Adama
Vinasa Rompak

Cifra de afaceri a Grupului Agricola Bacău a depăsit jumătate de miliard de lei

Publicat: 24 ianuarie 2012 - 14:16
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

Grupul de firme Agricola Bacău a depăşit, în 2011, pragul de o jumătate de miliard de lei, înregistrând o cifră totală de afaceri de 508,498 milioane de lei (aprox. 119 mil euro). 

În 2011, Agricola Internaţional SA Bacău - principala companie a grupului, a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 336,118 mil. lei (circa 78,15 mil. euro), faţă de 279,258 mil. lei în 2010.

„În comparaţie cu 2010, cifra de afaceri a companiei a crescut cu 20%  iar profitul net reprezintă aproximativ 2% din total venituri. Evident, performanţa economică a companiilor din industria zootehnică a fost serios afectată de preţurile resurselor de bază (cereale, şroturi, etc) care s-au situat în anul 2011 la niveluri foarte înalte (creşteri de preţ de peste 100% faţă de anul 2009, anul  izbucnirii crizei resurselor furajere). Prin urmare, vânzările noastre de carne de pui au crescut efectiv cu 20% în volum în 2011 faţă de anul precedent, respectiv cu 32% în valoare, ceea ce reprezintă o adevărată performanţă a echipei Agricola Bacău, mai ales în contextul în care vorbim de o piaţă staţionară la carnea de pui şi de o scădere a consumului de carne în general” a declarat Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău.

Această creştere de 32% a veniturilor înregistrate exclusiv din comercializarea cărnii de pui se datorează exclusiv creşterii cantitative de 20% a vânzărilor de carne de pui, în 2011, faţă de anul anterior..

Salamurile au crescut vânzările Salbac cu 10% în 2011
În ceea ce priveşte categoria de mezeluri, adică salamurile crude uscate şi preparatele fierte afumate obţinute la Salbac SA, companie din cadrul Grupului de firme Agricola Bacău, cantitatea totală comercializată în 2011 a fost cu 4% mai mare faţă de anul precedent, cu precizarea că salamurile crude uscate au înregistrat anul trecut o creştere în volum de 16 procente faţă de 2010.

Vânzarile totale ale Salbac SA au crescut în 2011 cu 10% (creşterea cifrei de afaceri la grupa salamurilor crude uscate fiind de 23% şi de 16% în volum, la grupa preparatelor fierte afumate înregistrându-se o menţinere a cifrei în raport cu 2010). „Din punctul nostru de vedere,  am observat o tendinţă din ce în ce mai accentuantă ce trebuie monitorizată cu atenţie, respectiv creşterea preferinţelor consumatorilor pentru produsele premium, produse percepute ca fiind mai sănătoase, simultan cu  scăderea pieţei de produse fierte afumate ieftine. Am comercializat cu aproape 10% mai mult Salam de Sibiu decât în anul precedent”, a precizat Grigore Horoi.

Vânzările de ouă pentru consum au scăzut cu 30%
La ouăle pentru consum, produse la Avicola Lumina Constanţa, compania a înregistrat o scădere cu 35% a bucăţilor vândute în 2011, respectiv cu 30% a cifrei de afaceri.
„De altfel, nu ne-am propus creştere în 2011 pe această grupă de produse, deoarece unitatea s-a aflat într–un program de retehnologizare şi de modernizare a adăposturilor pentru păsări conform normelor europene, ceea ce a însemnat implicit imposibilitatea de a popula capacităţile unde s-a lucrat. Însă pentru anul 2012 ne propunem o creştere de aproape 60% a vânzărilor de ouă consum la Avicola Lumina, iar la celelalte categorii de produse au fost bugetate următoarele creşteri: 10% la carnea de pui, 14% la salamuri crude uscate şi preparate fierte şi afumate şi, respectiv, 12% la semipreparate şi produse tip ready-meal. Pe ansamblu, în 2012 ne propunem o creştere a întregii afaceri cu aproximativ 10 procente”  a specificat Grigore HOROI, preşedinte Agricola Bacău.

Vizualizat: 2095 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

Puma 260 AFS Connect - în premiera în România

Puma 260 AFS Connect - în premiera în România

Alături de cele peste 50 de maşini şi echipamente agricole expuse la Agriplanta, Titan Machinery România a prezentat cele mai noi şi moderne tehnologii pentru agricultura de precizie şi irigaţii. De asemenea, cel mai mare model din gama Puma - 260 AFS Connect a fost prezentat în premieră în România.

Interviu cu Bogdan Constantin, PR & Communication specialist Titan Machinery România.

Massey Ferguson a convins de la prima lucrare CLAAS România - soluţii digitale, servicii post-vânzare şi training specializat pentru operatori! FERME DE VÂNZARE în județul Cluj! IMAGINI DIN DRONĂ // Detalii în descriere

Bancul zilei

La cumpărături

La cumpărături
Un tip făcea cumpărături într-un supermagazin cu un cărucior în care era şi băieţelul său de doi ani. Detalii