Fabrica de brânzeturi de la Țaga (Cluj) a repornit producţia pe 26 noiembrie, ca urmare a acordului semnat de FrieslandCampina România și Fabrica de Brânzeturi Transilvania, care s-a născut din asocierea dintre AgroTransilvania Cluster și Cooperativa Agricolă Someș Arieș.
Potrivit unui comunicat de presă, acordul prevede producția Brânzei de Năsal, sub brandul Napolact, dar și a altor tipuri de brânzeturi, sub brandurile proprii ale AgroTransilvania Cluster. Fabrica de brânză și grota de la Țaga, precum și brandul Năsal rămân în proprietatea FrieslandCampina România. “Asocierea pentru redeschiderea fabricii de la Țaga este pentru noi un motiv de bucurie și de mândrie. AgroTransilvania Cluster susține prin toate proiectele sale antreprenorii din agricultură, fermierii, micii producători. Prin acest proiect, reușim să ducem mai departe rețetele și tradițiile clujene, într-un mod durabil pentru Cluj și pentru fermierii din zonă. Credem cu tărie că astfel de asocieri pot duce la dezvoltarea sectorului agricol din România”, a declarat Ioan Oleleu, Președinte AgroTransilvania Cluster.
“Suntem extrem de mulțumiți că am reușit, prin această soluție inovatoare de business, să repunem în funcțiune fabrica de la Țaga, o unitate-unicat în România. Răspundem, astfel, cererilor consumatorilor noștri, precum și ale membrilor comunității locale, care și-au dorit să consume, mai departe, Brânza de Năsal. Acest parteneriat cu Fabrica de Brânzeturi Transilvania, care, prin definiție, înseamnă un efort comun, reprezintă acum soluția noastră pentru a le putea oferi, din nou, românilor, o specialitate cu o tradiție și un renume aparte”, a declarat Cornel Cărămizaru, Director de Vânzări FrieslandCampina România. Fabrica de brânză din comuna Țaga aparţine companiei FrieslandCampina România și se află în conservare de la 1 iunie 2013. Producția de brânzeturi a fost reluată efectiv începând de ieri, 26 noiembrie, iar Brânza de Năsal va fi disponibilă pe piață în cel mai scurt timp.
Francezii, pe primul loc în lume la consumul de brânză
Potrivit unui raport al Federaţiei Internaționale a Laptelui, cei mai mari consumatori de brânză din lume sunt francezii. În anul 2013, fiecare francez a mâncat nu mai puţin de 25,9 kilograme de brânză.
În top 10, Franța este urmată de Islanda, Finlanda și Germania, relatează 20minutes.fr. Elvețienii, cu 21,3 kg/persoană, ocupă locul al șaselea, urmați de italieni, cu 20,7 kg. În clasament se mai află Statele Unite, cu 15,4 kg și Marea Britanie, cu 11,6 kg.
Ţara în care se consumă cel mai puţin alimentul produs din lapte este China, unde consumul individual anual abia dacă depășește cifra zero, în ciuda creșterii importului cu 22% în 2013. Raportat la numărul de locuitori (1,3 miliarde), consumul total de brânză nu depășește 37 g/persoană.