Adama
Agreena
AGRICOVER

Exportul de animale vii! Ce reguli pregătește Uniunea Europeană!

Publicat: 07 septembrie 2021 - 06:27
Comenteaza   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten

Comisia privind Protecția animalelor în timpul transportului din Parlamentul European dezbate aprobarea a două proiecte care stabilesc reguli și condiții la exportul de animale vii în Europa, dar și-n țările terțe, non-UE, anunță europarlamentarul român Daniel Buda (PPE), vicepreședintele Comisiei AGRI, Parlamentul European.

"În cadrul Comisiei privind Protecția animalelor în timpul transportului din Parlamentul European, a avut loc o dezbatere asupra a două proiecte, al căror raportor sunt. Astfel, este vorba de „Examinarea presupuselor încălcări a dreptului Uniunii și a administrării defectuoase în aplicarea dreptului Uniunii în ceea ce privește protecția animalelor în timpul transportului în interiorul și în afara Uniunii” și de „Proiectul de recomandare în urma examinării cu privire la protecția animalelor în timpul transportului în interiorul și în afara Uniunii”.

Aceste două proiecte cuprind o serie de recomandări și soluții ce țin de bunăstarea animalelor în timpul transportului, dar care să fie și în avantajul fermierilor. Astfel, am abordat următoarele subiecte principale: Regulamentul 1/2005, procedurile de autorizare și aprobare a mijloacelor de transport, controalele, colectare și schimbul de date, timpul călătoriilor, temperaturile pe durata transportului, condiția fizică a animalelor pentru a fi transportate, dispoziții specifice pentru transportul pe mare, transportul animalelor vii în țările non-UE.

La acest moment, ne aflăm în etapa de examinarea a amendamentelor depuse pe marginea celor două documente, urmând a fi supuse la vot astfel încât la finalul acestui an, să putem prezenta rapoartele în plenul Parlamentului European. Au existat 642 de amendamente depuse pentru proiectul de raport și 591 de amendamente pentru proiectul de recomandări. În prezentarea pe care am susținut-o, le-am mulțumit colegilor pentru toate eforturile depuse. Nu a fost deloc ușor pentru colegi să depună amendamente pe marginea unor aspecte atât de dificile privind transportul animalelor.

Comisia ANIT este una de anchetă, care trebuie să evalueze problemele ridicate legate de transportul animalelor vii, atât în interiorul UE, cât și în afara UE și să venim cu un set de recomandări care să fie pus la îndemână Comisiei Europene, iar acestea să fie transpuse în legislație.

Transportul de animale vii este o temă prezentă în spațiul public care trezește mult interes și acest lucru pe bună dreptate. Discutăm de ființe vii și este normal să avem grijă ce se întâmplă cu aceste ființe pe durata transportului, dar discutăm și de componenta economică. Trebuie să le asigurăm condiții de bunăstare pe durata transportului. În ceea ce privește partea economică, transportul animalelor vii reprezintă o activitate comercială importantă pentru fermierii europeni. Comertul intra UE cu animale vii a avut un impact bugetar 8,6 miliarde de euro în 2018, iar exportul este de aproximativ 1,6 miliarde de euro, implicând actori din toate domeniile economice.

buda-comisie-export_b

Mai mult decât atât, această activitate oferă aproximativ 60.000 de locuri de muncă directe și 300.000 de locuri de muncă indirecte, în special în zonele rurale. Aceste cifre reflectă cât de dificilă este munca noastră pentru că noi trebuie să asigurăm un echilibru pentru a garanta un transport de bună calitate, o bunăstare a animalelor la standardele cele mai înalte și desigur, de a face ceea ce este necesar pentru a nu afecta locurile de muncă ale cetățenilor europeni.

În ceea ce privește amendamentele, acestea au fost structurate în mai multe blocuri tematice, plecând de la importanța aplicării Regulamentului 1/2005 în interiorul UE. În cadrul audierilor pe care le-am avut, de multe ori s-a subliniat faptul că dacă acest Regulament ar fi fost respectat în toate statele membre, nu ar fi existat atât de multe probleme cu privire la condițiile de transport a animalelor. Aici trebuie să venim cu propuneri foarte ferme astfel încât să ne asigurăm că Regulamentul va fi aplicat în toate statele membre. În caz contrar, oricât de multe propuneri legislative am înainta și s-ar adoptat, dacă nu se urmărește implementarea acestor dispoziții legale de statele membre, atunci este o muncă derizorie. Statele membre trebuie să fie obligate să aplice această legislație în ceea ce privește bunăstarea animalelor în timpul transportului.

Un alt bloc tematic de amendamente se referă la procedurile de autorizare și aprobare a mijloacelor de transport. În cadrul audierilor, aceste proceduri au fost reclamate de nenumărate ori, făcându-se referire și la probleme ce țin de concurența neloială din partea anumitor transportatori care nu asigurau condiții la standarde înalte, deși, în anumite situații, erau mașini omologate. Trebuie să urmărim aceste procese de autorizație a mijloacelor de transport.

Amendamentele privind controalele, colectarea și schimbul de date au subliniat în cele mai multe cazuri nevoia unor inspecții frecvente, precum si importanța armonizării sistemului de sancțiuni. De asemenea, așa cum am subliniat în această dimineață, este nevoie de experți independenți care să urmărească exact ce se întâmplă pe mijloacele de transport. Trebuie, de asemenea, să dezvoltăm sistemul de control TRACES, pe care unele state, din păcate, nu îl folosesc sau îl folosesc prea puțin. Astăzi, prin tehnologia pe care o avem la dispoziție, putem face un schimb de date rapid pentru a avea în orice moment o viziunea de ansamblu și a acționa.

Timpul călătoriilor și perioada de odihnă reprezintă unul dintre cele mai importante subiecte. Bunăstarea animalelor vii în timpul transportului trebuie să fie asigurată în orice moment, de la încărcare până la destinație, indiferent de durata călătoriei. Trebuie să punem accent pe conditiile de transport, pe implementarea noilor tehnolgii, care să asigure bunastarea animalelor.

Amendamentele care conțin prevederi precum o durată maximă de patru ore pentru animalele vii transportate pentru creștere sau sacrificare sau de două ore pentru iepuri sau pui, sunt foarte complicat de transpus. Nu toate statele membre au la dispoziție autostrăzi care să permită un transport de calitate și eficient. Să nu mai vorbim de regiunile ultraperiferice care nu pot realiza acest obiectiv. Trebuie să fim foarte atenți la acest lucru. 
În ceea ce priveste temperatura optimă pentru transportul de animale vii, aceasta este des amintită în amendamente. Eu cred că prevederile Regulamentului actual sunt îndestulătoare cu privire la posibilitatea de transport între 5 ° C și 30 ° C, cu o toleranță de +/- 5 C. Problema este cum ne asigurăm noi că aceste valori sunt suportabile pentru fiecare specie. Diferențele de toleranță a temperaturii sunt mari între specii. Trebuie să respectăm așadar Regulamentul în vigoare astfel încât să ne asigurăm că animalele sunt transportate în bune condiții.

În ceea ce privește condiția fizică a animalelor pentru a fi transportate, trebuie să garantăm faptul că animalele sunt apte, sănătoase pentru a fi transportate. Referitor la animalele neînțărcate, trebuie să vedem cum putem stimula fermierii să țină acești viței în fermele lor pentru a nu fi supuși unui transport de îndată. Aceasta poate fi o soluție pe care să o avem în vedere.

Dispoziitile specifice pentru transportul pe mare sunt foarte importante. Prezența unui medic veterinar sau a unei persoane experimentate, cu o formare și competențe echivalente, pentru tronsonul maritim al călătoriei pentru a oferi sprijin animalelor bolnave sau rănite pe nave este extrem de importantă. De asemenea, este important să avem inclusiv instalații de rezervă.

În ceea ce privește transportul animalelor vii în țările non-UE, mi-a rămas în minte ceea ce spunea colegul Lundgren dimineață, faptul că nu putem sta în genunchi în fața unor ritualuri religioase. Perfect de acord, dar în același timp trebuie să găsim soluții pentru ca transportul animalelor să poată fi realizat și să ne asigurăm că animalele sunt tratate în mod corespunzător. O mare responsabilitate revine atât Comisiei Europene, cât și statelor membre, de la încărcare până la descărcare. Nu putem susține blocarea exportului de animale vii către țările terțe. Evident, avem soluții la îndemână pe care le putem urma. Componenta cărnii în carcasă este una dintre acestea, dar nu poate înlocui în momentul de față transportul de animale vii pentru că nu avem nici capacitatea aceasta, dar și pentru că anumite state terțe nu ar accepta. Totuși, trebuie să stimulăm statele membre pentru ca în Planurile Naționale Strategice să vină cu o resursă financiară pentru a se dezvolta aceste capacități de abatorizare.

Am încredere că vom veni cu un instrument extrem de valoros din partea Comisiei ANIT care va fi prezentat în plenul Parlamentului European și prin care vom oferi cele mai bune soluții atât în avantajul fermierilor europeni, cât și din punct de vedere al respectării celor mai înalte standarde de bunăstare a animalelor", a explicat eurodeputatul Daniel Buda.

Vizualizat: 2123 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Alte articole in aceasta categorie

Brânză românească din lapte de import!

Brânză românească din lapte de import!

23 octombrie 2024 - 06:29

Mai e brânza românească dacă e făcută din lapte de import?  Cine sunt cei mai mari importatori de lapte de la noi din țară. 

Suma achitată ACUM de APIA crescătorilor pentru 10 vaci de carne!

Suma achitată ACUM de APIA crescătorilor pentru 10 vaci de carne!

23 octombrie 2024 - 06:16

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) achită, în această perioadă, avansul la subvențiile agricole cuvenite fermierilor, crescătorilor de animale pentru acest an de cerere. Procentul aplicat plăților directe pe hectar și pe cap animal este de 70% din cuantumul unitar stabilit prin Ordin MADR. Ce sumă ia de la APIA un crescător care are doar 10 vaci eligibile la plată?

Comunicat APIA ASTĂZI: Intră subvenția în conturi!

Comunicat APIA ASTĂZI: Intră subvenția în conturi!

22 octombrie 2024 - 17:51

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA), prin intermediul Centrelor Județene, efectuează plata ajutorului de stat la motorina utilizată în agricultură pentru perioada 01 aprilie – 30 iunie 2024 (trimestrul II 2024), în conformitate cu HG nr.1174/2014 și OMADR 1727/2015, cu modificările și completările ulterioare.

Suma luată de oieri la avansul APIA pentru o turmă de 150 de ovine!

Suma luată de oieri la avansul APIA pentru o turmă de 150 de ovine!

22 octombrie 2024 - 16:14

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) a început pe 16 octombrie 2024 plata în avans a subvențiilor agricole pe hectar și cap animal. Ce sumă ar trebui să încaseze de la APIA un crescător de oi pentru o turmă de minim 150 de ovine?

Un nou ajutor pentru apicultori!

Un nou ajutor pentru apicultori!

22 octombrie 2024 - 07:11

Crescătorii de albine ar putea beneficia de un nou ajutor. Asociația Crescătorilor de Albine din România a transmis recent o adresă către Ministerul Agriculturii prin care solicită decontarea hranei albinelor.

Banii pentru plățile fermierilor, crescătorilor de animale! Scrisoare trimisă Comisiei Europene!

Banii pentru plățile fermierilor, crescătorilor de animale! Scrisoare trimisă Comisiei Europene!

22 octombrie 2024 - 06:51

Europarlamentarii români Dan Motreanu și Daniel Buda au transmis zilele acestea o scrisoare urgentă către președinta Comisiei Europene. Se pare că ar exista intenția eliminării fondului pentru agricultură, destinat acoperirii plăților fermierilor, crescătorilor de animale.

Ajutor de secetă și pentru crescătorii de vaci!

Ajutor de secetă și pentru crescătorii de vaci!

22 octombrie 2024 - 05:43

Vocea crescătorilor de animale! Un crescător de vaci ne-a transmis la redacție un mesaj în care punctează nevoia unui ajutor de secetă și pentru crescătorii de vaci. Seceta a scumpit teribil furajele, iar crescătorii se gândesc cum să-și irige pășunile și parcelele cultivate cu lucernă. E nevoie să fie ajutați, așa cum sunt sprijiniți fermierii din vegetal.

Comunicat APIA ACUM! Lista de plăți hectar, cap animal ASTĂZI!

Comunicat APIA ACUM! Lista de plăți hectar, cap animal ASTĂZI!

21 octombrie 2024 - 16:53

Agenția de Plăți şi Intervenție pentru Agricultură(APIA) informează că în perioada 16 – 21.10.2024, a autorizat la plată în cadrul Campaniei de plăți în avans aferentă anului de cerere 2024, un număr de 401.391 fermieri, cu o sumă totală de 172.867.005,14 euro (860.073.443,82 lei).

Plățile fermierilor, crescătorilor animale, în discuții la nivel înalt!

Plățile fermierilor, crescătorilor animale, în discuții la nivel înalt!

21 octombrie 2024 - 16:12

Secretarul de stat Sorin MOISE participă în perioada 21-22 octombrie, la reuniunea Consiliului Agricultură și Pescuit, ce are loc la Luxemburg.
Un punct important aflat pe agenda Consiliului este reprezentat de concluziile privind o politică agricolă comună (PAC) post-2027 orientată spre fermieri, iar în acest sens miniștrii agriculturii vor urmări să aprobe un set de concluzii privind viitorul PAC post-2027.

Termen prime pentru fermieri, crescători animale!

Termen prime pentru fermieri, crescători animale!

21 octombrie 2024 - 14:55

Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale anunță prelungirea sesiunii de primire a cererilor de finanțare pentru rambursarea primelor de asigurare a culturilor, a animalelor și a plantelor prin submăsura 17.1 din cadrul Programului Național de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020.

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

Prețul, brandurile și garanția l-au convins pe Mihai Cherecheș să aleagă IPSO Utilaje de Ocazie

Prețul, brandurile și garanția l-au convins pe Mihai Cherecheș să aleagă IPSO Utilaje de Ocazie

Recondiționarea și comercializarea modelelor de generație mai veche este un segment de piață important pentru multe industrii. Am vrut să vedem ce presupune și ce avantaje oferă acest model de business clienților finali de pe piața utilajelor agricole. În acest sens, am vorbit cu fermierul Cherecheș Mihai Alexandru din Lehliu-Gară (jud. Călărași) și cu Vlad Miron, managerul general al diviziei IPSO Utilaje de Ocazie.

Massey Ferguson a convins de la prima lucrare CLAAS România - soluţii digitale, servicii post-vânzare şi training specializat pentru operatori! FERME DE VÂNZARE în județul Cluj! IMAGINI DIN DRONĂ // Detalii în descriere

Bancul zilei

Probabilitate...

Probabilitate...
Ce vor avea afişat la pompă, în 2015, benzinăriile: Detalii