Adama
Vinasa Rompak

Un proiect feroviar alternativ la transportul maritim prin Bosfor

Publicat: 31 ianuarie 2023 - 10:03
Comenteaza   | Video 1 2 3 4 5 6   | Print | Trimite unui prieten

Grecia și Bulgaria intenționează să construiască un coridor feroviar de transport de marfă "Sea2Sea" pentru a conecta nordul Greciei și porturile din Bulgaria cu granița României. Acest proiect va realiza conectarea porturilor dunărene cu portul grec Salonic şi ar putea avea un impact semnificativ asupra vânzărilor de cereale sârbești, românești și bulgare, dar şi din Ucraina, modificând astfel fluxurile comerciale din Marea Neagră pe termen mediu (3-5 ani).

Globalizarea, dar mai ales frământările internaţionale din ultimi ani fac ca flexibilitatea și reziliența să fie extrem de importante pentru economia mondială. Lanțurile de aprovizionare tradiționale s-au schimbat sub presiunea COVID-19 și a acțiunilor militare din 2022 din Ucraina. Ca urmare s-au dezvoltat rute alternative atât în sectorul energetic, cât și în cel agricol și în alte sectoare ale economiei mondiale.

Un nou coridorul de transport de marfă

Proiectul "Sea2Sea" vizează dezvoltarea unui coridor feroviar care să lege porturile grecești Salonic, Kavala și Alexandroupoli de porturile bulgare de la Marea Neagră, Varna și Burgas, precum și de portul Ruse, situat pe Dunăre și la granița bulgaro-română. Coridorul va permite transportul feroviar de mărfuri în valoare de 650 de milioane de euro pe an.

Proiectul, despre care se discută de câteva luni de zile, face acum pași siguri spre implementare. Contractele de construcție vor fi semnate în 2023, iar proiectul urmează să fie finalizat până în 2027-2028. Grecia și Bulgaria intenționează să înființeze o companie comună pentru a gestiona proiectul. În același timp, ambele părți vor încerca să îl includă în programul financiar Connecting Europe Facility (CEF II).

Cale ferata Grecia_Bulgaria_b

Grecia investește aproximativ patru miliarde de euro în proiecte feroviare pe teritoriul său. Investițiile se vor concentra pe legătura feroviară dintre Salonic și Toxotis, care trece prin portul Kavala, și pe linia Alexandroupolis-Ormenio, care se extinde până la granița greco-bulgară.

Potrivit cercetării ERGOSE, valoarea geostrategică și logistică a megaproiectului "Sea2Sea" este dată de posibilitatea atragerii unui procent semnificativ de mărfuri containerizate, care tranzitează în mod tradițional prin Bosfor.

Vizualizat: 2083 | Video Video 1 2 3 4 5 6 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Citeste si:

APIA ASTĂZI: Crescătorii de vaci eligibili pentru subvenția de 100 euro/vacă!

APIA ASTĂZI: Crescătorii de vaci eligibili pentru subvenția de 100 euro/vacă!

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) anunță astăzi care sunt crescătorii de bovine care se încadrează la noua subvenție din zootehnie de 100 euro/vaca de lapte/an. APIA explică pe înțelesul tuturor care sunt condițiile pentru obținerea acestor bani.

ANSVSA ASTĂZI: Verificări în ferme și măsuri drastice!

ANSVSA ASTĂZI: Verificări în ferme și măsuri drastice!

A fost confirmat al doilea focar secundar de gripă aviară cu subtipul H5N1 la o altă fermă de curcani, BRAVCOD SRL – F5, de pe platforma zootehnică Codlea, localizată tot în apropierea fermei unde a fost diagnosticat focarul primar, anunță astăzi Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor. ANSVSA verifică toate exploatațiile de păsări și avertizează că nicio pasăre de curte sau animal nu iese din exploatație fără autorizare veterinară. 

Noul erbicid SALTUS de la ADAMA

Noul erbicid SALTUS de la ADAMA

Un pas mic pentru erbicide, un SALT uriaș pentru fermieri.

Pallas și Floramix – cele mai performante erbicide cu spectru combinat destinate culturii grâului

Pallas și Floramix – cele mai performante erbicide cu spectru combinat destinate culturii grâului

Buruienile sunt plante fără valoare economică atunci când sunt întâlnite în culturi și reduc producția. Buruienile consumă apa și nutrienții din sol în detrimentul plantelor cultivate.

Larva gândacului de bălegar devine

Larva gândacului de bălegar devine "aliment" oficial

Pentru pofiticioşii de insecte, încă o veste bună vine de la Comisia Europeană: larvele de gândac de bălegar (Alphitobius diaperinus) au primit aprobarea pentru comercializare, după ce Autoritatea Europeană pentru Siguranţa Alimentară (EFSA) a inclus acestă insectă pe lista alimentelor pentru comercializare şi consum uman. Astfel, larva gândacului de bălegar este cea de-a patra insectă al cărei consum este permis în Uniunea Europeană din 2018, după viermii de făină, lăcustele migratoare și greierii de casă.

Creșterea producției agricole a UE

Creșterea producției agricole a UE "va încetini" în următorii 10 ani

Raportul Comisiei Europene privind perspectiva agriculturii europene pe termen mediu prevede o încetinire a creșterii producției pentru principalele sectoare agricole. Perturbările comerciale, creşterea preţului produselor de bază şi mai ales a inputurilor şi a energiei au testat rezilienţa sectorului agricol al UE astfel încât se așteaptă ca producția unor culturi să stagneze sau chiar să scadă ușor, în timp ce producția de lapte și de carne ar urma să scadă.

Nivel record al importurilor UE de semințe de floarea-soarelui

Nivel record al importurilor UE de semințe de floarea-soarelui

Creşterea preţului uleiului vegetal, precum şi producţia redusă au făcut ca importurile de semințe de floarea-soarelui ale UE-27 în sezonul actual (iulie 2022 - iunie 2023) să depăşească deja toate volumele anuale de import de după 2003/2004. Numai în perioada 1 iulie-4 decembrie, Uniunea Europeană a importat deja 1,32 milioane de tone de floarea-soarelui, faţă de numai 197 mii de tone importate în aceeași perioadă a anului trecut, potrivit datelor provizorii ale Comisiei Europene.

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

GHEORGHE PREDA: Agricultor de-o viață, recordmen cu AgroConcept

GHEORGHE PREDA: Agricultor de-o viață, recordmen cu AgroConcept

În urmă cu aproape un an, echipa AgroConcept ducea România în Cartea Recordurilor: 403,64 tone de grâu recoltate în numai 8 ore, cu o combină New Holland CR8.90 Revelation. Află povestea fermierului care a găzduit evenimentul!

„În câmp, echipa AgroConcept a fost ca la cursele de mașini, făceau schimbul de piloți în mers, iar acasă aveam o altă echipă, de martori de această dată, la cântar. Înainte mă uitam la știri și vedeam Guinness World Records, iar acum am avut ocazia să trăiesc la mine în fermă un asemenea eveniment”, ne-a povestit Gheorghe Preda.

Massey Ferguson a convins de la prima lucrare CLAAS România - soluţii digitale, servicii post-vânzare şi training specializat pentru operatori! FERME DE VÂNZARE în județul Cluj! IMAGINI DIN DRONĂ // Detalii în descriere

Bancul zilei

La aprozar...

La aprozar...
Un om la aprozar: Detalii