Reclama header big full
KWS+
Reclama header after big part 2
Reclama header after big part 3

De ce „fug” fermierii de stat?

Cosmin TRIF
Publicat: 27 mai 2011 - 14:05
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

Mi-au rămas undeva în cap, cum se spune, câteva cuvinte din declaraţia vicepreşedintelui Ligii Asociaţiilor Producătorilor Agricoli din România (LAPAR), Ioan Zamfir, făcută cu ocazia unei documentări pe tema transformării Agenţiei Domeniilor Statului (ADS) în bancă funciară.

Ioan Zamfir: „De fapt, pentru mine nu e nimic nou în a constata că statul, din punct de vedere managerial, a fost cel mai neperformant dintotdeauna în România. Dacă vrem să încurcăm lucrurile şi aici, atunci nu avem decât să dăm pe mâna celor de la ADS terenurile ca să le comaseze... ”, susţine Ioan Zamfir. (Pentru cei care nu sunt în temă, trebuie să precizăm că, recent, MADR a vorbit de posibilitatea transformării ADS în bancă funciară în scopul stimulării comasării terenurilor agricole).
Aşadar, reprezentantul fermierilor „dă” necruţător în stat, spunând că n-are încredere în acesta. Cât este oare de credibilă afirmaţia domnului Zamfir? Să nu exagereze niţel vicele de la LAPAR, supărat poate cu alte ocazii de reprezentanţii diferitelor entităţi de stat? Sau poate are el vreo amintire mai amară cu cei de la ADS?
Propun să facem o comparaţie între stat şi privat, să vedem prin ce diferă una de cealaltă. Fiecare dintre noi a avut de a face, în diverse situaţii, şi cu instituţii de stat, cât şi cu firme „ particulare”.

Berbec_b

Comunicarea, prima impresie. Cred că fără să vreau am atins, din prima, punctul cel mai slab al statului. De la comportamentul plictisit al funcţionarilor (nu toţi) de la Consultanţa agricolă până la atitudinea „lasă-mă în pace” afişată de către funcţionarii direcţiilor agricole judeţene, supăraţi că vreun fermier neastâmpărat i-a mai deranjat cu o întrebare. Cei de la privat, în schimb, iau poziţie de drepţi încă de cum aud ciocănitul uşii ori sunetul telefonului. Aproape indiferent despre ce domeniu am vorbi, de la cadastru la servicii medicale. Fie şi din bun simţ, câteodată.

Serviciile. Mă refer, desigur, la calitatea acestora. În cel mai bun caz, funcţionarii de stat dau neputincioşi din umeri în momentul când dau de o problemă puţin mai delicată. În cel mai rău, n-are rost să mai vorbim. Birocraţia e mare în România, nu-i aşa? Din punct de vedere al calităţii serviciilor, distanţa dintre stat şi privat e una ca de la cer la pământ. Oricare din noi a avut contacte cu dealerii de inputuri, de exemplu. Păi, unii consultanţi devin chiar agasanţi cu sfaturile lor privind diversele tehnologii şi ştiţi de ce. Oamenii ăştia conştientizează că dacă la sfârşitul lunii nu îşi ating targetul pot rămâne fără slujbă. Fără nici o glumă.

Dorinţa reală de face lucrurile să se mişte, dacă doriţi. Ca să poţi ajuta pe cineva trebuie înainte de toate să îţi doreşti realmente să faci lucrul acesta. Să n-o faci din obligaţie, cu silă, doar ca să mai bifezi o sarcină de serviciu pe ziua de azi. Sigur, ideal ar fi ca oamenii să pună pasiune şi suflet în tot ceea ce fac. Doar aşa poţi găsi soluţii în varii probleme şi situaţii. Şi adaugă plus-valoare muncii tale. Vă imaginaţi vreun funcţionar de stat stând după program doar din dorinţa de ajuta un fermier să depisteze sursa focarului său de infecţie, să spunem? Mai sunt şi excepţii, însă regula triumfă! Dar un agent de vânzări care „bate” drumurile 24 de ore din 24 sigur aţi văzut--

Aşadar, ne mai miră declaraţia domnului Zamfir ori nu?


Vizualizat: 1350 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

Recoltat de grau pe coline cu combina Massey Ferguson 7360 PLI si Colina Harvesting

Recoltat de grau pe coline cu combina Massey Ferguson 7360 PLI si Colina Harvesting

#colinaharavesting #masseyferguson #MF7360PLI #combinaMF

Combina aparţine firmei Colina Harvesting, specializată în activităţi de recoltat şi fondată în 2019 de către Ionuţ Socaciu și Grațian Ştefănuţ. Combina Massey Ferguson Beta 7360 PLI a fost prima mare achiziţie a companiei. „Ne-am bazat mult pe nevoile fermierilor, de aceea am și ales o combină de recoltat performantă, de pantă, fiindcă zona unde activăm noi şi, în special, județul Cluj este o zonă de deal/colină - de aceea şi firma se numește Colina - de la zona unde activăm și Harvesting/recoltat", ne-a declarat Ionuţ Socaciu.

Massey Ferguson Beta 7360 PLI este pregătită pentru lucru în pantă şi dispune de un sistem de reglare şi "orizontalizare" automată electro-hidraulică până la: 20% transversal, 30% longitudinal ascendent şi 10% longitudinal descendent. Deşi headerul PowerFlow de 5,6 m poate fi considerat mic, pentru zona de deal este suficient. Sistemul de alimentare PowerFlow cu benzi transportoare nu lasă materialul să se adune la cuţite şi îl dirijează spre melc, care îl conduce la pick-up şi în aparatul de treierat.

Cabina SKYLINE cu încălzire şi aer conditionat, scaun operator Maximo Evolution cu suspensie pneumatică, cotieră şi joystick multifuncțional PowerGrip şi computer de bord Tech Touch oferă confort şi condiţii ideale de lucru. „Nu am avut niciodată probleme, doar reviziile și întreţinerea curentă. Nu avem angajați, lucrăm doar noi şi o îngrijim bine... trebuie să fii atent, să ai ureche muzicală. Întreținerea nu este costisitoare, facem de 2 ori/an revizie capitală (filtre de aer, uleiul de motor, ulei grupuri, ulei hidraulic) și întreținerea zilnică în campanie - în fiecare dimineață combina este «suflată» şi gresată", precizează Ionuţ Socaciu.

Află detalii despre oferta de utilaje Tehnodiesel de la reprezentanții companiei.• Dudeștii Noi, jud. Timiș - tel. 0256378003• Bonțida, jud. Cluj - tel. 0373 550 105

Ridichea furajera - cea mai buna cultura pentru inverzire Tractoarele Massey Ferguson și încărcătoarele Weidemann în acțiune! Fermy Show - Tratamentul la sămânță

Bancul zilei

De ziua ta iubito...

De ziua ta iubito...
Ce i-a luat Bulă soţiei de ziua ei? Detalii