Reclama header big full
KWS+
Reclama header after big part 2

ROMÂNIA SACRIFICATĂ! TORTURA ANIMALELOR ȘI FALIMENTAREA OIERILOR!

Publicat: 02 septembrie 2019 - 19:55
Comenteaza   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten

ACUZAȚII GRAVE! Militanții pentru interzicerea exportului de animale vii din România, Animals International, anunță că depun plângere la Comisia Europeană împotriva României pentru tortura la care ar fi fost supuse 66.000 de oi exportate în 5 țări din Golful Persic. Tot acest scandal cu iz politic lovește în crescătorii de ovine din România. Fără export, multe dintre fermele de animale vor ajunge în buza falimentului.

Decizia punerii la zid a României vine după un schimb de replici acide între Ministerul Agriculturii și organizația nonguvernamentală Animals International România în jurul exportului de ovine vii din fermele românești. Aceasta din urmă susține că scandalul a izbucnit ca urmare a publicării de către organizație a dovezilor despre suferințele și tortura la care ar fi fost supuse cele 66.000 de ovine din fermele românești pe timpul transportului pe mare către Golful Persic.

Organizația Animals International ne-a transmis luni, 2 septembrie 2019, un comunicat în care anunță că reclamă România la Comisia Europeană pentru suferința suportată de ovine pe vaporul care le-a transportat în țările arabe. Dovezile în imagini de pe vapor însă nu ni le-a transmis nici la ora publicării acestei știri. Lipsesc!

Interzicerea exportului de ovine, și de alte animale din fermele din România, ar fi o lovitură cruntă pentru crescătorii români de animale. Crudă și nedreaptă!

Fermele de ovine supraviețuiesc datorită acestui export în condițiile în care crescătorii de ovine nu au cum să-și valorifice produsele din ferme. Vorbim de masa mare a crescătorilor, nu de cei cu turme de zeci de mii de oi, implicați în diverse afaceri. Carnea de oaie se vinde din Paște în Crăciun, românii nu o preferă, brânza nu ajunge pe raftul magazinelor, o vând ciobanii pe la stână și pe la târguri, lâna nu se valorifică, o ard oierii sau o îngroapă pentru că nimeni nu o cumpără. Exportul de oi e pentru cei mai mulți dintre crescători șansa de a supraviețui. Dacă scandalul se amplifică, riscăm ca țările arabe să se orienteze spre alți furnizori, spre altă țară și fermele noastre să cadă drept în cap.  Crescătorii noștri să sărăcească și alții să trăiască mai bine pentru că le rămâne deschisă o piață. Privim lucrurile lucid. Nu ne mai putem lăsa impresionați de niște imagini de la nu știu ce evenimente și tradiții din țările arabe de care, atenție, nu are cum să fie răspunzătoare România!

Animals International vorbește în comunicat despre condițiile înfiorătoare în care au fost transportate, luna trecută, ovinele românești pe vaporul Al Shuwaikh. România este blamată că nu respectă condițiile de bunăstare animală stabilite prin regulamentele Comisiei Europene. Din păcate, organizația nu ne-a pus la dispoziție, așa cum am mai spus, nicio imagine grăitoare de pe vapor. Nici o singură dovadă! 

Fotografiile puse astăzi la dispoziția noastră de Animals International sunt de la Festivalul Sacrificiului din august 2019, un soi de tradiție sângeroasă organizată în Orientul Mijlociu, de care România nu are cum să fie vinovată și pe care țara noastră nu are cum să o interzică. Odată ajunse oile la fermele cumpărătorilor arabi nu mai e problema țării noastre, spus pe șleau, că nu au condiții de bunăstare. Obligațiile României se opresc la poarta fermelor respective. Toate oile vii exportate din România, cum e de așteptat, sunt sacrificate. Sunt cumpărate pentru consum! Arabii sunt consumatori de carne de oaie!

Imaginile transmise nouă astăzi de Animals International (video și foto) nu sunt nicidecum de pe vaporul cu care au fost transportate oile din România în Golful Persic! Fotografiile ne înfățișează diferiți cumpărători arabi, care au târguit de la fermele lor, din țara lor arabă, câte o oaie, două, trei și le-au dus acasă în portbagaj.

oaie-portbagaj_b

Alte imagini care vor să ne impresioneze prin cruzime sunt surprinse în abatoarele din țările arabe. În niciun abator din nicio țară imaginile nu sunt blânde ochiului. Alte fotografii sunt din fermele arabe, cu oi moarte adunate în cupa unui tractor. Poate tradițiile, obiceiurile arabilor sunt pentru noi înfiorătoare, dar România nu are nicio legătură cu asta. Și nici exportul ovinelor din România! Oricât de blamată și reclamată ar fi țara noastră la instituțiile europene!

oi-in-ferma-araba_b

Ca să vedeți, totuși, cum arată vaporul Al Shuwaikh cu care au fost transportate oile românești și de la care a pornit scandalul avem fotografii furnizate de Ministerul Agriculturii, atașate comunicatului din 30 august 2019, comunicat care a și stârnit amenințarea venită din partea Animals International cu reclamarea României la Comisie.

Inserăm mai jos comunicatul Animals International și punem alături fotografiile obținute de MADR de pe vapor. AGROINFO a solicitat PR-ului care se ocupă de comunicatele organizației Animals International să ne transmită fotografii de pe vapor, imagini care înfățișează chinul animalelor. Suntem pentru respectarea bunăstării animalelor! Dar vrem dovezi că România nu a respectat regulile pe timpul transportului de ovine. Am amânat publicarea știrii ca să așteptăm fotografiile. Imaginile nu au venit. Oricum, noi le mai așteptăm, fotografiile și filmările de pe vapor făcute de membrii Animals International, ca să le publicăm. Până atunci, inserăm fotografiile furnizate de MADR de pe vaporul Al Shuwaikh.

Comunicat Animals International

România încalcă decizia Curții Europene de Justiție în privința bunăstării animalelor în timpul transportului și rezoluția Parlamentului European

CEJ  a decis că obligația Statelor Membre UE pentru asigurarea bunăstării animalelor nu se sfârșește la granițele UE, ci la destinația finală care este ferma unde animalele sunt descărcate:
https://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2015-04/cp150043en.pdf

Decizia CEJ este dublată de rezoluția Parlamentului European din anul 2019 (limba română):
http://www.europarl.europa.eu/doceo/document/TA-8-2019-0132_RO.htmlvapor-oi-doi_b

Ori, atât MADR cât și ANSVSA au decis ca în urma avertismentelor repetate ale Comisiei Europene și ale Animals International să trimită animalele din România la tortura planificată. ”Animalele au fost expuse la un stres termic insuportabil, drept pentru care sute au murit pe vapor și alte sute la sosirea la fermele de destinație”, reclamă Gabriel Păun, Directorul UE al Animals International.

Oile au fost transportate din porturile țărilor din Golf până la destinația finală cu camioane cu podea și pereți din fier, dar fără acoperiș, ceea ce a amplificat temperatura resimțită de animale și a transformat camioanele în cuptoare, ceea ce probabil a cauzat moartea altor sute de animale. Astfel de camioane nu sunt conforme cu cerințele Regulamentului UE 1/2005.

Organizația Animals International este îngrijorată că nici ANSVSA, nici MADR nu își asumă răspunderea pentru dezastrul ”Al Shuwaikh”. Vaporul a transportat potrivit celor două autorități 66.000 de oi din care potrivit unui interviu recent acordat de ministrul Daea, au murit 33 de oi, iar potrivit comunicatului ministerului pe care acesta îl conduce ar fi murit 330 de oi până la destinația finală, Oman, valoare ”care se încadrează în limita acceptată în astfel de situații, mortalitate tehnologic admisă.” (potrivit comunicatului MADR). vapor-oi_bvapor-oi-trei_b

 


COMUNICATUL MADR: EXPORT OVINE: „RĂZBOIUL” DECLARAŢIILOR şi ADEVĂRAŢII PERDANŢI!

”Mă îndoiesc ferm că pe vapor au murit maxim 330 de oi. Investigatorii care au cules date de pe vaporul Awassi Express, al aceleiași firme de comerț care a venit în România, au dovedit că la bord au murit chiar și 2500 de oi pe ruta Australia – Golf, unde la plecare era iarna, iar în Golf vară. Dar în cazul Al Shuwaikh a fost vară din România până în Golf, durata croazierei fiind similară pe ambele rute”.

MADR susține în comunicatul de presă din 30 august 2019 că ”a primit raportări zilnice privind starea de sănătate a animalelor, semnate de medicul veterinar prezent la bord, precum şi un raport final întocmit de căpitanul navei.”

Păun cere MADR să publice rapoartele zilnice. ”Aceste rapoarte nu pot fi adevărate. Vaporul Al Shuwaikh este o vechitură cu standarde atât de proaste încât i-a fost interzis a mai exporta animale din Australia după sfârșitul acestui an, pentru că accesul la animale este anevoios și ventilația proastă.

Mai mult, chiar dacă minstrul Daea ar merge personal cu o singură oaie pe o punte, aceștia ar suferi de stres termic odată ce temperatura și umiditatea cresc pe vapor și cel mai probabil ar muri”.

MADR susține că ”temperatura a fost monitorizată zilnic, în toate zonele unde au fost cazate animalele, rapoartele veterinare indicând faptul că pe nicio punte nu a fost depăşit pragul de 35 de grade Celsius.”

În realitate, sistemele de ventilație de pe vapoare nu sunt capable să reducă temperatura și umiditatea sub temperatura ambientală. De fapt, pe vapor este mereu cu 2 până la 6 grade mai cald decât afară. Ori potrivit măsurătorilor oficiale, temperaturile nu au scăzut nici măcar noaptea sub valorile maxime admise de Regulamentul UE 1/2005. Iată care au fost temperaturile oficale măsurate la umbra în cele 5 opriri în Golful Persic unde au fost descărcate animalele din România:
⦁ Portul Jeddah, Arabia Saudită: 21 iulie 2019, 20:54 (UTC)
Ziua: 40°C. Noaptea: 33°C

⦁ Portul Jebel Ali, Dubai / Emiratele Arabe Unite: 29 Iulie 2019, 13:36 (UTC)
Ziua: 44°C. Noaptea: 36°C

⦁ Kuwait City, Kuwait: 1 Aug 2019
Ziua: 43 °C. Noaptea: 35 °C

⦁ Al Wakrah, Qatar: 3 Aug 2019
Ziua: 42°C. Noaptea: 32°C

⦁ Muscat, Oman: 6 Aug 2019.
Ziua: 36°C. Noaptea: 30°C

Nu în ultimul rând, MADR admite că ultima destinație a oilor din România a fost Oman, țară pentru care România nu a emis certificat veterinar de sănătate: http://www.ansvsa.ro/industrie-si-afaceri/import-export/certificate-veterinare-de-sanatate-pentru-exportul-animalelor-vii-in-tarile-terte-uniunii-europene/

Având în vedere reacția MADR, Animals International va depune o plângere oficială la Comisia Europeană în cazul Al Shuwaikh.


România este a treia țară din Uniunea Europeană în sectorul creșterii ovinelor. Exportul reprezintă un element important pentru acest sector, la nivelul anului 2018 exportându-se 48,5 mii tone carne de ovine. Interzicerea exportului către țările din zona Golfului Persic ar afecta grav interesele crescătorilor și exportatorilor de animale, având implicații sociale și economice greu de cuantificat, susține Ministerul Agriculturii.




 

Vizualizat: 2082 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten
agroinfo_ro_banner_pagina_articol_728x90 otp

Alte articole in aceasta categorie

LANȚ DE COLECTARE, DEPOZITARE ȘI DISTRIBUIRE A PRODUSELOR ROMÂNEȘTI din FERME!

LANȚ DE COLECTARE, DEPOZITARE ȘI DISTRIBUIRE A PRODUSELOR ROMÂNEȘTI din FERME!

04 iulie 2020 - 15:23

O REȚEA CARE SĂ REZOLVE PROBLEMA VÂNZĂRII PRODUSELOR ROMÂNEȘTI! Ministrul agriculturii, Adrian Oros, a anunțat joi, 2 iulie 2020, la conferința de presă că-n programul de relansare a agriculturii, problema vânzării produselor românești va fi rezolvată prin crearea unei rețele de colectare, depozitare și distribuire a produselor de la fermieri. Șeful MADR a detaliat vineri, 3 iulie, acest plan pentru care sunt alocate 500 de milioane de euro.

ȘEFUL MADR: SUNT LIDERI AI FERMIERILOR CARE-ȘI FOLOSESC POZIȚIA pentru PROPRIILE INTERESE!

ȘEFUL MADR: SUNT LIDERI AI FERMIERILOR CARE-ȘI FOLOSESC POZIȚIA pentru PROPRIILE INTERESE!

04 iulie 2020 - 14:47

DE CE NU ARE ÎNCREDERE FERMIERUL ROMÂN ÎN ASOCIERE? Ministrul agriculturii, Adrian Oros, a identificat patru cauze ale neîncrederii fermierilor români în asociere. Printre acestea se află și unii dintre liderii fermierilor care și-au folosit poziția doar pentru propriile interese sau pentru cele ale unui grup restrâns de fermieri. Șeful MADR a adăugat că trebuie muncit la înlăturarea acestor cauze, pentru că asocierea este singura șansă a fermierilor mici din România.

AJUTOR DE 300.000 DE EURO PENTRU UN ABATOR!

AJUTOR DE 300.000 DE EURO PENTRU UN ABATOR!

04 iulie 2020 - 14:05

ANUNȚ MINISTRUL AGRICULTURII. În această lună va fi lansată o măsură de finanțare pentru zona montană, construirea de abatoare. Măsura beneficiază de un buget de 12 milioane de euro, a anunțat vineri, 3 iulie 2020, ministrul agriculturii, Adrian Oros. Suma pe care o poate obține un fermier sau o cooperativă este de maxim 300.000 de euro pentru un proiect.

PRODUSELE DE LA FERMIERII LOCALI, CUMPĂRATE DE PRIMĂRII!

PRODUSELE DE LA FERMIERII LOCALI, CUMPĂRATE DE PRIMĂRII!

04 iulie 2020 - 13:14

NU MAI VREM LAPTE DIN UNGARIA ÎN ȘCOLILE DIN ROMÂNIA. Sprijinul financiar acordat fermierilor prin intermediul Programului european lapte, fructe, legume în școli nu ajunge la fermieri. Licitațiile sunt câștigate de firme care aduc, de exemplu, lapte din Ungaria ca să-l livreze școlilor din România. Ministrul agriculturii, Adrian Oros, a anunțat vineri, 3 iulie 2020, că se va schimba legea astfel încât primăriile să cumpere laptele, fructele, legumele, care trebuie livrate în școli, de la fermele locale.

MINISTRUL OROS: AJUTORUL DE CRIZĂ PLĂTIT FERMIERILOR PÂNĂ LA SFÂRȘITUL LUI OCTOMBRIE!

MINISTRUL OROS: AJUTORUL DE CRIZĂ PLĂTIT FERMIERILOR PÂNĂ LA SFÂRȘITUL LUI OCTOMBRIE!

04 iulie 2020 - 12:16

OFICIAL. Ministrul agriculturii, Adrian Oros, a declarat că, în acest moment, sunt elaborate acte pentru scheme de sprijin acordate fermierilor și crescătorilor de animale. Ajutorul de criză va fi achitat către fermieri și crescători până la sfârșitul lunii octombrie 2020, a anunțat șeful de la Agricultură.

AMENZI pentru CEI CARE TRANSPORTĂ ANIMALE VII!

AMENZI pentru CEI CARE TRANSPORTĂ ANIMALE VII!

04 iulie 2020 - 11:45

LEGE ADOPTATĂ! Legea privind protecția animalelor destinate exportului în țări terțe, adoptată de Parlamentul României, în urmă cu circa o săptămână, stabilește amenzi pentru cei care transportă animale vii și nu respectă regulile impuse de lege. AGROINFO vă pune la dispoziție lista amenzilor.

AFIR: SPRIJIN DE 100.000 EURO PE AN!

AFIR: SPRIJIN DE 100.000 EURO PE AN!

03 iulie 2020 - 08:11

OFICIAL. Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) anunță deschiderea în perioada 30 iunie – 30 septembrie 2020 a primei sesiuni de depunere a Cererilor de finanțare din 2020 pentru submăsura 9.1a „Înființarea grupurilor de producători în sectorul pomicol”, din Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 (PNDR 2020). Sprijinul acordat este de 100.000 de euro/an.

APIA: START PLATĂ AJUTOR DE STAT pentru CREȘTEREA ANIMALELOR!

APIA: START PLATĂ AJUTOR DE STAT pentru CREȘTEREA ANIMALELOR!

03 iulie 2020 - 07:57

COMUNICAT. Agenția de Plăți şi Intervenție pentru Agricultură (APIA), prin Centrele Județene, aduce la cunoștința opiniei publice că începând din 02 iulie 2020 efectuează plățile aferente ajutorului de stat în sectorul creşterii animalelor, pentru cererile de plată aferente serviciilor prestate în luna aprilie a anului 2020.

MINISTRUL OROS: O SĂ EXPORTĂM CARCASE și CARNE, NU ANIMALE VII!

MINISTRUL OROS: O SĂ EXPORTĂM CARCASE și CARNE, NU ANIMALE VII!

02 iulie 2020 - 17:19

LEGEA BUNĂSTĂRII ANIMALELOR! Ministrul agriculturii, Adrian Oros, a declarat astăzi că a solicitat o modificare la Legea bunăstării animalelor pe timpul transportului, adoptată de Parlament. Concret, în lege trebuie să apară că nu este permis transportul animalelor pe timpul caniculei, la o temperatură mai mare de 30 de grade. Șeful MADR a adăugat că a negociat cu țările arabe exportul de carcase și carne, nu de animale vii.

URGENT MODIFICATĂ LEGEA CARE LE DĂ DREPT PRIMARILOR SĂ-I EXECUTE PE FERMIERI PRIN ÎNCHIDEREA FERMELOR!

URGENT MODIFICATĂ LEGEA CARE LE DĂ DREPT PRIMARILOR SĂ-I EXECUTE PE FERMIERI PRIN ÎNCHIDEREA FERMELOR!

02 iulie 2020 - 16:49

LEGEA CARE LOVEȘTE ÎN CRESCĂTORII DE ANIMALE! Legea mirosurilor, adoptată de Parlament, va da ocazia multor primari, care nu au cerut avize de mediu când au dat autorizații de construcții, să-i execute pe fermieri și să le închidă fermele. Ceea ce nu este corect, de aceea am cerut ca legea să fie întoarsă, a declarat astăzi ministrul agriculturii, Adrian Oros. El a adăugat că zona fermelor a fost invadată de construcții pentru care nu s-a cerut aviz de mediu.

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

General Leasing la Indagra 2019

General Leasing la Indagra 2019

Alături de gama completă de tractoare şi combine Massey Ferguson, pentru care General Leasing este distribuitor autorizat, în standul companiei de la Indagra 2019 au mai fost evidenţiate: presa Massey Ferguson RB 4160 V Xtra pentru baloţi cilindrici, semănătoarea pentru păioase Junkkari M400 Plus şi plugul Moro Aratri EXA 16A PRO Warrior. Campaniile promoţionale General Leasing pentru maşini şi utilaje agricole cuprind garanţie extinsă şi soluţii de finanţare cu dobândă subvenţionată. Interviu cu Victor Sandu - director general, General Leasing. Reporter AgroInfo: Gheorghe Ghişe Operator imagine: Claudiu Borobei


Noutăţi Väderstad la Agritechnica 2019 Tehnică agricolă pentru profesionişti 2020 - Protecţia plantelor Noutăţi Great Plains la Agritechnica 2019

Bancul zilei

Clasic

Clasic
El se întoarce acasă noaptea târziu. Detalii