Şocul crizei coronavirus îşi face simţite efectele şi în sectorul industriei constructoare de maşini şi echipamente agricole. Mai mulţi mari producători au anunţat că reduc sau opresc o parte din activităţile curente de producţie şi că au limitat deplasările în interes de serviciu ale angajaţilor.
De asemenea, ca urmare a sistării activităţii de producţie în mai multe regini din China, este de aşteptat să apară blocaje în aprovizionarea cu subansamble şi piese necesare unităţilor de producţie din Europa şi America. Totodată, restricţiile impuse la garaniţele statelor europene vor afecta timpii de aprovizionare cu piese de schimb, precum şi circulaţia tehnicienilor de service. Acestea sunt doar câteva dintre efectele crizei coronavirus asupra industriei de maşini agricole şi care se vor răsfrânge în timp şi asupra activităţii zilnice a fermierilor.
Producătorii de echipamente şi maşini agricole iau măsuri pentru a combate răspândirea COVID-19
CNH Industrial a suspendat temporar operațiunile la patru dintre fabricile sale din nordul Italiei pentru a pune în aplicare noile măsuri de combatere a coronavirus. Respectând restricțiile impuse de starea de urgență şi anunțate săptămâna trecută de guvernul italian, CNH a dispus oprirea temporară a uzinelor din Brescia, Suzzara, Piacenza, San Mauro Torinese şi Jesi, ceea ce afectează un număr de aproape 4.500 de angajați.
Pentru a limita extinderea Covid-19 și în urma anunțurilor de închidere primite de la numeroși parteneri, clienți și furnizori, Grupul Manitou a decis să își închidă operațiunile de producţie din Franța începând de marţi, 17 martie și până pe 31 martie, 2020. Conform comunicatului oficial, această dispoziție se referă la toate operațiunile franceze, cu excepția departamentului de piese de schimb, asistență clienți și a operaţiunilor centrale. Grupul Manitou nu este în prezent în măsură să determine impactul global pe care îl va avea această criză asupra întregului an financiar.
Conform unui raport din 11 martie, Grupul Deere & Co. a restricționat deplasările interne ale angajații săi, deoarece COVID-19 continuă să se răspândească în SUA. Deere & Co. „pune sănătatea și bunăstarea membrilor echipei, clienților și partenerilor săi pe primul plan. Urmărim îndeaproape evoluția COVID-19 și am pus restricții la toate călătoriile internaționale până când amenințarea scade”, a spus Jen Hartmann, directorul relațiilor publice strategice al Deere & Co. Pe lângă restricționarea tuturor călătoriilor internaționale și interne pe cale aeriană şi feroviară, Deere & Co. a suspendat temporar toate călătoriile internaționale din și către mai multe locații, inclusiv China, Italia și Coreea de Sud.
Grupul BEPCO a anunţat că datorită numărului limitat de treceri la graniţa polono-germană, şi a timpilor de transport mai lungi se extinde termenul de livrare al pieselor şi componentelor la 48 ore.
La nivelul unităţilor de producţie, măsurile de prevenire a infecţiilor cu noul coronavirus includ curăţarea şi igienizarea în profunzime a tuturor zonelor de muncă și de odihnă, vestiare și facilități conexe pentru a se asigura că personalul este în siguranță și protejat. De asemenea, în unităţile de producţie unde activitatea continuă, angajații trebuie să păstreze distanţa minimă de un metru unul de altul, ceea ce conduce la ajustări ale posturilor de lucru la unele linii de producție.
Reamintim că, din cauza crizei coronavirus, mai mulţi producători auto au anunţat că sistează sau reduc producţia în Europa. Astfel, Grupul Volkswagen a anunţat că oprește producția la majoritatea fabricilor din Europa, producătorul auto francez Renault, proprietarul Dacia, a anunţat încetarea operaţiunilor din Spania iar Ford a oprit activitatea la fabricilor din Europa, inclusiv la cea din Craiova.