POST SCOS LA CONCURS. În timp ce ce Parlamentul României acorda votul de încredere Guvernului liberal, Ministerul Agriculturii a publicat ieri, 4 noiembrie 2019, pe pagina sa oficială un anunț prin care scoate la concurs postul de director general al Agenției Domeniilor Statului (ADS).
Agenția Domeniilor Statului este o instituție care administrează terenurile statului și care a concesionat suprafața cea mai mare de teren agricol societății Agricost din Insula Mare a Brăilei. Agenția Domeniilor Statului are în administrare, în prezent, 370.000 de hectare de teren. Funcția de director general a fost ocupată de Cătălin Bologa, apoi de un șef interimar, Bogdan Gabriel Olteanu, numit prin ordin de ministru în august. Cătălin Bologa anunța, în martie 2019, că începe împărțirea terenurilor agricole și pășunilor pentru tinerii fermieri. Cătălin Bologa avea în plan să împartă 48.000 de hectare de teren agricol, cu prioritate tinerilor.
Ministerul Agriculturii a publicat luni, 4 noiembrie 2019, că scoate la concurs postul de director general.
Proba scrisă va avea loc în data de 26 noiembrie 2019, ora 1000, iar interviul se va susține în maximum patru zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, conform art. 24 alin. (5) din Regulamentul-cadru aprobat prin H.G. nr. 286/2011.
CONDIȚII GENERALE DE PARTICIPARE LA CONCURS:
Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplinește următoarele condiții:
-are cetăţenia română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România;
-cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
-are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
-are capacitate deplină de exerciţiu;
-are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
-îndeplineşte condiţiile de studii şi, după caz, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
-nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea.
CONDIȚII SPECIFICE:
Studii de specialitate: studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență/echivalentă sau studii universitare de licență;
-Vechime în specialitatea studiilor – minimum 5 ani;
-Cunoştinţe de operare/programare pe calculator: - word, excel-nivel mediu
-Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare: comunicare, coordonare, confidențialitate
-Cerinţe specifice: (de exemplu călătorii frecvente, delegări, detaşări, disponibilitate pentru lucru în program prelungit în anumite condiţii) - deplasări la autoritățile și instituțiile publice centrale și la alte instituții publice, etc.
-Competenţa managerială (cunoştinţe de management, calităţi şi aptitudini manageriale): bun organizator și coordonator.
DEPUNEREA DOSARULUI DE CONCURS
Dosarul de concurs se va depune la Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Direcția Management Resurse Umane, la secretariatul comisiei de concurs:
- doamna consilier Păunescu Mona, tel. 021/3072484;
- doamna consilier Mihaela Iordache, tel. 021/3072439.
- perioada de înscriere: 05-18 noiembrie 2019 (conform programului de lucru de luni până joi 08,30-17,00, vineri 08,30-14,30).
Dosarul de înscriere va fi constituit din următoarele documente:
a) cerere de înscriere la concurs adresată conducătorului autorităţii sau instituţiei publice organizatoare;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
c) copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
d) carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie şi/sau în specialitatea studiilor, în copie;
e) cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcţia pentru care candidează;
f) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate;
g) curriculum vitae;
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii.
În cazul documentului prevăzut la lit. e), candidatul declarat admis la selecţia dosarelor, care a depus la înscriere o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfăşurării primei probe a concursului.
Actele prevăzute la lit. b)-d) vor fi prezentate şi în original în vederea verificării conformităţii copiilor cu acestea.
ETAPELE CONCURSULUI ORGANIZAT PENTRU OCUPAREA POSTULUI CONTRACTUAL VACANT DE DIRECTOR GENERAL AL AGENȚIEI DOMENIILOR STATULUI:
- Selecția dosarelor de înscriere – 19-20 noiembrie 2019;
- Proba scrisă - în data de 26 noiembrie 2019, ora 10,00, la sediul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale;
- Interviul se organizează în termen de maximum patru zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, conform prevederilor art. 24 alin. 5 din Regulamentul-cadru aprobat prin H.G. 286/2011, cu
modificările și completările ulterioare.
Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se face în termen de maximum o zi lucrătoare de la data finalizării probei.