ÎN VIGOARE! Ordinul privind procedura de autorizare/înregistrare sanitar-veterinară a unităților ce desfășoară activități în domeniul hranei pentru animale și a mijloacelor de transport al hranei pentru animale a fost publicat joi, 11 mai 2017, în Monitorul Oficial.
Potrivit acestui act normativ, unitățile din domeniul hranei pentru animalele din ferme, indiferent că este vorba de unități care produc hrana, o depozitează, o transportă sau doar intermediază, își pot desfășura activitatea numai după ce au fost autorizate de direcțiile sanitar-veterinare județene.
Pentru obținerea autorizației, reprezentantul legal al unității trebuie să depună la direcția sanitar-veterinară următoarele acte:
- cerere de autorizare sanitar-veterinară (modelul cererii este în anexa 3 a Ordinului ANSVSA);
- copie a certificatului unic de înregistrare a certificatului constatator emis de oficiul registrului comerțului pentru activitatea pentru care cere autorizarea;
- schița unității cu fluxurile tehnologice, dacă este cazul;
- copie a actului doveditor al dreptului de proprietate/folosință asupra spațiului în care-și desfășoară activitatea
- memoriu tehnic justificativ cu descrierea activității, utilajelor, ustensilelor, a procedurii de lucru, capacității de producție, depozitare, ambalare, după caz;
- lista cu personalul de specialitate, având calificările necesare pentru fabricarea hranei pentru animale, în cazul unităților producătoare;
- dovada achitării în contul direcției sanitar-veterinare a tarifului de autorizare.
Prin excepție, în termen de 3 luni de la intrarea în vigoare a Ordinului ANSVSA, unitățile care desfășoară activități în domeniul hranei pentru animale, cele care comercializează hrană sau unitățile din domeniul farmaceutic veterinar vor depune, odată cu documentația, o notificare și o declarație pe propria răspundere.
În cazul depunerii unei cereri și/sau a unei documentații incomplete, solicitantul este informat în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii și documentației să completeze cu actele necesare.
În termen de 25 de zile lucrătoare de la depunerea documentației complete, direcția sanitar-veterinară verifică documentația și elaborează referatul de evaluare. Autorizația se emite în termen de maxim 5 zile lucrătoare de la data finalizării raportului.
Prin excepție, unitățile care doar intermediază procurarea hranei pentru animale și care nu dețin furaje sunt scutite de efectuarea evaluării la fața locului, dar vor semna declarația pe propria răspundere.
Dacă aceeași unitate desfășoară activități de producție și de comercializare, are nevoie de o singură autorizație sanitar-veterinară.
Autorizația sanitar-veterinară se va emite pentru activitățile desfășurate în fiecare punct de lucru al unității pentru care s-a depus dosarul. Autorizația își păstrează valabilitatea atâta timp cât sunt îndeplinite condițiile sanitar-veterinare prevăzute de legislația în vigoare.
Direcțiile sanitar-veterinare județene pot acorda o autorizație temporară atunci când se constată că unitatea respectă parțial normele de igienă. Autorizația definitivă va fi acordată după încă o evaluare a unității, la o distanță de 3 luni. Dacă, după 3 luni, se constată doar progrese și unitatea nu îndeplinește toate normele de igienă, poate să beneficieze de o prelungire de încă 3 luni a autorizației temporare.
Dacă o unitate autorizată sanitar-veterinar își schimbă sediul, modificarea autorizației se va face fără perceperea unui tarif. Alta este situația în cazul în care își dezvoltă activitatea sau desfășoară noi activități, unitatea va trebuie să ceară o nouă autorizare.
INTEGRAL ORDINUL ANSVSA ÎN MONITORUL OFICIAL NR.347 (I) DIN 11 MAI 2017 AICI!