Adama
Vinasa Rompak

UE: Sprijin de 37,6 milioane de euro pentru promovarea produselor agricole

Publicat: 06 iulie 2011 - 20:36
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

Comisia Europeană a aprobat un pachet de 26 de programe, care se vor derula pe o perioadă de până la trei ani, în 13 state comunitare, menite să promoveze produsele agricole în Uniunea Europeană. 

• 26 de programe se vor derula în 13 state pe o perioadă de până la trei ani
• Dacian Cioloş: “Programele UE  sunt o modalitate eficace de a ajuta producătorii noştri într-o o lume din ce în ce mai competitivă
• Comisarul European va cere suplimentar 15 milioane de euro promovarea fructelor şi legumelor proaspete


Bugetul total al programelor este de 75,1 milioane de euro, din care UE va contribui cu jumătate, se arată într-un comunicat de presă al Comisiei Europene. 
Programele selectate acoperă o zonă largă: denumiri de origine protejate (DOP), indicaţii geografice protejate (IGP), specialităţi tradiţionale garantate (STG), alimentele şi agricultura ecologică, fructe şi legume, horticultura, vin, lapte şi produse lactate, ulei de măsline şi măsline de masă, ouă, ulei din seminţe şi carne.
" În Uniunea Europeană produsele agricole sunt unice, în ceea ce priveşte calitatea şi diversitatea lor. Într-o piaţă globală din ce în ce mai deschisă, nu este suficient pentru a produce alimente excelente şi băuturi. Trebuie să se intensifice eforturile de a comunica consumatorilor standardele de calitate ale produselor agricole europene. Programele UE  sunt o modalitate eficace de a ajuta producătorii noştri într-o o lume din ce în ce mai competitivă ", a declarat Dacian Cioloş, comisarul pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală.
În plus faţă de aceste programe şi în contextul crizei E. coli, comisarul Dacian Cioloş va propune o schimbare de reglementare care va permite organizaţiilor profesionale să prezinte programe suplimentare de promovare pentru fructe şi legume proaspete, în piaţa unică şi în ţările terţe, până la 15 august. Oficialul european intenţionează să propună un buget suplimentar de 15 milioane de euro. Aceste campanii de promovare ar putea fi lansate încă din toamnă (o decizie a Comisiei este aşteptată la 15 noiembrie 2011, pe baza proiectelor depuse de către statele membre până la 15 septembrie), potrivit sursei citate.

Zarzavaturi_b

În anul 2000, Consiliul a decis că Uniunea Europeană ar putea contribui la finanţarea măsurilor care oferă informaţii cu privire la promovarea produselor agricole şi alimentare pe piaţa unică a UE şi în ţările terţe. Bugetul total disponibil pentru aceste programe de promovare este de 55 milioane de euro.
Măsurile finanţate pot consta în relaţii publice, campanii de promovare sau de publicitate, evidenţiindu-se, în mod special, avantajele produselor comunitare în ceea ce priveşte calitatea, siguranţa alimentară şi de igienă, nutriţia, etichetarea, bunăstarea animalelor, metodele de producţie. Aceste măsuri pot acoperi, de asemenea, participarea la evenimente şi târguri, campanii de informare asupra sistemului UE de denumiri de origine protejate (DOP), indicaţii geografice protejate (IGP) şi specialităţi tradiţionale garantate (STG), informaţii cu privire la calitatea în UE şi sistemele de etichetare şi agricultura ecologică, precum şi campanii de informare cu privire la sistemul european al vinurilor de calitate produse în regiuni determinate (VPCPRD).
UE finanţează până la 50 la sută din costul acestor măsuri şi până la 60 la sută  programele de promovare a consumului de fructe şi legume de către copii sau cele cu privire la consumul responsabil şi la pericolele legate de consumul excesiv de alcool. Diferenţa de finanţare va fi suportată de către organizaţiile profesionale / interprofesionale şi / sau de către statele membre în cauză.
Documentul citat mai precizează că pentru promovarea pe piaţa unică, organizaţiile profesionale interesate pot depune propunerile lor la dispoziţia statelor membre, până la data de 30 noiembrie a fiecărui an. Ţările comunitare trimit, apoi, lista cu programele pe care le-au selectat la Comisie, împreună cu o copie a fiecărui program. Ulterior, Comisia evaluează programele şi decide dacă acestea sunt eligibile.
O a doua decizie, privind programele de informare şi de promovare în ţările terţe, va fi luată spre sfârşitul anului.


Vizualizat: 2972 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

GHEORGHE PREDA: Agricultor de-o viață, recordmen cu AgroConcept

GHEORGHE PREDA: Agricultor de-o viață, recordmen cu AgroConcept

În urmă cu aproape un an, echipa AgroConcept ducea România în Cartea Recordurilor: 403,64 tone de grâu recoltate în numai 8 ore, cu o combină New Holland CR8.90 Revelation. Află povestea fermierului care a găzduit evenimentul!

„În câmp, echipa AgroConcept a fost ca la cursele de mașini, făceau schimbul de piloți în mers, iar acasă aveam o altă echipă, de martori de această dată, la cântar. Înainte mă uitam la știri și vedeam Guinness World Records, iar acum am avut ocazia să trăiesc la mine în fermă un asemenea eveniment”, ne-a povestit Gheorghe Preda.

Massey Ferguson a convins de la prima lucrare CLAAS România - soluţii digitale, servicii post-vânzare şi training specializat pentru operatori! FERME DE VÂNZARE în județul Cluj! IMAGINI DIN DRONĂ // Detalii în descriere

Bancul zilei

La aprozar...

La aprozar...
Un om la aprozar: Detalii