Adama
Vinasa Rompak

Sesizare: Raportul de evaluare realizat de APDRP pentru sesiunea 1/2011 Măsura 312 prezintă incorectitudini

Publicat: 25 aprilie 2012 - 20:22
3 comentarii   | Print | Trimite unui prieten

Raportul de evaluare al proiectelor depuse în luna mai 2011, pe Măsura 312 sesiunea 1/2011, publicat în data de 03.04.2012 pe site-ul www.apdrp.ro, este incorect, întrucât conţine proiecte punctate eronat de către experţii evaluatori din cadrul APDRP, se arată într-o sesizare primită pe adresa redacţiei.

Semnatarul sesizării solicită reevaluarea la nivelul întregii ţări a proiectelor depuse pe Măsura 312 sesiunea 1/2011, susţinând şi argumentând că raportul de evaluare cu proiecte eligibile este incorect, întrucât conţine proiecte punctate eronat de către experţii evaluatori din cadrul APDRP, iar în raportul de evaluare privind proiectele neeligibile se regăsesc proiecte declarate neeligibile doar din cauză că au fost evaluate în anumite judeţe din ţară.

Redăm mai jos textul integral al sesizării:
Sesizare!
Având în vedere Legea nr. 544 din 2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public / Ordonanța 27 din 2002, privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor*, doresc să primesc un răspuns cu privire la următoarea cerere:

Referitor la raportul de evaluare al proiectelor depuse în luna mai 2011, măsura 312 sesiunea 1/2011, publicat în data de 03.04.2012 pe site-ul www.apdrp.ro, dorim să atragem atenţia instituţiilor abilitate că raportul de evaluare cu proiecte eligibile este incorect, întrucât conţine proiecte punctate eronat de către expertii evaluatori din cadrul APDRP, iar în  raportul de evaluare privind proiectele neeligibile se regăsesc proiecte declarate neeligibile doar din cauză că au fost evaluate în anumite judeţe din ţară.
După analiza detaliată a raportului de evaluare publicat în data de 03.04.2012 pe site-ul www.apdrp.ro se pot observa foarte multe " discriminări şi neconcordanţe" privind modul în care s-au punctat anumite proiecte.

Astfel, pentru anumite proiecte, investiția în energie regenerabilă este acceptată ca fiind eligibilă şi este punctată, iar în cazul altor proiecte aceste investiții sunt declarate neeligibile. Este inadmisibil şi nu putem accepta faptul că două proiecte cu același tip de investiție să fie punctate diferit, chiar mai mult decât atât, unul dintre ele să fie declarat neeligibil, iar cel de al doilea sa fie declarat eligibil şi punctat la criteriul de selecție S7 (investiții în energie regenerabilă). Specificăm faptul că aceste neconcordanţe in evaluarea proiectelor apar mai ales in cazul investiţiilor conform CAEN 4312 şi CAEN 8130.

SOLICITĂM PUBLIC:
1.    Publicarea oficială a celor două note interne emise de APDRP (deşi din sursele noastre ştim că s-a cerut în mod expres ca prin reverificarea proiectelor şi stabilirea neeligibilităţii acestora să nu se facă referire la aceste note), insă in raportul de evaluare privind proiectele neeligibile la pozitiile (137,139,206) se numesc aceste note interne.
În baza  Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public solicităm publicarea acestor note emise de APDRP 3412/13.02.2012 şi nr. 3937/ 17.02.2012, care sunt specificate în raportul de evaluare a proiectelor neeligibile (poziţiile 137,139,206) şi care conţin informaţii care privesc activităţile sau rezultă din activităţile desfăşurate de APDRP.
2.    Solicităm reevaluarea corectă şi unitară la nivelul întregii ţări a proiectelor de pe măsura 312 sesiunea 1/2011 , bazându-ne pe faptul că PNDR este un document negociat cu Comisia Europeană, ce primează asupra reglementărilor APDRP.
Specificăm că proiectele se analizează în baza Ghidului Solicitantului (document oficial şi public) şi nu în baza adreselor interne, cu circuit inchis, emise de APDRP după ce toate proiectele fuseseră deja verificate din punct de vedere al eligibilităţii. Astfel proiecte ce erau eligibile până la transmiterea celor două adrese, au devenit „peste noapte” neeligibile.
Semnează: Radu Iuliu

Pentru a argumenta cele de mai sus, solicitantul a atasat o scrisoare adresată Autorităţii de Management de la Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale în care oferă detaliile care l-au condus la depunerea acestei sesizări.

În atenţia Autorităţii de Management,
 
Referitor la raportul de evaluare al proiectelor depuse în luna mai 2011, măsura 312 sesiunea 1/2011, publicat în data de 03.04.2012 pe site-ul www.apdrp.ro, dorim să atragem atenţia instituţiilor abilitate că raportul de evaluare cu proiecte eligibile este incorect, întrucât conţine proiecte punctate eronat de către experţii evaluatori din cadrul APDRP, iar în raportul de evaluare privind proiectele neeligibile se regăsesc proiecte declarate neeligibile doar din cauză că au fost evaluate în anumite judeţe din ţară.

Conform Notei interne emisă de APDRP nr.3412 din 13.02.2012 şi Notei interne emisă de APDRP nr. 3937 din 17.02.2012, după analiza detaliată a raportului de evaluare publicat în data de 03.04.2012 pe site-ul www.apdrp.ro se pot observa foarte multe "discriminări şi neconcordanţe" privind modul în care s-au punctat anumite proiecte.
 
Astfel, pentru anumite proiecte, investiţia în energie regenerabilă este acceptată ca fiind eligibilă şi este punctată, iar în cazul altor proiecte aceste investiţii sunt declarate neeligibile. Este inadmisibil şi nu putem accepta faptul că două proiecte cu acelaşi tip de investiţie să fie punctate diferit, chiar mai mult decât atât, unul dintre ele să fie declarat neeligibil, iar cel de al doilea sa fie declarat eligibil şi punctat la criteriul de selecţie S7 (investiţii în energie regenerabilă). Specificăm faptul că aceste neconcordanţe în evaluarea proiectelor apar mai ales în cazul investitţilor conform CAEN 4312 şi CAEN 8130.
 
Conform Notei interne emisă de APDRP 3412/13.02.2012 s-a cerut reverificarea proiectelor doar in anumite judeţe, iar ulterior s-a revenit cu Nota internă emisă de APDRP nr. 3937/17.02.2012 prin care se solicită evaluarea tuturor proiectelor la nivelul ţării, astfel eliminându-se orice fel de interpretări. Specificăm faptul că prin aplicarea cele două note, reevaluarea proiectelor s-a făcut prin trecerea investiţiilor în energie regenerabilă (mai ales în cazul proiectelor fără construcţiimontaj) pe cheltuială neeligibilă şi totodată s-au declarat neeligibile proiectele ce prevăd investiţii în peisagistică (CAEN 8130) şi proiectele ce prevăd achiziţii de tractoare în tandem cu utilaje specializate (cu excepţia celor ce îşi propun servicii de mecanizare cod CAEN 0161, 7731).
Concluzii !!!
1. Unele judeţe din  ţară (ex.Timiş, Caraş-Severin) „s-au conformat  obligatoriu” acelor note şi au  depunctat  criteriu de selecţie S7 şi au scos investiţia în energie regenerabilă pe cheltuielă neeligibilă, pe când în alte judeţe (Dolj, Bihor, Braşov, Neamţ, Sibiu, Suceava, etc) „nu s-au conformat” şi drept urmare acele proiecte au rămas cu punctajele la criteriile S7 şi energia regenerabilă ca şi cheltuială eligibilă.  
În aceste cazuri prezentate mai jos, proiectele au fost punctate "după bunul plac sau interesele fiecărui expert sau după influenţa fiecărui centru judeţean.”Acest lucru este inacceptabil atâta timp cât vorbim de bani europeni!!!

Poziţiile proiectelor în raportul de evaluare –eligibil ce au primit punctaj la energie regenerabilă –criteriul S7 şi totalizează un punctaj peste 70 de puncte:  16, 17, 86, (...) 1991, 1992. Rezultă un total de peste 170 proiecte cu valoare ajutor public nerambursabil de 27,834,945 euro.
Tot în raportul de evaluare privind proiectele eligibile se regăsesc proiecte ce nu au primit punctaj la energie regenerabilă –criteriul S7 şi totalizează un punctaj sub 70 de puncte- Poziţiile proiectelor în raportul de evaluare –eligibil: 35,63,91,2(...) 1671,1672,2015. Rezultă un total de peste 100 proiecte cu valoare ajutor public nerambursabil de 13,170,836 euro.

2. Unele judeţe au declarat neeligibile proiectele ce aveau investiţii în utilaje specializate tractoare în tandem cu alte utilaje (ex: CAEN 4312, CAEN 8130), iar alte centre au declarat eligibile proiectele cu aceleaşi tipuri de investiţii (ex: CAEN 4312, CAEN 8130) - a se analiza şi confrunta raportul de evaluare proiecte eligibile cu raportul de evaluare proiecte neeligibile.

Observaţie!!! Important este de ştiut că aceleaşi tipuri de investiţii în anul 2010 au fost eligibile, astfel proiectele s-au selectat pentru finanţare şi chiar sau şi finalizat (decontat integral), iar in 2011, deşi condiţiile privind eligibilitatea investiţiilor nu s-au schimbat în Ghidul Solicitantului, aceleaşi investiţii au fost declarate neeligibile şi implicit tot proiectul a fost declarat neeligibil.

3. O altă mare dilemă este faptul că proiectele ce vizează investiţii în  echipamente şi utilaje folosite în servicii de întreţinere peisagistică (cod CAEN 8130), sunt declarate neeligibile în anumite judeţe conform celor două note interne ale APDRP-ului 3412/13.02.2012  şi 3937/17.02.2012, iar în alte judeţe  aceleaşi tipuri de investiţii sunt declarate eligibile. A se vedea poziţiile (86, 89, 113, 122, 153, 166, 269, 274, 525, 533, 621, 820, 969, 1063, 1194, 1240, 1287, 1299, 1369, 1383, 1395, 1397, 1398, 1441, 1452, 1454, 146, 1570,
1764, 1976, 1987) din raportul de evaluare (un total de peste 30 proiecte cu valoare ajutor public nerambursabil de 2,725,945 euro). La câteva din aceste poziţii, se punctează chiar şi investiţia în energia regenerabila (panouri fotovoltaice, containere sanitare cu panouri fotovoltaice montate pe acoperişul acestor containere).

SOLICITĂM PUBLIC:
1. Publicarea oficială a celor două note interne emise de APDRP (deşi din sursele noastre ştim că s-a cerut în mod expres că prin reverificarea proiectelor şi stabilirea neeligibilităţii acestora să nu se facă referire la aceste note), insă in raportul de evaluare privind proiectele neeligibile la pozitiile (137,139,206) se numesc aceste note interne.  

În baza  Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public solicităm publicarea acestor note emise de APDRP 3412/13.02.2012 şi nr. 3937/ 17.02.2012, care sunt specificate în raportul de evaluare a proiectelor neeligibile (poziţiile 137,139,206) şi care conţin informaţii care privesc activităţile sau rezultă din activităţile desfăşurate de APDRP.
 
2. Solicităm reevaluarea corectă şi unitară la nivelul întregii ţări a proiectelor de pe măsura 312 sesiunea 1/2011 , bazându-ne pe faptul că PNDR este un document negociat cu Comisia Europeană, ce primează asupra reglementărilor APDRP.

Specificăm că proiectele se analizează în baza Ghidului Solicitantului  (document oficial şi public)  şi nu în baza adreselor interne, cu circuit inchis, emise de APDRP după ce toate proiectele fuseseră deja verificate din punct de vedere al eligibilităţii. Astfel proiecte ce erau eligibile până la transmiterea celor două adrese, au devenit „peste noapte” neeligibile.  

În această situaţie ne întrebăm:  
„Cine face regulile în sistemul proiectelor de dezvoltare rurală ?

„Ale cui reguli este mai bine (rentabil) să le aplicăm?”......Regulile impuse de Ghidul Solicitantului (care sunt publice şi oficiale) sau regulile din notele interne emise de APDRP, după 10 luni de la publicarea Ghidului Solicitantului ,care sunt doar cu circuit închis în cadrul APDRP (pentru experţii evaluatori şi nu şi pentru solicitanţi)?, susţine semnatarul sesizării Radu Iuliu.

APDRP răspunde, dar în termenul legal – maxim 30 de zile
Având în vedere complexitatea problemei şi interesul manifestat de agricultori, Ferma Media Grup a solicitat un răspuns oficial din partea APDRP. Deocamdată am obţinut o confirmare şi o promisiune de verificare „Confirmam primirea solicitarii răspunsului oficial cu privire la sesizările referitoare la raportul de selecţie a proiectelor depuse spre finanţare prin Măsura 312.
Totodată vă comunicăm faptul că, în urma primirii la cabinetul Directorului General al Agentiei de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit (APDRP) a aceleiaşi sesizări, din partea aceleiaşi persoane, aceasta a fost trimisă spre soluţionare direcţiilor de specialitate din cadrul Agenţiei.
În urma transmiterii răspunsurilor acestora către petentul respectiv, vă vom trimite o copie în cel mai scurt timp posibil”, scrie APDRP.

Vizualizat: 2991 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Alte articole in aceasta categorie

Vești de la Bruxelles!

Vești de la Bruxelles!

09 decembrie 2024 - 18:28

Secretarul de stat Violeta Mușat a participat astăzi, 9 decembrie 2024, la Consiliul AgriFish de la Bruxelles.

Bruxelles: Consiliul Agricultură și Pescuit, 9-10 decembrie 2024

Bruxelles: Consiliul Agricultură și Pescuit, 9-10 decembrie 2024

08 decembrie 2024 - 08:16

O politică agricolă comună post-2027 orientată spre fermieri. Consiliul va informa noul comisar pentru agricultură și sectorul alimentar cu privire la rezultatul discuțiilor care au avut loc în octombrie cu privire la o politică agricolă comună post-2027 orientată spre fermieri și la concluziile aferente ale președinției.

Conturile fermierilor alimentate cu peste 154 de milioane de euro!

Conturile fermierilor alimentate cu peste 154 de milioane de euro!

06 decembrie 2024 - 19:06

Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) a virat fonduri nerambursabile în valoare de 154,4 milioane de euro (154.484.414 €) în conturile a 310.262 de fermieri, beneficiari unici ai intervențiilor de mediu și climă din Planul Strategic 2023 – 2027. Din această sumă, 131,2 milioane de euro reprezintă contribuția Comisiei Europene prin Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR), iar 23,2 milioane de euro sunt asigurate de la Bugetul de Stat.

APROBATE ASTĂZI de Guvern: Fonduri suplimentare pentru fermieri!

APROBATE ASTĂZI de Guvern: Fonduri suplimentare pentru fermieri!

04 decembrie 2024 - 15:56

În ședința Guvernului din 4 decembrie 2024 a fost aprobată Hotărârea privind alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului prevăzut în bugetul de stat pe anul 2024, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale.

România a exportat în primele opt luni din 2024 cereale de 2,4 miliarde de euro

România a exportat în primele opt luni din 2024 cereale de 2,4 miliarde de euro

02 decembrie 2024 - 13:52

România a exportat, în primele opt luni din 2024, cereale şi preparate pe bază de cereale în sumă de 2,398 miliarde euro, cu 18% mai puţin comparativ cu perioada similară a anului anterior, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică (INS), conform Agerpres.

Comunicat ACUM! Noi plăți pe cap animal și hectar făcute de APIA!

Comunicat ACUM! Noi plăți pe cap animal și hectar făcute de APIA!

28 noiembrie 2024 - 16:26

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) informează că în cadrul Campaniei de plată în avans aferentă anului de cerere 2024, a autorizat la plată suma totală de 1.283.042.988 euro (6.383.586.787 lei).

Bugetul total UE pentru 2025 este de 199,4 miliarde de euro, mai mare cu 6% față de 2024!

Bugetul total UE pentru 2025 este de 199,4 miliarde de euro, mai mare cu 6% față de 2024!

28 noiembrie 2024 - 10:02

Parlamentul European, reunit în sesiune plenară la Strasbourg, a adoptat miercuri bugetul Uniunii Europene din 2025, care prevede un sprijin consistent pentru soluţionarea problemelor din domenii precum sănătate, ajutor umanitar, gestionarea frontierelor şi climă. Bugetul total pentru 2025 este de 199,4 miliarde de euro, cu 6% mai mare decât cel pentru 2024 (o creştere cu 10 miliarde de euro).

AFIR: 581 de proiecte vor fi finanțate cu 110,4 milioane euro!

AFIR: 581 de proiecte vor fi finanțate cu 110,4 milioane euro!

28 noiembrie 2024 - 09:52

Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) anunță că vor fi finanțate 581 de proiecte selectate cu suma totală de 110,4 milioane de euro.

Document: Creșterea subvențiilor APIA, modificare lege arendă, dezvoltare sistem de irigații!

Document: Creșterea subvențiilor APIA, modificare lege arendă, dezvoltare sistem de irigații!

27 noiembrie 2024 - 06:19

Creşterea subvenţiilor, dezvoltarea sistemului de irigaţii, accesul la finanţare şi modificarea legii arendei, reprezintă principalele solicitări ale fermierilor din ţara noastră, potrivit documentului Carta Albă a Agriculturii 2024 lansat ieri de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România. Lucrarea prezintă evaluarea stării actuale a agriculturii şi identificarea principalelor provocări şi oportunităţi pentru următorii ani. 

Fermierii din Polonia, din nou în stradă

Fermierii din Polonia, din nou în stradă

26 noiembrie 2024 - 18:28

Fermierii din Polonia protestează din nou și au blocat iar un punct de frontieră cu Ucraina. Ei nu permit intrarea camioanelor cu produse agricole din țara vecină, nemulțumiți de prețurile mici cu care sunt importate acestea.

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Rezultate/pagina:
Ordine de listare:   
Rezultate: [3]  
Pagini: [1]  1   
3.
Alin Marcoi
|
10. 15, 2013. Tuesday 15:16

Am primit raspuns pe e-mail, si este copiat mai jos.
Nu are nici un sens, este in bataie de joc, departe de subiect.

"Stimate domn,
In ceea ce priveste solicitarea dumneavoastracu privire la rezultatele proiectelor depuse in cadrul Masurii 312, va aducem la cunostinta ca au fost foarte multe contestatii depuse in sistem.
Contestatiile se solutioneaza de catre o Comisie constituita la nivelul MADR, prin Ordin al Ministrului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, formata din reprezentanti ai MADR si APDRP.
Dupa solutionarea contestatiilor, se va intocmi si aprobaRaportul de selectie de catre Comitetul de selectie care va fi publicat pe site-ulwww.apdrp.ro .
Comitetul de Selectie este un organism tehnic, prezidat de catre Autoritatea de Management pentru PNDR si are in componenta reprezentanti ai Autoritatii de Management si ai APDRP. Rolul Comitetului de Selectie este de a supune aprobarii conducerii Autoritatii de Management pentru PNDR finantarea proiectelor eligibile, punctate dupa cum urmeaza:
· cand valoarea totala a proiectelor eligibile se situeaza sub valoarea totala alocata Masurii 112 in cadrul unei sesiuni, Comitetul de Selectie propune aprobarea pentru finantare a tuturor proiectelor eligibile. In acest sens, se intocmeste un Raport cu proiectele eligibile pentru finantare care se supune aprobarii directorului general al Autoritatii de Management pentru PNDR;
· cand valoarea totala a proiectelor eligibile se situeaza peste valoarea totala alocata Masurii 112 in cadrul unei sesiuni, Comitetul de Selectie analizeaza lista proiectelor eligibile cu punctajul acordat, iar selectia se face in ordinea descrescatoare a punctajului de selectie, cu incadrarea in suma alocata pe sesiune.
Dupa parcurgerea procedurii de selectie si dupa caz, a celei de departajare, se intocmeste Raportul cu proiectele propuse pentru finantare care se supune aprobarii directorului general al Autoritatii de Management. Acest raport va cuprinde si lista proiectelor nefinantate.
Aprobarea Directorului General al Autoritatii de Management pentru PNDR, reprezinta decizia finala asupra selectiei proiectelor care indeplinesc conditiile minime pentru finantare.
Procedura de selectie si cea de solutionare a contestatiilor este prevazuta in Anexa la Ordinul ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale nr. 28/2011 privind constituirea Comitetului de Selectie si a Comisiei de Contestatii pentru proiectele aferente masurilor Programului National de Dezvoltare Rurala 2007-2013, cu modificarile si completarile ulterioare.
In ceea ce priveste motivul reevaluarii si al depunctarii din anumite judete, va rugam sa contactati Autoritatea de Management pentru PNDR, singura in masura sa raspunda intrebarilor dumneavoastra.

Adresa mail :feadr@madr.ro

Cu stima,

Directia Relatii Publice

Strada Gradina cu Cai, nr. 3A, sect. 5, Bucuresti

Telefon: 021 / 310 16 35

e-mail:promovare@apdrp.ro

"

2.
simu alexandru
|
08. 24, 2013. Saturday 10:51

Sunt curios domnule Alin Marcoi,daca ati primit vreun raspuns pertinent de la apdrp sau de la comitetul de selectie.Inclin sa cred ca nu.Sefii centrelor si oficiilor judetene au fost amenintati cu demiterea daca nu taie energia regenerabila in Timis si Arad de exemplu.Binenteles ca nu au avut coloana vertebrala.Comanda a fost politica iar noi am investit timp,nervi si bani.Vadana trebuia sa-si asigure pensia.RUSINE!Proiecte identice,intocmite de acelasi consultant au fost evaluate diferit in Timis si Iasi.

1.
Alin Marcoi
|
09. 18, 2012. Tuesday 16:06

Domnul Radu Iuliu nu este singurul. Ca si el mai sunt si eu si probabil inca cateva zeci sau sute de deponenti de proiecte pe aceasta masura din aceasta sesiune. Si mie mi-a fost refuzat punctajul pentru sursele de energie regenerabila. Nu cred ca schimbarea regulilor de punctare sau aplicarea criteriilor sa se faca discriminatoriu in functie de regiune, judet sau alte criterii decat cele valabile la data depunerii proiectului. Sunt convins de faptul ca inca nu se stie de aceasta situatie groaznica la Consiliul Europei. Sunt convins ca se va sti in curand si va fi inca un motiv de a atrage suspendari temporare sau penalizari din cauza INCOMPETENTEI unor functionari de stat de rang inalt si de slugarnicia si INCOMPETENTA unor functionari de la nivelul Agentiilor Judetene. Nu vreau sa jignesc pe nimeni, nu pot sa ii felicit inca pe cei selectati (eligibili) si sa ii compatimesc pe cei neselectati (neeligibili) pentru ca competitia nu a fost corecta si nu din vina lor si sper ca sa pot sa ii felicit pe cei selectati (eligibili) si sa ii incurajez pe cei neselectati (neeligibili) dupa ce competitia va fi reevaluata in termenii si conditiile cerute la data depunerii proiectelor. Ii rog pe cei care au dat curs acestor nereguli sa aibe demnitatea si curajul sa recunoasca si sa iasa din domeniu. Toti ! Astept cu interes raspunsul APDRP transmis Domnului Radu Iuliu si redactiei Agroinfo. Voi transmite si eu cereri de clarificare a situatiei din cazul meu si va voi tine la curent. Cu deosebit respect, Alin Marcoi

Rezultate: [3]  
Pagini: [1]  1   

Video

Puma 260 AFS Connect - în premiera în România

Puma 260 AFS Connect - în premiera în România

Alături de cele peste 50 de maşini şi echipamente agricole expuse la Agriplanta, Titan Machinery România a prezentat cele mai noi şi moderne tehnologii pentru agricultura de precizie şi irigaţii. De asemenea, cel mai mare model din gama Puma - 260 AFS Connect a fost prezentat în premieră în România.

Interviu cu Bogdan Constantin, PR & Communication specialist Titan Machinery România.

Massey Ferguson a convins de la prima lucrare CLAAS România - soluţii digitale, servicii post-vânzare şi training specializat pentru operatori! FERME DE VÂNZARE în județul Cluj! IMAGINI DIN DRONĂ // Detalii în descriere

Bancul zilei

La cumpărături

La cumpărături
Un tip făcea cumpărături într-un supermagazin cu un cărucior în care era şi băieţelul său de doi ani. Detalii