Peste 50 de cooperative și producători agricoli au încheiat, în ultima lună, contracte pentru livrarea a peste 140 de tone de produse agroalimentare românești prin Casa de Comerț Unirea, anunță Ministerul Agriculturii.
Potrivit MADR, în prima lună de când a repornit activitatea, Casa Unirea a facilitat livrarea de legume și fructe (cartofi albi și roșii, dovleac plăcintar, varză albă și roșie, morcov, ridichi negre, sfeclă roșie, prune uscate) și de produse de băcănie (dulceață de dovleac, dulceață de gutui, pastă de măceșe, fasole boabe în saramură) către retailerii Carrefour, Metro și Penny, iar, de săptămâna aceasta, va încheia parteneriate pentru valorificarea producției românești și în lanțurile comerciale Kaufland și Profi.
”Casa de Comerț Agroalimentar Unirea primește zilnic, pe adresa oficială de email, oferte de la producătorii români interesați de inițiativa Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale de promovare a produselor românești și de creștere a consumului produselor agroalimentare obținute pe plan local.
Livrările de produse agroalimentare către marile lanțuri de magazine din România vor continua în perioada următoare, reprezentanții Casei de Comerț Agroalimentar Unirea prezentând periodic oferta de produse obținute de fermierii și producătorii români, în beneficiul tuturor actorilor implicați.
De asemenea, în vederea valorificării produselor locale pe lanțul scurt de aprovizionare, conducerea Casei Unirea a demarat o serie de discuții cu reprezentanții rețelelor de magazine locale. Un prim astfel de proiect de preluare a produselor obținute pe plan local de către magazinele din zonă va fi demarat în județul Cluj, astfel de parteneriate urmând a fi încheiate, treptat, la nivelul întregii țări.
Pe lângă accesul produselor românești în hipermarketuri și în rețelele locale de magazine, conducerea Casei Unirea negociază cu reprezentanții retailerilor pentru a le pune la dispoziție producătorilor spații din parcările hipermarketurilor pentru organizarea de târguri și piețe volante la sfârșitul săptămânii, astfel încât consumatorii să aibă posibilitatea să achiziționeze produsele românești direct de la producători”, informează MADR, într-un comunicat transmis către AGROINFO.