KWS+
Reclama header after big part 2

LAPAR: FERMIERII FORȚAȚI SĂ ACCEPTE MUNCA LA NEGRU! ZILIERII SE TEM CĂ PIERD AJUTORUL SOCIAL!

Publicat: 11 octombrie 2017 - 07:51
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

LAPAR CERE MODIFICAREA LEGII! Legea privind exercitarea unor activități cu caracter ocazional desfășurate de zilieri trebuie modificată, iar veniturile din munca zilieră ar trebui exceptate de la calculul veniturilor în vederea stabilirii ajutoarelor sociale, solicită Liga Asociațiilor Producătorilor Agricoli din România (LAPAR), într-un comunicat transmis AGROINFO.

Fermierii români se confruntă cu greutăţi ȋn desfăşurarea activităţii datorită unor prevederi legale care ȋi ȋmpiedică să-şi asigure forţa de muncă necesară prin angajarea de zilieri, iar procedura înregistrare a acestora în registrul zilierilor este anevoioasă, excesivă şi inutilă, scop în care opinăm că Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat şi Legea nr. 52/2011 privind exercitatea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri trebuie modificate.

După cum este bine cunoscut, foarte multe activităţi din domeniul agricol au caracter ocazional şi pentru acestea nu pot fi angajaţi muncitori cu contract individual de muncă permanent. Aceste activităţi au nevoie de forţă de muncă necalificată doar ocazional ȋn diferite perioade ale anului şi ar trebui realizate prin angajarea de muncitori zilieri.

Muncitorii zilieri care lucrează ȋn agricultură fac parte din cea mai vulnerabilă pătură socială şi sunt, ȋn acelaşi timp, beneficiari ai ajutoare sociale plătite de stat. Deşi angajarea muncitorilor zilieri este reglemetată potrivit Legii nr. 52/2011, aceştia refuză munca cu ziua pentru că pierd ajutoarele sociale pe care le primesc în temeiul Legii nr. 416/2001.

Muncitorii zilieri trebuie ȋnregistraţi ȋn registrul de evidenţă a zilierilor care se comunică ȋn extras către Inspectoratele Teritoriale de Muncă până cel târziu la data de 5 a lunii următoare pentru luna precedentă. De asemenea impozitul de 16%  reţinut fiecărui muncitor zilier se virează lunar la bugetul de stat, iar prin Declaraţia 205 se transmit analitic la ANAF datele de identificare pentru fiecare persoană ȋn parte, precum şi impozitul reţinut şi virat.

Pentru acordarea ajutoarelor sociale beneficiarii acestora trebuie să prezinte adeverinţe eliberate de ANAF privind veniturile impozabile realizate, iar periodic Agenţiile pentru Prestaţii Sociale verifică la ANAF veniturile realizate de beneficiarii ajutorului social aflat în plată. Ca urmare beneficiarii de ajutoare sociale care au realizat venituri impozabile din munca ocazională desfăşurată ca zilieri, pierd dreptul la ajutor social pentru perioada următoare şi sunt obligaţi să ȋl restituie pe cel considerat ȋncasat necuvenit.

Cum veniturile realizate din munca ocazională desfăşurată ca zilieri nu au caracter permanent beneficiarii acestora refuză să mai muncească ca zilieri, sau dacă acceptă să muncească cu ziua nu sunt de acord să o facă legal, nu vor să fie ȋnregistraţi ȋn registrul de evidenţă a zilierilor şi nu acceptă plata ȋn condiţiile legii, pentru că dacă sunt identificaţi cu venituri îşi pierd ajutoarele sociale.

Acest fenomen generează consecinţe economice şi sociale nocive după cum putem menţiona imposibilitatea desfăşurării activităţii pentru lipsa forţei de muncă ziliere, sustragerea de la plată a impozitului pe venit, ȋncurajarea muncii ȋn afara legii (munca “la negru”), degradarea stării materiale a celei mai vulnerabile pături sociale, ȋncurajarea acesteia să nu mai muncească, iar pe periodă lungă imposibilitatea acesteia să-şi depăşească condiţia.

Fermierii sunt astfel obligaţi să-şi facă lucrările ȋmpinşi să accepte munca la negru şi, ȋncălcând legea, să rişte sancţiunile foarte mari prevăzute de Legea nr. 52/2011. Veniturile din ajutoare sociale sunt considerate sigure şi permanente, iar veniturile din munca cu ziua sunt ocazionale şi nu sunt considerate sigure de acest segment social.

Ţinând cont de aceste aspecte considerăm că ar fi utilă modificarea legii şi exceptarea veniturilor din munca zilieră de la calculul veniturilor ȋn vederea stabilirii ajutoarelor sociale. Faptul că beneficiarii ajutoarelor sociale realizează venituri din munca ocazională nu este de natură să le schimbe pe loc starea de vulnerabilitate şi nu se poate presupune că nu mai au nevoie de ajutoare sociale, dar le poate ameliora nivelul de trai şi le poate schmba astfel modul de abordare faţă de muncă.

Această excepţie ar fi o măsură justă şi pozitivă cu efecte profitabile pe plan economic şi social. Statul ar ȋncasa in mod corect impozitele pe venit din munca zilieră, fermierii şi-ar putea efectua lucrările asigurându-şi forţa de muncă de care au nevoie, s-ar consolida conştiinţa necesităţii muncii, mulţi zilieri ar putea fi ȋncadraţi permanent ȋn muncă, pătura vulnerabilă ar putea fi redusă şi ȋn acest fel ar putea scădea presiunea asupra bugetului public.

Reglementările care au generat acest fenomen afectează toate domeniile de activitate din  economia natională care au nevoie de forţa de muncă zilieră, iar excepţia propusă nu are nici un impact negativ asupra bugetului consolidat.

SOLUȚIILE PROPUSE DE LAPAR!

În acest sens dorim să identificăm o soluţie de ameliorare a acestei stări şi de modificare a legii în sensul exceptării venitului din munca zilieră de la calculul veniturilor ȋn vederea stabilirii ajutoarelor sociale, scop în care propunem completarea art. 8 alin (1) din Legea nr. 416/2001 cu această excepţie.

O altă soluţie ar fi ca ajutoarele sociale să nu mai fie acordate celor apţi de muncă, ci doar acelora care au reală nevoie, care în mod evident nu pot munci, care sunt grav bolnavi, sau au o vârstă înaintată şi nu au nicio sursă de întreţinere a existenţei.

Este complet nefiresc ca aceia care pot munci să trăiască din ajutoare sociale şi la fel de nefiresc este ca statul, odată ce le acordă ajutoare sociale şi acestora, să nu le permită să muncească prin suspendarea, încetarea şi rambursarea ajutoarelor.

Un alt aspect care priveşte strict Legea nr. 52/2011 este acela al simplificării modalităţii de înregistrare în registrul de evidenţă a zilierilor, în sensul că în acesta să fie înregistraţi zilierii când s-au prezentat pentru prima dată la muncă, când li se face instructajul privind securitatea şi sănătatea în muncă. Înregistrarea zilnică a acestora în registru ocupă foarte mult timp în mod inutil.

Odată ce aceștia s-au declarat apţi de muncă şi au fost instruiţi privind securitatea şi sănătatea în muncă de la bun început, ulterior este suficient să li se întocmească pontaj zilnic de câte ori se prezintă la muncă şi stat de plată unde semnează de primirea banilor.

Procedura actuală de întocmire a registrului de evidenţă a zilierilor este anevoioasă, excesivă şi inutilă, îngreunând foarte mult activitatea beneficiarilor, motiv pentru care se impune a fi reformată, simplificată şi eficientizată în aşa fel încât să vină în sprijinul tuturor.

Președinte LAPAR:
Laurențiu Baciu

Vizualizat: 2163 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Alte articole in aceasta categorie

PLATA AJUTOARELOR NAȚIONALE TRANZITORII AR PUTEA ÎNCEPE ÎN FEBRUARIE!

PLATA AJUTOARELOR NAȚIONALE TRANZITORII AR PUTEA ÎNCEPE ÎN FEBRUARIE!

19 ianuarie 2021 - 20:04

PLATĂ SUBVENȚII 2021! Ajutorul național tranzitoriu, ANT, sau subvenția mică, cum îi spun crescătorii de animale, este cea mai populară subvenție. Achitarea acestei subvenții pentru anul 2020 către fermierii din vegetal și crescătorii de animale nu poate demara înainte de aprobarea bugetului de stat pentru anul 2021. Vicepremierul Dan Barna a anunțat că bugetul ar putea fi dezbătut în Parlament în prima parte a lunii februarie.

PROGRAM AMELIORARE BIVOL ROMÂNESC! SUBVENȚII APIA PENTRU CRESCĂTORII DE BIVOLI!

PROGRAM AMELIORARE BIVOL ROMÂNESC! SUBVENȚII APIA PENTRU CRESCĂTORII DE BIVOLI!

19 ianuarie 2021 - 17:40

ANUNȚ ASOCIAȚIE FERMIERI! Asociația Crescătorilor de Bivoli din Transilvania anunță că a fost recunoscută ca societate de ameliorare pentru rasa Bivol Românesc și deține registrul genealogic. Fermierii care cresc bivoli beneficiază de sprijinul cuplat zootehnic chiar și pentru un singur animal eligibil la plată și de plăți compensatorii Măsura 10, Pachetul 8 Rase locale în pericol de abandon. Pentru 2020, cuantumul SCZ bivolițe de lapte este de 160,3359 euro/cap de animal = 781,2366 lei/cap de animal.

OIER DIN ROMÂNIA: M-AM SĂTURAT DE MAFIA CERTIFICATELOR DE ORIGINE LA BERBECI!

OIER DIN ROMÂNIA: M-AM SĂTURAT DE MAFIA CERTIFICATELOR DE ORIGINE LA BERBECI!

19 ianuarie 2021 - 15:36

OILE DIN ROMÂNIA VOR FI TOT MAI PUȚINE. Vând oile că m-am săturat de mafia certificatelor de origine la berbeci, spune supărat crescătorul de ovine Ioan Lăscău Nichifor din Luncani, județul Cluj. Oierul adaugă că ovinele din România vor fi tot mai puține din cauza mafiei cu berbeci.

MADR: AUTORIZAȚII TEMPORARE PENTRU NEONICOTINOIDE!

MADR: AUTORIZAȚII TEMPORARE PENTRU NEONICOTINOIDE!

19 ianuarie 2021 - 14:41

COMUNICAT MADR. Pentru campania de primăvară 2021, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), în temeiul art. 53 al Regulamentului CE 1107/2009, a autorizat utilizarea în situații de urgență a unor produse pe bază de substanțe active din categoria neonicotinoidelor la tratarea semințelor de porumb, precum și a semințelor de sfeclă de zahăr tratate cu un produs de protecția plantelor pe bază de neonicotinoide.

CÂT DE RENTABILĂ ESTE O STÂNĂ CU 500 DE OVINE? CE SPUN OIERII ROMÂNI!

CÂT DE RENTABILĂ ESTE O STÂNĂ CU 500 DE OVINE? CE SPUN OIERII ROMÂNI!

19 ianuarie 2021 - 10:56

VOCEA OIERILOR. Ionuț Daniel Iorga a întrebat pe un grup Facebook creat de crescătorii români de ovine cât de rentabilă este o stână cu 500 de oi. Ce i-au răspuns oierii?

SUBVENȚIE APIA PENTRU SECTORUL VEGETAL ȘI ZOOTEHNIE! TERMEN 1 FEBRUARIE 2021!

SUBVENȚIE APIA PENTRU SECTORUL VEGETAL ȘI ZOOTEHNIE! TERMEN 1 FEBRUARIE 2021!

19 ianuarie 2021 - 09:27

COMUNICAT APIA! Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) informează potenţialii beneficiari că până la data de 01 februarie 2021 inclusiv, se depun Cererile de plată pentru rambursarea ajutorului de stat pentru cantităţile de motorină achiziţionate şi utilizate în agricultură, aferente perioadei 01 octombrie - 31 decembrie 2020 (trim. IV al anului 2020).

CUM OBȚINEȚI TEREN AGRICOL DE LA ADS! ACTE NECESARE! TERENURI DISPONIBILE!

CUM OBȚINEȚI TEREN AGRICOL DE LA ADS! ACTE NECESARE! TERENURI DISPONIBILE!

19 ianuarie 2021 - 07:41

TERENURI AGRICOLE PENTRU TINERII FERMIERI. Agenția Domeniilor Statului (ADS) a deschis ieri, 18 ianuarie 2021, cea de-a doua sesiune de depunere a cererilor pentru concesionarea terenurilor agricole către tinerii fermieri. AGROINFO vă spune cum depuneți cererea, actele de care aveți nevoie și terenurile agricole care sunt libere de contract.

ANUNȚ DE ASTĂZI ANSVSA PENTRU CRESCĂTORII DE ANIMALE!

ANUNȚ DE ASTĂZI ANSVSA PENTRU CRESCĂTORII DE ANIMALE!

18 ianuarie 2021 - 17:52

COMUNICAT! Recomandările Autorității Naționale Sanitar-Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) pentru protejarea animalelor în perioadele cu temperaturi foarte scăzute, vânt puternic şi căderi masive de zăpadă.
 

OFICIAL! BUGETELE APIA ȘI AFIR pentru PLĂȚILE CĂTRE FERMIERI PENTRU ANII 2021-2022!

OFICIAL! BUGETELE APIA ȘI AFIR pentru PLĂȚILE CĂTRE FERMIERI PENTRU ANII 2021-2022!

18 ianuarie 2021 - 17:36

ANUNȚ MINISTERUL AGRICULTURII! Printr-un proiect de ordonanță de urgență care modifică Ordonanța subvențiilor, Ministerul Agriculturii a anunțat astăzi, 18 ianuarie 2021, suma destinată pentru plata subvențiilor fermierilor pentru anii 2021-2022.

ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ PENTRU PLATA SUBVENȚIILOR APIA!

ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ PENTRU PLATA SUBVENȚIILOR APIA!

18 ianuarie 2021 - 16:56

OFICIAL! Ministerul Agriculturii a publicat astăzi, 18 ianuarie 2021, proiectul de ordonanță de urgență prin care sunt puse în aplicare prevederile Regulamentului (UE) 2020/2220 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 decembrie 2020 de stabilire a anumitor dispoziții tranzitorii privind sprijinul acordat din Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) și din Fondul european de garantare agricolă (FEGA) în anii 2021 și 2022.

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

Tomate cu toleranță la TSVW: Sandoline F1 și Ciciu F1 - Testimonial Florin Pop, Seleuș, Arad

Tomate cu toleranță la TSVW: Sandoline F1 și Ciciu F1 - Testimonial Florin Pop, Seleuș, Arad

Toleranța la virusul petelor de bronz (TSVW) este un criteriu foarte important pentru Florin Pop, legumicultor în Seleuș, județul Arad, atunci când alege hibrizii de tomate pe care îi cultivă. Legumicultorul este fidel hibrizilor Sandoline F1 și Ciciu F1 datorită gustului bun, vigorii plantelor și creșterii nedeterminate, un aspect care îi permite recoltarea eşalonată.

Tehnologia aplicată la tomate de Florin Pop Semințe și tehnilogie Syngenta pentru cultura de pepene – Edina Uifalusi, Piscolt, jud. Satu Mare Branislav Giurici, despre cum și-a asigurat plantația de portaltoi de viță-de-vie

Bancul zilei

Întrebare

Întrebare
Î: De ce nu pot lucra pisicile la calculator? Detalii