Reclama header big full
Agroinfo
Agroinfo Agroinfo Agroinfo
KWS+
Reclama header after big part 2
Reclama header after big part 3

Biofach America 2011: România, reprezentată de 7 firme

Publicat: 19 septembrie 2011 - 09:13
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

România va fi reprezentată de 7 firme la târgul de produse ecologice Biofach America 2011, care se va desfăşura în Baltimore (SUA), în perioada 22-24 septembrie 2011.

Evenimentul este susţinut de Asociaţia Operatorilor din Agricultura Ecologică - Bio-România, împreună cu Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri - Departamentul de Comerţ Exterior. „România va participa, în premieră, cu un pavilion naţional la târgul de produse ecologice Biofach America 2011, unde vor expune 7 firme româneşti. Participarea României în cadrul acestui târg survine pe fondul cererii de produse alimentare ecologice care este în creştere continuă, atât în SUA cât şi pe alte pieţe importante ale lumii, iar concurenţa pe se află şi ea în creştere”, a declarat, pentru Agerpres, preşedintele asociaţiei patronale Bio-România, Marian Cioceanu.

La pavilionul României vor fi expuse produse ecologice precum cereale, leguminoase, plante oleaginoase, miere, polen, ceară, propolis, venin, lăptişor de matcă, fructe de pădure, făină ecologică dietetică, pâine şi produse de panificaţie ecologice, vinuri din struguri ecologici, dar şi decoraţiuni româneşti (iconografie), obiecte de artă tradiţionale şi artizanat certificate ecologic.

Potrivit preşedintelui Bio-România, producţia în agricultura ecologică este în creştere atât în ţările dezvoltate cât şi în ţările în curs de dezvoltare, însă concurenţa s-a accelerat puternic pe pieţele ţărilor dezvoltate. Datele estimative ale Departamentul Agriculturii al SUA (USDA) arată că valoarea importurilor de produse ecologice în SUA depăşeşte cu mult valoarea exporturilor acestui tip de produse.

Potrivit Asociaţiei Operatorilor din Agricultura Ecologică, târgul Biofach America - All things Organic este situat la Natural Products Expo Est şi oferă cea mai mare audienţă de cumpărare ecologică din Statele Unite. „Cu o audienţă calificată a membrilor industriei de mai mult de 20.000 de persoane, produsele ecologice româneşti vor fi văzute, degustate şi încercate prin acest public imens de potenţiali clienţi. Biofach America reprezintă şansa firmelor româneşti de a intra pe piaţa americană, dar şi o oportunitate excelentă pentru producătorii români de a-şi promova produsele şi a câştiga vizibilitate pe piaţa americană. România are astfel posibilitatea de a-şi promova o imagine pozitivă la nivel internaţional”, a spus Marian Cioceanu. Anul trecut Biofach America a atras 19.336 vizitatori.

legume_b

Exporturi de produse ecologice în valoare de 100 milioane de euro
Conform datelor furnizate de Bio-România, România a înregistrat în 2010 exporturi record de produse ecologice, de circa 100 milioane de euro, fiind exportate în primul rând, produse oleaginoase, miere, fructe şi legume, ca materie primă în special, dar şi unele produse procesate. Majorarea exporturilor, după o scădere de circa 20% din 2009, se datorează alocării unor subvenţii pentru producătorii de produse ecologice, ceea ce a încurajat atât creşterea suprafeţelor cultivate, cât şi a numărului producătorilor.

Consumul de produse cu certificare ecologică a ajuns la doar 1% din total volum consum în România, majoritatea produselor consumate fiind însă din import deoarece România este încă o piaţă de export de astfel de produse ca materie primă, şi nu ca alimente procesate.
Pe piaţa bio din România, cu o valoare de circa 10 milioane de euro, există peste 4.500 de operatori care practică agricultura ecologică, comparativ cu 2.900 de astfel de agricultori în 2009, iar suprafaţa cultivată bio a crescut la 260.000 hectare în 2010 comparativ ccu 240.000 de hectare în 2009.
sursa: Agerpres

Vizualizat: 2907 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

Fertilizarea cu rata variabila

Fertilizarea cu rata variabila

Distributia îngrasamintelor cu rata variabila deschide o noua era în practicile de cultivare a solului si managementul resurselor naturale. Dezvoltarea si implementarea acestui nou concept are drept scop promovarea unei agriculturi durabile, îmbunatatirea calitatii produselor agricole si a mediului.
Reporter AgroInfo: Liviu Gordea
Operator imagine: Claudiu Borobei

Tomit Agri Macchine, colaborare cu Great Plains Trelleborg ţine pasul cu noile provocări din agricultură T6 cu Dynamic Command

Bancul zilei

Ce face un nou angajat...

Ce face un nou angajat...
Un tânăr absolvent al secţiei de Management era foarte încântat de postul pe care se angajase într-o importantă companie multinaţională. Detalii