Agroinfo
Agroinfo Agroinfo Agroinfo
KWS+
Reclama header after big part 2
Reclama header after big part 3

OPINIE! NU ROMÂNUL E DE VINĂ CĂ NU ȘTIȚI VOI SĂ VINDEȚI!

Publicat: 26 mai 2019 - 09:44
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

COMENTARIU! În dimineața de vineri m-am trezit din nou cu un comentariu în care „românul (de parcă autorul comentariul ar fi Led Zeppelin, nu tot român!!!) este fudul și cumpără mâncare din import”. Din nefericire, genul acesta de atitudine o întâlnesc foarte des în mediul agricol.

Mai mult, chiar, nu prea există decât vinovați peste tot, iar în grădina lor totul e ca la cinema 3 D. E de vină statul că nu le dă, că nu le ia, că nu le bagă ori că nu le scoate. E de vină primarul, secretarul și agentul sanitar, dar la ei e totul ca la Hollywood. Dragii mei fermieri, mai ales voi, cei care depindeți direct de buzunarul clientului român, ar trebui să învățați să priviți clientul român ca pe un investitor, ori ca pe un finanțator al afacerii voastre. Nu ca pe un mucea care habar nu are că brânza voastră e „a mai bună din lume!”. Puneți-vă mintea la contribuție și încercați să înțelegeți că pentru mine, client român, prima alegere a fost și va fi întotdeauna produsul local însă, din păcate, de cele mai multe ori nu îl găsesc, iar atunci când dau de el se întâmplă să fie ori mult prea scump pentru buzunarul meu ori de o caliatte îndoielnică, fără trasabilitate, fără un minim de ambalare și prezentare. Ce să vă spun, puneți-vă în locul unei mame care trebuie să cumpere carne pentru copil ori lapte și ar avea de ales între o ofertă fără nicio garanție și una cu certificare și ambalare în condiți igienice! Ce ați alege să cumpărați?! O sticlă de plastic refolosită cu lapte muls în condiții igienice necunoscute ori ați cumpăra un produs ambalat, sigilat și cu trasabilitate clară?

Hai să trecem și mai departe! De curând un producător de lapte din România a venit pe piață cu un produs foarte bun. Însă, dacă la început marfa sa era undeva cu până la 60% mai scumpă decât celelalte produse (chiar și mai scumpă decât produsele cu sigla bio) de ceva vreme a ajuns la marje de peste 100% vizavi de produsele concurente. Chiar dacă ador să cumpăr lapte de la domnia sa trebuie să recunosc că am momente în care buzunarul meu mă ceartă!! La fel e și cu tomata, usturoaia, dovleceii și, culmea, chiar și cu urzica neaoșă. Dacă opresc la poarta unui fermier local să-i cumpăr ce scoate el la mezat constat că marfa e mai scumpă decât la piața Domenii, deși pe trotuar nu plătește taxe, nu îl costă transportul și nici nu e nevoit să mai piardă timp prețios.

De aceea aproape că nu mai opresc și aleg să mă duc la piață. Acolo unde, culmea, economia de piață e netedă, lină ca o apă de câmpie. Nu tu un vârtej, nu tu un val ori ceva spume. Toată marfa e trasă la xerox atât ca ofertă, cât și ca preț de mă întreb, cum naiba de se mai numesc precupeți. Nici pe vreme lui Împușcatul nu erau decât niște prețuri orientative la piață, cunoscut ca mercurial. Iar țăranii negociau marfa cu mușteriul, nu ca acum când mă simt ca și când aș fi intrat în frăția tomatei la piață!

Deci, dacă nu veți privi clientul ca pe un partener al afacerii voastre nu veți avea decât soarta Cezarului și norocul Sisifului! Învățați să sortați, ambalați și, mai ales, să vă individualizați produsul prin etichetare și un pic de marketing! Aaltfel veți înjura degeaba românul pentru că el este un client ca oricare altă nație și are dreptul să aleagă!!!

Vizualizat: 1030 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

Ovidiu Ranta despre medalia de aur de la AGRITECHNICA

Ovidiu Ranta despre medalia de aur de la AGRITECHNICA

De vorbă cu Ovidiu Ranta despre medalia de aur de la AGRITECHNICA.John Deere si Joskin au obtinut din partea juriului DLG (din care a facut parte si conf. dr. Ovidiu Ranta) singura medalie de aur pentru inovatie acordata la aceasta editie de Agritechnica, pentru proiectul comun eAutoPower cu sistemul inteligent e8WD - prima cutie de viteze electro-mecanica. Tehnologie care promite sa revolutioneze mediul de operare tractor-implement... #IPSO Agricultură #DLG Intermarketing #John Deere #Joskin#AGRITECHNICA

OROS Linamar la AGRITECHNICA 2019 AGROSEL adoptă o nouă identitate - HEKTAR Piscicultura are nevoie de susţinere!

Bancul zilei

Moda de azi

Moda de azi
Tineretul şi moda de azi Detalii