În cadrul expoziţiei Indagra, desfăşurată la Romexpo Bucureşti, în perioada 19-23 octombrie, este amenajat şi standul Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie în Agricultură (APIA). Aici, fermierii sunt aşteptaţi pentru a se informa şi a-şi expune dificultăţile întâmpinate în primirea subvenţiilor.
Pe întreaga perioadă a desfăşurării târgului Indagra, din 19 până pe 23 octombrie, specialiştii din cadrul APIA, vor răspunde la întrebările fermierilor, legate de sistemul de plăţi, perioada de efectuare, perioada de verificare, cuantumul plăţilor, măsurile de agromediu, măsurile de piaţă, ajutoarele specifice comunitare şi multe altele incluse în portofoliul APIA.
Sistemul IAPS – „un colos informaţional”
„Plăţile directe nu se iau uşor, sistemul IAPS este un întreg colos informaţional. Dar, datorită utilizării aplicaţiei electronice IPA ONLINE, anul acesta s-au depus în termen circa 0,88 milioane de cereri, iar până în 2020, APIA intenţionează să recepţioneze cererile de la fermieri 100% online, pentru a reduce rata de eroare”, a spus Florin Faur, la conferinţa de presă, din cadrul INDAGRA 2011.
Standul APIA este amplasat în Sala Titulescu, hala H1, unde agenţia expune cele mai recente materiale de informare cu privire la măsurile de sprijin financiar pentru fermieri, gestionate din fonduri europene şi de la bugetul naţional.
Noutăţi de la APIA: „Tehnologia în folosul beneficiarilor”
• Folosirea de mesaje pe telefonul mobil şi/sua e-mail în relaţia cu fermierii;
• Dezvoltarea unei interfeţe pe site-ul APIA, care să permită vizualizarea de către fermieri a status-ului propriului dosar;
• Informatizarea Registrului Agricol;
• Implementarea împreună cu Radiodifuziunea Românăa unui sistem audio-video prin Internet la toate centrele locale APIA;
• Plata electronică către băncile în care se regăsesc conturile fermierilor.