Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură a demarat luni, 3 octombrie 2022, la Tulcea, o serie de întâlniri de lucru care reunesc la aceeași masă șefii serviciilor tehnice responsabile la nivelul centrelor județene ale agenției și al aparatului central cu buna implementare a măsurilor delegate de AFIR - Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale către APIA din PNDR 2014-2020, anunță APIA.
Subiectul principal al primei întâlniri a fost acordarea plăților suplimentare, compensatorii, fermierilor și crescătorilor de animale.
"Evenimentul organizat în format tip masă rotundă vizează dezbaterea dificultăților întâmpinate de fermieri și de administrație în procesul de accesare, respectiv implementare a fondurilor europene aferente măsurilor delegate și reunește, în 3 serii consecutive, șefii serviciilor autorizare plăți, măsuri specifice și control pe teren din cadrul centrelor județene ale APIA, precum și personal de conducere și execuție din cadrul APIA central.
Măsurile vizate sunt Măsura 10 – Agromediu și climă, Măsura 11 – Agricultură ecologică, Măsura 13 Plăți pentru zone care se confruntă cu constrângeri naturale, Măsura 14 – Plăți în favoarea bunăstării animalelor, Măsura 8 - Submăsura 8.1 - Împădurirea și crearea de suprafețe împădurite, Măsura 15 – Submăsura 15.1 - Plăţi pentru angajamente de silvomediu.
Eveniment APIA, Tulcea, 3 octombrie 2022.
Agenda evenimentului cuprinde o amplă analiză a plăților autorizate la nivelul centrelor județene, precum și stadiul pregătirii plăților în avans pentru măsurile de mediu și climă, dar și aspecte privind raportarea și monitorizarea măsurilor delegate din PNDR, controlul intern managerial, inclusiv managementul riscurilor asociate măsurilor delegate, măsuri de prevenție și antifraudă în implementarea acestora, precum și alte subiecte legate de fluxurile de lucru ale măsurilor delegate.
De asemenea, vor fi dezbătute modalitățile de implementare a constărilor rezultate în urma misiunilor de audit intern și extern, respectiv Autoritatea de Audit – FEADR, Comisia Europeană și Curtea Europeană de Conturi, în vederea reducerii în viitor a sancțiunilor și corecțiilor financiare.
În cadrul mesei rotunde fiecare grupă va prezenta studii de caz, pe baza experienței și activității desfășurate la nivelul centrelor județene și se va face un bilanț al perioadei de programare 2014-2020 și al perioadei de tranziție.
”Am decis organizarea acestor întâlniri de lucru de tip masă rotundă pentru a da ocazia șefilor serviciilor tehnice implicate la nivel național în gestionarea măsurilor delegate, să se întâlnească și să discute unde au întâmpinat dificultăți, ce soluții au găsit pentru rezolvarea unor spețe punctuale, ce a mers bine și unde mai avem de îmbunătățit, ce putem face pentru a veni în sprijinul fermierilor și a maximiza absorbția acestor fonduri” a declarat Adrian Pintea, director general APIA, la deschiderea lucrărilor primei mese rotunde dedicate șefilor serviciilor autorizare plăți.
Următoarele două sesiuni vor fi dedicate măsurilor specifice și controlului pe teren," informează APIA.