Moldova, doamna Diana COȘALÎC, Directorul AIPA-Agenția de Intervenție și Plăți pentru Agricultură, organizată în contextul unei întâlniri de lucru a reprezentanților Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare din Republica Moldova în România.
Am discutat despre noutățile din activitatea fiecărei agenții, cu referire la portofoliul de scheme implementate și plăți derulate, precum și despre perspectivele și nevoile de cooperare dintre cele două agenții pentru perioada imediat următoare, în baza parteneriatului de colaborare derulat de peste 10 ani între cele două instituții.
Mijlocul acestei săptămâni m-a găsit la Suceava, în mijlocul colegilor de la centrul local Câmpulung Moldovenesc, pentru o întâlnire de analiză a stadiului activităților curente. Împreună am discutat despre stadiul controalelor pe teren derulate la nivelul județului Suceava pentru cererile unice de plată depuse în Campania 2022, stadiul pregătirii dosarelor care intră la plata în avans din 16 octombrie, precum și strategia de lucru pentru menținerea unui ritm constant, ridicat de autorizare a plăților în avans.
Am felicitat întreaga echipa APIA SUCEAVA pentru seriozitate, implicare și performanțe, asigurându-i pe colegi de întregul sprijin în Campania de plată în avans 2022.
Totodată, avem drept misiune asumată să comunicăm, să îi informăm și să ascultăm pe fiecare fermier, oferind, ca de fiecare dată întregul nostru sprijin. Tocmai de aceea am adus astăzi precizări importante privind Măsura 1 „Microgranturi în domeniul agroalimentar”.
Beneficiarii trebuie să știe că pot încărca rapoartele de progres în cadrul sistemului informatic Granturi IMM, secțiunea IMM RECOVER, modulul Implementare.
Subliniem faptul că termenul limită de depunere a rapoartelor de progres însoțite de documentele justificative este de 90 de zile de la data la care disponibilul a fost transferat în contul bancar al beneficiarului.
Toate documentele justificative care au stat la baza efectuării cheltuielilor și care urmează a fi încărcate în IMM Recover de către aplicanții eligibili ai Măsurii M1, vor purta sintagma „decontat din microgrant”, asumată prin semnătura beneficiarului (facturi/ordine de plată/extras de cont/etc.).
Am reamintit și lista cheltuieilor eligibile angajate după data de 1 februarie 2020, atenționâmd asupra faptului că toate cheltuielile efectuate din micrograntruri trebuie să fie în legătură cu activităţile/subactivităţile codului CAEN pentru care s-a solicitat finanţare.
Cu aceste vești bune încheiem săptămâna, iar eu vă transmit toate gândurile bune și vă doresc ca week-end-ul să vă fie liniștit!" Este mesajul șefului APIA.