COMUNICAT. Iubitorii de lactate românești, realizate din lapte integral, neomogenizat și pasteurizat la temperatură joasă, vor găsi la rafturile marilor rețele de retail din România, produsele Artesana cu noile etichete. Cu o cifră de afaceri estimată pentru anul 2020 la 3,7 milioane de euro, Artesana se află pe piața românească din august 2012, iar în retail-ul modern din august 2013. Produsele Artesana se găsesc în peste 700 de magazine în toată țara.
La o săptămână după ce au anunțat demararea primei campanii de reînnoire a identității vizuale și de brand, Artesana International, producătorii lactatelor Artesana, anunță că au început livrarea produselor cu noile etichete în lanțurile mari de retail din România. Campania de reînnoire a identității vizuale, prima campanie de acest fel de la înființarea brandului, în urmă cu 8 ani, a fost realizată printr-un proiect de consultanță internațională cofinanțat de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).
Biljana Scekic, Director Regional CSEE, SME Finance & Development, BERD: „Ne bucurăm că am putut susține această nouă etapă din dezvoltarea Artesana. Proiectul implementat cu sprijinul nostru și al Platformei europene de consiliere în materie de investiţii, cu finanțare din partea Uniunii Europene, oferă companiei instrumentele necesare pentru a deveni un lider regional. Felicităm compania pentru investiția în propriul brand! Companiile mici și mijlocii au nevoie, în egală măsură, de finanțare şi de consultanță pentru a crește inteligent și pentru a rămâne motorul economiilor locale.”
Pe lângă noua identitate - primul pas din noua strategie Artesana -, proiectul vizează relansarea si repoziționarea companiei prin cercetări de piață, corporate branding, redesign-ul etichetelor, precum și definirea unei strategii integrate de trade, de brand și de produs, pentru următorii ani.
Artizanii laptelui
Cercetarea științifică, care a stat la baza reînnoirii identității vizuale Artesana și la consolidarea strategică a companiei românești, a scos în evidență atenția din ce în ce mai mare pe care o acordă consumatorii de lactate produselor cât mai naturale și mai puțin supuse procesării industriale. Din acest motiv, Artesana a ales să comunice beneficiile și calitățile lactatelor sale unice, direct pe etichetă. Totodată, pentru priceperea de care e nevoie pentru a produce cele peste 20 de rețete de iaurturi, brânzeturi și lactate proaspete, a fost aleasă sintagma Artizanii laptelui, un slogan care va ilustra și identitatea corporate a brandului.
Prezența florilor de câmp pe noile etichete Artesana, întărește conexiunea cu natura, cu sursa laptelui și simbolizează parfumul anotimpurilor, regăsite în variabilitatea naturală a laptelui. Maniera artistică a ilustrației, în acuarelă, este reprezentarea vizuală a măiestriei și a talentului, ancorate în expresia de poziționarea a brandului Artesana: Artizanii laptelui. În același timp, fontul ales ilustrează, în continuare, ideea de artizanal, de măiestrie, îmbinată cu elemente care sugerează naturalul și inspirația din natură. Pe lângă fundamentarea în ideea de autentic, natural și cunoașterea în a prelucra laptele cu măiestrie, Artesana îmbrățișează și notele modernitate, de deschidere a mărcii către ambalaje atipice, inovatoare și eco-sustenabile.
Astfel, Artizanii laptelui devine o platformă de comunicare, un angajament pe termen lung în sprijinul ideii că brandul Artesana va însoți, va ghida și va încuraja orice dorință sau efort al iubitorilor de lactate românești de a avea acces la produse artizanale, cu un gust adevărat și cinstit, cu proprietăți nutritive evidente, realizate prin puterea naturii și măiestria producătorului de a păstra proprietățile laptelui.
Așa sunt produsele Artesana
Noile etichete nu vor aduce nicio schimbare în rețetele produselor Artesana, ci vor sublinia valorile și principiile care stau la baza fiecărui borcănel și sticlă de lactate:
⦁ Artesana pasteurizează la temperaturi joase, ca să păstreze intacte proprietățile naturale ale laptelui.
⦁ Laptele Artesana este exact așa cum vine de la fermă: integral, cu grăsime variabilă în mod natural între 3,5 – 4,2%. Acest lucru depinde de fiecare lot de lapte, dar și de anotimpuri. În anotimpul cald, laptele e mai puțin gras, iar în cel rece, mai gras.
⦁ Artesana nu intervine mecanic asupra laptelui, adică nu omogenizează. Globulele de grăsime rămân intacte, nu sunt sparte în particule mici, astfel încât acestea nu se împrăștie în toata masa de lapte, ceea ce asigură o digestie mai bună de către organismul nostru.
⦁ Pentru că nu este omogenizat, laptele Artesana are un caimac adevărat, deoarece grăsimea neatinsă se ridică la suprafață, formând un dop consistent de smântână dulce.
Cu o cifră de afaceri estimată pentru anul 2020 la 3,7 milioane de euro, brandul Artesana se află pe piața românească din august 2012, iar în retail-ul modern din august 2013. Astăzi, produsele Artesana se găsesc în peste 700 de magazine în toată țara, în majoritatea rețelelor de retail modern dar și în rețele locale sau băcănii specializate. Valoarea investițiilor de până în prezent este de peste 1,5 milioane de euro.
Artesana este una dintre cele 60 de companii românești care beneficiază, în fiecare an, de servicii de consultanță cu sprijinul BERD. Din totalul întreprinderilor beneficiare, 73% își cresc cifra de afaceri cu 32%, în timp ce 60% își sporesc productivitatea pe măsură ce se extind. BERD este un investitor important în România. Până în prezent, Banca a investit 8,8 miliarde de euro în economia țării prin intermediul a 449 de proiecte. De asemenea, mai mult de 900 de companii au fost ajutate să se dezvolte prin proiecte de consultanță implementate cu sprijinul BERD.