Adama
Vinasa Rompak

Şah la fermieri!

Cosmin TRIF
Publicat: 09 octombrie 2011 - 20:36
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

În ciuda situaţiei financiare relativ instabile, actualmente, asistăm la o serie de investiţii făcute de marile branduri de retail în magazine moderne, pe întreg cuprinsul ţării. În timp ce unele au tăiat deja panglica, altele se pregătesc asiduu să o facă.

O serie de nume „grele” în domeniul super- şi hipermarket-urilor, şi-au anunţat extinderea reţelelor în câteva locaţii noi din ţară.

După cum probabil vă daţi seama, vorbim aici de investiţii de ordinul a milioanelor de euro, lucru care nu e chiar la îndemâna oricui în vremurile de astăzi, fie acestea chiar companii străine.

Ce mesaje transmit astfel de iniţiative?  Este bine când auzim că se contruieşte, că se investeşte. Astfel, se crează noi locuri de muncă, se aduc bani la buget, se mai modernizează în unele cazuri şi infrastructura, etc. Pe de altă parte, faptul că apar atât de multe magazine, şi nu fabrici, de exemplu, pe mine mă pune pe gânduri. De ce? Pentru faptul că generează un monopol al comercianţilor, desigur, în detrimentul fermierilor şi al consumatorilor, în ultimă instanţă. Dacă aceste locaţii ar fi aprovizionate de către fermierii români ar fi ok. Din păcate, până acum am constatat mai mult contrariul şi nici nu avem argumente că lucrurile se vor schimba peste noapte.

Câtă vreme magazinele moderne vor domina piaţa, tot ele vor face şi legea. Ce opţiuni au producătorii în faţa coloşilor cu bani şi know-how occidental? Sunt de acord cu condiţiile comercianţilor, cu preţurile lor, foarte bine. În caz contrar, brandurile aduc instant marfă din străinătate. Oricum, omul nu are cum să recunoască vizual prospeţimea produselor la tehnologia de acum.

Este adevărat că şi fermierii trebuie să-şi pună la punct câteva lucruri. Bunăoară, producătorii mai au de învăţat cum să-şi vândă produsele, dar nu neapărat aici este cea mai mare hibă. 

Sigur că avem o  piaţă liberă şi relaţia cerere-ofertă, teoretic, ar trebui să aibe ultimul cuvânt. Astfel că, în condiţiile de faţă ar fi de aşteptat să vedem o reacţie a producătorilor. Cum? Prin impulsionarea creşterii desfacerii în pieţe clasice, de exemplu. A fermierilor, nu a samsarilor. Ori prin valorificarea produselor prin grupurile de producători şi prin magazine proprii. Şi, bineânţeles, nu în ultimul rând, prin forţarea pătrunderii în supermarketuri.

Cât de uşor se pot face aceste lucruri? Dacă există interes, inclusiv din partea autorităţilor, se pot. Totul este să vrem.

Până la urmă, ce contează mai mult pentru noi, ca români? Să producem ori să importăm?


Vizualizat: 2070 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

GHEORGHE PREDA: Agricultor de-o viață, recordmen cu AgroConcept

GHEORGHE PREDA: Agricultor de-o viață, recordmen cu AgroConcept

În urmă cu aproape un an, echipa AgroConcept ducea România în Cartea Recordurilor: 403,64 tone de grâu recoltate în numai 8 ore, cu o combină New Holland CR8.90 Revelation. Află povestea fermierului care a găzduit evenimentul!

„În câmp, echipa AgroConcept a fost ca la cursele de mașini, făceau schimbul de piloți în mers, iar acasă aveam o altă echipă, de martori de această dată, la cântar. Înainte mă uitam la știri și vedeam Guinness World Records, iar acum am avut ocazia să trăiesc la mine în fermă un asemenea eveniment”, ne-a povestit Gheorghe Preda.

Massey Ferguson a convins de la prima lucrare CLAAS România - soluţii digitale, servicii post-vânzare şi training specializat pentru operatori! FERME DE VÂNZARE în județul Cluj! IMAGINI DIN DRONĂ // Detalii în descriere

Bancul zilei

La aprozar...

La aprozar...
Un om la aprozar: Detalii