Adama
Agreena
AGRICOVER

Exportul de animale vii! Ce reguli pregătește Uniunea Europeană!

Publicat: 07 septembrie 2021 - 06:27
Comenteaza   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten

Comisia privind Protecția animalelor în timpul transportului din Parlamentul European dezbate aprobarea a două proiecte care stabilesc reguli și condiții la exportul de animale vii în Europa, dar și-n țările terțe, non-UE, anunță europarlamentarul român Daniel Buda (PPE), vicepreședintele Comisiei AGRI, Parlamentul European.

"În cadrul Comisiei privind Protecția animalelor în timpul transportului din Parlamentul European, a avut loc o dezbatere asupra a două proiecte, al căror raportor sunt. Astfel, este vorba de „Examinarea presupuselor încălcări a dreptului Uniunii și a administrării defectuoase în aplicarea dreptului Uniunii în ceea ce privește protecția animalelor în timpul transportului în interiorul și în afara Uniunii” și de „Proiectul de recomandare în urma examinării cu privire la protecția animalelor în timpul transportului în interiorul și în afara Uniunii”.

Aceste două proiecte cuprind o serie de recomandări și soluții ce țin de bunăstarea animalelor în timpul transportului, dar care să fie și în avantajul fermierilor. Astfel, am abordat următoarele subiecte principale: Regulamentul 1/2005, procedurile de autorizare și aprobare a mijloacelor de transport, controalele, colectare și schimbul de date, timpul călătoriilor, temperaturile pe durata transportului, condiția fizică a animalelor pentru a fi transportate, dispoziții specifice pentru transportul pe mare, transportul animalelor vii în țările non-UE.

La acest moment, ne aflăm în etapa de examinarea a amendamentelor depuse pe marginea celor două documente, urmând a fi supuse la vot astfel încât la finalul acestui an, să putem prezenta rapoartele în plenul Parlamentului European. Au existat 642 de amendamente depuse pentru proiectul de raport și 591 de amendamente pentru proiectul de recomandări. În prezentarea pe care am susținut-o, le-am mulțumit colegilor pentru toate eforturile depuse. Nu a fost deloc ușor pentru colegi să depună amendamente pe marginea unor aspecte atât de dificile privind transportul animalelor.

Comisia ANIT este una de anchetă, care trebuie să evalueze problemele ridicate legate de transportul animalelor vii, atât în interiorul UE, cât și în afara UE și să venim cu un set de recomandări care să fie pus la îndemână Comisiei Europene, iar acestea să fie transpuse în legislație.

Transportul de animale vii este o temă prezentă în spațiul public care trezește mult interes și acest lucru pe bună dreptate. Discutăm de ființe vii și este normal să avem grijă ce se întâmplă cu aceste ființe pe durata transportului, dar discutăm și de componenta economică. Trebuie să le asigurăm condiții de bunăstare pe durata transportului. În ceea ce privește partea economică, transportul animalelor vii reprezintă o activitate comercială importantă pentru fermierii europeni. Comertul intra UE cu animale vii a avut un impact bugetar 8,6 miliarde de euro în 2018, iar exportul este de aproximativ 1,6 miliarde de euro, implicând actori din toate domeniile economice.

buda-comisie-export_b

Mai mult decât atât, această activitate oferă aproximativ 60.000 de locuri de muncă directe și 300.000 de locuri de muncă indirecte, în special în zonele rurale. Aceste cifre reflectă cât de dificilă este munca noastră pentru că noi trebuie să asigurăm un echilibru pentru a garanta un transport de bună calitate, o bunăstare a animalelor la standardele cele mai înalte și desigur, de a face ceea ce este necesar pentru a nu afecta locurile de muncă ale cetățenilor europeni.

În ceea ce privește amendamentele, acestea au fost structurate în mai multe blocuri tematice, plecând de la importanța aplicării Regulamentului 1/2005 în interiorul UE. În cadrul audierilor pe care le-am avut, de multe ori s-a subliniat faptul că dacă acest Regulament ar fi fost respectat în toate statele membre, nu ar fi existat atât de multe probleme cu privire la condițiile de transport a animalelor. Aici trebuie să venim cu propuneri foarte ferme astfel încât să ne asigurăm că Regulamentul va fi aplicat în toate statele membre. În caz contrar, oricât de multe propuneri legislative am înainta și s-ar adoptat, dacă nu se urmărește implementarea acestor dispoziții legale de statele membre, atunci este o muncă derizorie. Statele membre trebuie să fie obligate să aplice această legislație în ceea ce privește bunăstarea animalelor în timpul transportului.

Un alt bloc tematic de amendamente se referă la procedurile de autorizare și aprobare a mijloacelor de transport. În cadrul audierilor, aceste proceduri au fost reclamate de nenumărate ori, făcându-se referire și la probleme ce țin de concurența neloială din partea anumitor transportatori care nu asigurau condiții la standarde înalte, deși, în anumite situații, erau mașini omologate. Trebuie să urmărim aceste procese de autorizație a mijloacelor de transport.

Amendamentele privind controalele, colectarea și schimbul de date au subliniat în cele mai multe cazuri nevoia unor inspecții frecvente, precum si importanța armonizării sistemului de sancțiuni. De asemenea, așa cum am subliniat în această dimineață, este nevoie de experți independenți care să urmărească exact ce se întâmplă pe mijloacele de transport. Trebuie, de asemenea, să dezvoltăm sistemul de control TRACES, pe care unele state, din păcate, nu îl folosesc sau îl folosesc prea puțin. Astăzi, prin tehnologia pe care o avem la dispoziție, putem face un schimb de date rapid pentru a avea în orice moment o viziunea de ansamblu și a acționa.

Timpul călătoriilor și perioada de odihnă reprezintă unul dintre cele mai importante subiecte. Bunăstarea animalelor vii în timpul transportului trebuie să fie asigurată în orice moment, de la încărcare până la destinație, indiferent de durata călătoriei. Trebuie să punem accent pe conditiile de transport, pe implementarea noilor tehnolgii, care să asigure bunastarea animalelor.

Amendamentele care conțin prevederi precum o durată maximă de patru ore pentru animalele vii transportate pentru creștere sau sacrificare sau de două ore pentru iepuri sau pui, sunt foarte complicat de transpus. Nu toate statele membre au la dispoziție autostrăzi care să permită un transport de calitate și eficient. Să nu mai vorbim de regiunile ultraperiferice care nu pot realiza acest obiectiv. Trebuie să fim foarte atenți la acest lucru. 
În ceea ce priveste temperatura optimă pentru transportul de animale vii, aceasta este des amintită în amendamente. Eu cred că prevederile Regulamentului actual sunt îndestulătoare cu privire la posibilitatea de transport între 5 ° C și 30 ° C, cu o toleranță de +/- 5 C. Problema este cum ne asigurăm noi că aceste valori sunt suportabile pentru fiecare specie. Diferențele de toleranță a temperaturii sunt mari între specii. Trebuie să respectăm așadar Regulamentul în vigoare astfel încât să ne asigurăm că animalele sunt transportate în bune condiții.

În ceea ce privește condiția fizică a animalelor pentru a fi transportate, trebuie să garantăm faptul că animalele sunt apte, sănătoase pentru a fi transportate. Referitor la animalele neînțărcate, trebuie să vedem cum putem stimula fermierii să țină acești viței în fermele lor pentru a nu fi supuși unui transport de îndată. Aceasta poate fi o soluție pe care să o avem în vedere.

Dispoziitile specifice pentru transportul pe mare sunt foarte importante. Prezența unui medic veterinar sau a unei persoane experimentate, cu o formare și competențe echivalente, pentru tronsonul maritim al călătoriei pentru a oferi sprijin animalelor bolnave sau rănite pe nave este extrem de importantă. De asemenea, este important să avem inclusiv instalații de rezervă.

În ceea ce privește transportul animalelor vii în țările non-UE, mi-a rămas în minte ceea ce spunea colegul Lundgren dimineață, faptul că nu putem sta în genunchi în fața unor ritualuri religioase. Perfect de acord, dar în același timp trebuie să găsim soluții pentru ca transportul animalelor să poată fi realizat și să ne asigurăm că animalele sunt tratate în mod corespunzător. O mare responsabilitate revine atât Comisiei Europene, cât și statelor membre, de la încărcare până la descărcare. Nu putem susține blocarea exportului de animale vii către țările terțe. Evident, avem soluții la îndemână pe care le putem urma. Componenta cărnii în carcasă este una dintre acestea, dar nu poate înlocui în momentul de față transportul de animale vii pentru că nu avem nici capacitatea aceasta, dar și pentru că anumite state terțe nu ar accepta. Totuși, trebuie să stimulăm statele membre pentru ca în Planurile Naționale Strategice să vină cu o resursă financiară pentru a se dezvolta aceste capacități de abatorizare.

Am încredere că vom veni cu un instrument extrem de valoros din partea Comisiei ANIT care va fi prezentat în plenul Parlamentului European și prin care vom oferi cele mai bune soluții atât în avantajul fermierilor europeni, cât și din punct de vedere al respectării celor mai înalte standarde de bunăstare a animalelor", a explicat eurodeputatul Daniel Buda.

Vizualizat: 2067 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Alte articole in aceasta categorie

Control și supracontrol APIA plata ANT și SCZ cap animal!

Control și supracontrol APIA plata ANT și SCZ cap animal!

17 iulie 2024 - 12:39

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultura (APIA) a anunțat marți, 16 iulie 2024, că a extras eșantionul de control pentru acest an. Pentru controlul pe teren aferent schemelor de ajutor din sectorul zootehnic sunt verificați 5.356 crescători de animale dintre cei care au solicitat subvențiile APIA pe cap animal, cuvenite pentru anul 2024. 

Anunț făcut ASTĂZI de APIA! Plata subvenției APIA pășuni pentru anul ăsta!

Anunț făcut ASTĂZI de APIA! Plata subvenției APIA pășuni pentru anul ăsta!

16 iulie 2024 - 20:31

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) informează că începând cu anul de cerere 2024 pe lângă standardul GAEC 3 - Interdicția de a incendia miriștile se pune în aplicare și standardul GAEC 10 - Interdicţia de a incendia vegetaţia pajiştilor permanente, ca parte a normelor de condiţionalitate ce trebuie respectate de către fermieri în vederea accesării intervențiilor sub formă de plăți directe și a unor intervenții și măsuri pentru dezvoltare rurală.

APIA OFICIAL! Cine e pe lista APIA pentru control subvenții APIA pentru acest an!

APIA OFICIAL! Cine e pe lista APIA pentru control subvenții APIA pentru acest an!

16 iulie 2024 - 19:54

Agenția de Plăți şi Intervenție pentru Agricultură (APIA) informează că a fost extras eșantionul de control pentru Campania 2024, aferent schemelor de plată pe suprafață, măsurilor de dezvoltare rurală, schemelor de ajutor din sectorul zootehnic și condiționalitate din cererea de plată.

Crotaliile la control! Fermele de oi, vaci, verificate!

Crotaliile la control! Fermele de oi, vaci, verificate!

16 iulie 2024 - 17:42

Medicii veterinari oficiali, din cadrul Direcțiilor Sanitar Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor – Serviciului Control Oficial Sănătate și Bunăstare Animală au efectuat un număr de 83 controale în exploatații profesionale și non profesionale din județul Satu Mare. Acțiunea de control se desfășoară în mai multe județe din țară. 

Vin banii pentru micii fermieri! Anunț OFICIAL ASTĂZI!

Vin banii pentru micii fermieri! Anunț OFICIAL ASTĂZI!

16 iulie 2024 - 14:54

Ministerul Agriculturii anunță astăzi că peste 180 milioane lei au fost virate către Direcțiile Agricole Județene pentru plata micilor fermieri cultivatori de tomate în spații protejate.

Cine sunt fermierii care iau un ajutor între 200 euro/ha și 250 euro/ha!

Cine sunt fermierii care iau un ajutor între 200 euro/ha și 250 euro/ha!

16 iulie 2024 - 06:53

Ministrul agriculturii, Florin Barbu, a anunțat luni, în emisiunea Agrostrategia de la TVR1 că fermierii care au culturile agricole afectate de secetă vor primi despăbugiri între 200 euro/ha și 250 euro/ha.

Anunț MADR ACUM: 550 de milioane de euro împărțite fermierilor!

Anunț MADR ACUM: 550 de milioane de euro împărțite fermierilor!

15 iulie 2024 - 17:43

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, prin Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale, anunță închiderea azi, 15 iulie 2024, a sesiunii de primire a cererilor de finanțare pentru DR-25 Modernizarea infrastructurii de irigații și pentru DR-26 Înființarea sistemelor de irigații, intervenții finanțate cu fonduri nerambursabule din Planul Strategic 2023 – 2027.

Secretarul de stat Adrian Pintea, la Consiliul AgriFish ASTĂZI!

Secretarul de stat Adrian Pintea, la Consiliul AgriFish ASTĂZI!

15 iulie 2024 - 16:44

Secretarul de stat Adrian Pintea participă astăzi, 15 iulie 2024, la Consiliul Agricultură și Pescuit, care se desfășoară la Bruxelles.

Șef APIA: Subvenții APIA plătite mai repede crescătorilor de animale!

Șef APIA: Subvenții APIA plătite mai repede crescătorilor de animale!

15 iulie 2024 - 15:13

Fermierii pot să-și încaseze pe timpul verii subvențiile APIA pe hectar care li se cuvin pentru acest an plățile compesatorii pe măsurile de agro-mediu în cazul în care au și angajamente pe măsurile de dezvoltare rurală. Crescătorii de animale care vor să ia avans din subvențiile APIA pe cap animal mai trebuie să aștepte, a anunțat directorul executiv al Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) Mureș, Ovidiu Săvâșcă. 

Video! Oierul Ionică Sterp dă pe față ce i s-a întâmplat când a fost la ministrul Mediului!

Video! Oierul Ionică Sterp dă pe față ce i s-a întâmplat când a fost la ministrul Mediului!

15 iulie 2024 - 09:33

A crescut furia în rândul crescătorilor de ovine după tragedia de pe Jepii Mici unde o tânără a fost sfârtecată de urs. Oierul Ionică Sterp, vicepreședinte Asociația Ciobanilor Profesioniști din România, spune într-un video postat pe rețeaua de socializare Facebook că miniștrii responsabili ar trebui arestați. Nu demisia, că niciunul nu demisionează.

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

Maschio Gaspardo - la 20 de ani, acasă - în România!

Maschio Gaspardo - la 20 de ani, acasă - în România!

Au început cu scarificatoare şi grape cu discuri - câteva sute de utilaje pe an şi au ajuns acum să producă o gamă largă de utilaje pentru prelucrarea solului, inclusiv pluguri şi prese de balotat, peste 5000 de utilaje pe an şi o cifră de afaceri de aproape 100 de milioane de euro. Pentru anul acesta, Maschio Gaspardo România are noi planuri de extindere a unităţii de producţie de la Chişineu-Criş şi promovarea printr-un utilajele sale în cadrul unui demo-tour în fermele din România.

Un interviu cu Paolo Rocchi, director general Maschio Gaspardo România

Massey Ferguson a convins de la prima lucrare CLAAS România - soluţii digitale, servicii post-vânzare şi training specializat pentru operatori! FERME DE VÂNZARE în județul Cluj! IMAGINI DIN DRONĂ // Detalii în descriere

Bancul zilei

Fidelitate

Fidelitate
Există unele femei care, în loc să-i facă să sufere pe mai mulţi bărbaţi, aşa cum e firesc, se concentrează asupra unuia până îl extermină. Detalii