În 2024, Comisia Europeană va aloca un total de 185,9 milioane EUR pentru finanțarea activităților de promovare a vânzării de produse agricole și alimentare ale UE durabile și de înaltă calitate în UE și în întreaga lume.
Programul de lucru privind politica de promovare pentru 2024 adoptat de CE urmărește dezvoltarea de noi oportunități de piață, ținând cont de prioritățile politicii, analiza previziunilor de export către piețele existente și emergente și contribuția părților interesate, notează publicația din Polonia, farmer.pl
Măsurile de promovare a vânzării de produse agricole din UE vizează deschiderea de noi oportunități de piață pentru fermieri și industria alimentară din UE și consolidarea activităților lor existente, explică CE. Pe lângă creșterea producției și consumului durabil de produse agricole, politica de promovare sprijină și redresarea durabilă a sectorului agroalimentar al UE într-un mediu economic dificil.
Împărțirea fondurilor
Sumele disponibile pentru campaniile selectate în 2024 vor fi împărțite în mod egal între activitățile de promovare a vânzărilor pe piața internă a UE și în țările terțe și se vor ridica la 81,3 milioane EUR, respectiv 85,1 milioane EUR. În afara UE, cele mai importante piețe de vânzare sunt țările și regiunile cu potențial ridicat de creștere, inclusiv China, Japonia, Coreea de Sud, Singapore și America de Nord. După cum a afirmat Comisia Europeană, Regatul Unit rămâne una dintre cele mai importante piețe de export pentru produsele agricole și alimentare din UE, reprezentând peste 20%. Exporturile UE-27.