ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ MADR! Primăriile nu au voie să condiționeze eliberarea adeverinței pentru APIA de plata impozitelor sau taxelor locale de către fermier. Primăriile sunt obligate să transmită direct adeverințele la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA), astfel fermierii nu mai trebuie să ducă ei această adeverință la APIA, precizează un proiect de Ordonanță de Urgență publicat pe site-ul oficial MADR, privind subvențiile APIA și condițiile de acordare a acestor subvenții pentru anii 2021-2022.
Primăriile pe raza cărora se află terenurile agricole sunt obligate:
a) să preia consimțământul scris prealabil al fermierului pentru eliberarea adeverinței;
b) să elibereze adeverințe conform înscrisurilor din registrul agricol fără condiționarea de plata impozitelor sau taxelor locale de către fermier;
c) să transmită adeverințele către centrele județene/locale APIA la solicitarea acestora.
Responsabilitatea privind legalitatea și valabilitatea documentelor aparține fermierului și/sau autorității care a emis/atestat aceste documente, după caz.
IMPORTANT! Nu se acordă plăți directe niciunuia dintre solicitanți, în cazurile în care se constată că terenul sau efectivele de animale fac obiectul cererilor a doi sau mai mulți solicitanți. La constatarea acestei situații, în cursul controalelor administrative încrucișate, APIA, în termen de 30 de zile calendaristice, va notifica solicitanții, care au obligația să rezolve litigiul. Dacă litigiul nu se rezolvă în termen de 30 de zile calendaristice de la primirea notificării, suprafața de teren sau efectivele de animale supradeclarate nu sunt eligibile la plată în anul curent de cerere, cu excepția cazurilor în care litigiul este soluționat în instanță judecătorească, precizează Ordonanța de Urgență MADR.
VEZI AICI LISTA SUBVENȚIILOR APIA PENTRU ANII 2021 ȘI 2022!
VEZI AICI CONDIȚIILE PENTRU ÎNCASAREA ÎN ACEST AN A SUBVENȚIILOR APIA!
Click aici pentru a te abona la Newsletterul AGROINFO: https://www.agroinfo.ro/newsletters/subscribe.html