Pe 9 aprilie a.c., la sediul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) a avut loc o dezbatere privind unicitatea vinurilor româneşti, sub coordonarea specialistului în vinuri Marinela Vasilică Ardelean, consilier personal al ministrului Agriculturii.
Cu acest prilej, MADR a deschis seria dezbaterilor care vor conduce la crearea unui brand la nivel naţional pentru vinurile româneşti, care se bucură, datorită creşterii dinamice a calităţii, de recunoaştere la nivel internaţional, fiind premiate la concursurile de profil din întreaga lume. Astfel, Ministerul a adunat la aceeaşi masă reprezentanţi ai producătorilor, ai asociaţiilor de profil, somelieri, profesionişti din marketing şi promovare, precum şi ai societăţii civile. Potrivit unui comunicat al MADR, au fost invitaţi de către Marinela Vasilică Ardelean să răspundă la câteva întrebări cu privire la unicitatea vinurilor româneşti.
„Ne-am mai întrebat vreodată dacă vinurile noastre sunt unice? Sau dacă vinurile româneşti au ceva în plus faţă de cele străine ? De ce un consumator ar trebui să aleagă un vin românesc şi nu unul dintr-o altă ţară?”, i-a întrebat specialistul în vinuri pe invitaţi.
Răspunsurile primite au vizat numeroase aspecte, iar ideea conturată a fost că este nevoie de crearea unui brand naţional, care să susţină promovarea vinurilor româneşti atât peste hotare, cât şi în ţară, la adevărata lor valoare. Un prim pas în acest sens va fi promovarea unor vinuri obţinute din soiuri tradiţionale româneşti la expoziţia universală „Expo Milano 2015”, ce se va desfăşura pe o durată de şase luni, în perioada 1 mai - 31 octombrie 2015.