Oficiul Federal German pentru Protecţia Mediului (Umweltbundesamt) a recomandat creşterea taxei pe valoarea adăugată (TVA) în cazul produselor de origine animală, din necesitatea de a proteja mediul înconjurător.
Deoarece lactatele şi produsele din carne provoacă daune mult mai mari ambientului decât plantele, din cauza originii lor animale, autorităţile responsabile cu protecţia mediului din Germania susţin că se impune o schimbare totală a modului în care ne raportăm la produsele agricole şi acţiuni pe măsură. Astfel, potrivit Umweltbundesamt, este "timpul unei revoluţii radicale, inclusiv în ceea ce priveşte acordarea subvenţiilor".
Până în prezent, produsele alimentare de origine animală beneficiază, în Germania, de reducere la fel ca şi în cazul celorlalte aşa-zise "produse alimentare de baza", care sunt taxate cu 7%, în timp ce TVA pentru alte produse şi servicii ajunge la 19 la sută.
În cel mai recent raport al Oficiului Federal German pentru Protecţia Mediului, intitulat "Subvenţii dăunătoare mediului înconjurător din Germania", se menţionează că agricultura accelerează în mare măsură schimbările climatice. În Germania, în mod particular, cauzele principale sunt asociate emisiilor de metan şi oxid de azot rezultate ca urmare a activităţii fermelor zootehnice.
Spre exemplu, producerea unui kilogram de carne de vită conduce la emisia unei cantităţi între 7 şi 28 de kilograme de gaze cu efect de seră, în timp ce producţia unui kilogram de legume sau fructe degajă în atmosferă mai puţin de un kilogram de emisii nocive, se arată în raportul respectiv.
"Produsele alimentare de origine animală ar trebui să fie supuse unei cote a TVA de 19 la sută, în viitor", consideră directorul Umweltbundesamt, Maria Krautzberger. În opinia ei, statul ar putea obţine anual de pe urma acestei măsuri aproximativ 5,2 miliarde de euro, bani care ar putea fi folosiţi în scopul reducerii şi mai mari a taxei pe valoarea adăugată preferenţială. De asemenea, aceasta crede că ar fi oportună şi scăderea costurilor pentru transportul public şi la achiziţia produselor alimentare de origine vegetală.