Indagra, Indagra Food, All-Pack, Expo Drink & Wine, Autoexpotehnica şi Târgul de Produse Tradiţionale şi-au închis porţile. Timp de cinci zile nu mai puţin de 60.000 de vizitatori au trecut pragul Romexpo.
În perioada 30 octombrie – 3 noiembrie 2013, ROMEXPO a organizat şase manifestări expoziţionale ce au avut tematici complementare. Astfel, vizitatorii au putut lua parte la: INDAGRA - Târg internaţional de produse şi echipamente în domeniul agriculturii, horticulturii, viticulturii şi zootehniei; INDAGRA FOOD - Târg internaţional pentru industria alimentară; ALL - PACK – Expoziţie internaţională pentru ambalaje, materiale, maşini şi echipamente specifice; EXPO DRINK & WINE – Târg de vinuri, băuturi alcoolice şi non-alcoolice; AUTOEXPOTEHNICA – Expoziţie internaţională de componente şi accesorii auto; TÂRGUL DE PRODUSE TRADIŢIONALE.
Pe o suprafaţă de aproximativ 40.000 de metri pătraţi, cele şase târguri au reunit peste 700 de firme din România şi din străinătate. Beneficiind de o puternică reprezentare internaţională, evenimentele au adus în faţa publicului atât companii autohtone, cât şi de peste hotare din ţări precum: Austria, Belgia, Bulgaria, China, Coreea de Sud, Danemarca, Emiratele Arabe Unite, Franţa, Germania, Grecia, Italia, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Serbia, Slovenia, Spania, SUA, Turcia şi Ungaria.
Numărul mare de expozanţi, calitatea şi diversitatea produselor prezentate, noutăţile şi recordurile acestei ediţii au atras 60.000 de vizitatori în toate cele cinci zile.
Indagra 2013 – o ediţie record
Potrivit organizatorilor, Indagra a fost şi în acest an capul de afiş al manifestărilor expoziţionale, depăşind orice aşteptări.“A fost o ediţie care a bătut toate recordurile, fără îndoială. Fie că ne referim la numărul de expozanţi, la participările internaţionale, la numărul de produse expuse sau la vizitatori, anul 2013 este unul de referinţă pentru INDAGRA”, declară într-un comunicat de presă Mariana Suciu, Director General ROMEXPO S.A.
Potrivit comunicatului, şi de această dată INDAGRA a fost sinonim cu noutăţile şi recordurile. Astfel au fost realizate şi prezentate:
- cea mai mare pâine din România, coaptă în timpul evenimentului, având o greutate de 96 de kg. Aceasta a fost realizată din 57 de kg de făină, 34 de litri de apă, 10 kg de cartofi, 1 kg de drojdie, 1 kg de sare iar procesul de coacere a durat 6 ore. Produsul final a fost tăiat şi împărţit vizitatorilor chiar de către Ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Daniel Constantin.
- Berbecul de peste 100 de kg, “Miss Văcuţa” Vanessa, licitaţia cu strigare pentru animale, utilajele de ultima generaţie dar şi cea mai mare folie de sere din România au fost alte atracţii ale INDAGRA.
Conferinţe, seminarii şi manifestări conexe
Expoziţie dedicată în mare parte specialiştilor, dar şi publicului larg, Indagra a fost şi de această dată gazdă a numeroase seminarii şi sesiuni informative din cadrul cărora fermierii au putut afla stadiul fondurilor alocate pentru agricultură, cum pot realiza corect dosarele pentru finanţare, beneficiind în acelaşi timp şi de experienţa companiilor din străinătate.
Pentru familii şi în special pentru copii, târgul a fost prilej pentru a vedea şi testa utilaje spectaculoase dar şi pentru a admira numeroase specii de animale şi păsări, printre care şi exemplare rare aduse doar în cadrul târgului.
În aceeaşi perioadă cu Indagra au mai avut loc alte cinci târguri complementare, care au delectat vizitatorii. Astfel, în cadrul INDAGRA FOOD, ALL-PACK, EXPO DRINK & WINE, AUTOEXPOTEHNICA şi TÂRGULUI DE PRODUSE TRADIŢIONALE, o multitudine de produse alimentare şi echipamente pentru industria alimentară, felurite soiuri de vinuri din România dar şi din Europa, materiale şi utilaje pentru industria ambalajelor, componente, accesorii auto dar şi zone special dedicate produselor tradiţionale şi bio au încântat persoanele care au poposit la fiecare stând în parte.
„Ne-am bucurat să putem oferi publicului evenimente de calitate, care cu siguranţă au fost apreciate de vizitatori. Diversitatea şi noutăţile au fost şi în aceast an atuul manifestărilor expoziţionale prezentate şi credem că toţi cei care le-au trecut pragul au găsit aici resurse şi informaţii pentru dezvoltarea afacerilor proprii”, conchide Mariana Suciu, Director General ROMEXPO S.A.