Reclama header big full
Agroinfo
Agroinfo Agroinfo Agroinfo
KWS+
Reclama header after big part 2
Reclama header after big part 3

CONTRACTE DE EXPORT, SEMNATE pentru 100.000 de OVINE și 10.000 BOVINE!

Publicat: 16 decembrie 2018 - 05:56
Comenteaza   | Galerie   | Print | Trimite unui prieten

ROMÂNIA REIA EXPORTUL DE ANIMALE VII! Secretarul de stat Sorin Roșu Mareș din Ministerul Agriculturii a anunțat că România a semnat deja contracte pentru exportul animalelor vii spre Golful Persic. Recent, un raport al Comisiei de Agricultură și Dezvoltare Rurală din Parlamentul European propune adoptarea unei decizii prin care să se interzică exportul animalelor vii, în condițiile în care transportatorii și țările unde se exportă nu respectă regulile de bunăstare a animalelor.

„În urma turneului care s-a făcut în Golful Persic și în țarile din această zonă, al Guvernului in frunte cu doamna premier și cu ministrul agriculturii, s-au deschis piețele, iar primele contracte au fost semnate: pentru 100.000 de ovine – este semnat si va pleca la inceputul anului si, de asemenea, este un contract semnat pentru 10.000 de bovine, care să plece înspre Golful Persic. Este o veste extraordinară, deschizând aici piața, pentru ca, prin toate politicile pe care noi le-am promovat, vedeți, ovinele sunt în momentul de față un potențial extraordinar pe care noi îl avem și trebuie valorificat prin aceste căi către export”, a declarat secretarul de stat Sorin Roșu Mareș din Ministerul Agriculturii.

Recent, un raport al Comisiei de Agricultură, supus votului în Parlamentul European, insistă ca statele membre UE, printre care și România, să renunțe la exportul de animale vii și să exporte carcasă, carne și produse din carne. Să fie înființate abatoare și puncte de sacrificare în ferme, astfel încât să fie evitată chinuirea animalelor.

Nu o dată, organizația Animals International, care militează pentru interzicerea exportului de animale vii, a arătat realitatea înfiorătoare din spatele acestor exporturi.

Animalele sunt transportate mii de kilometri precum niște saci cu făină. Înfometate, însetate, obosite și călcate în picioare — călătoria este istovitoare. Forțate să îndure zile și nopți interminabile în camioane și vapoare, mii de kilometri pe șosele îngrozitoare și mări agitate. Multe nu supraviețuiesc călătoriei, dezvăluie activiștii de la Animals International, legat de un export de ovine din România în Iordania.

CITEȘTE ȘI: OFICIAL PARLAMENTUL EUROPEAN: INTERZICEREA EXPORTULUI DE ANIMALE VII! PEDEPSE ASPRE!

Raportorul Jørn Dohrmann, membru în Comisia de Agricultură, avertizează asupra numărului mare de rapoarte privind utilizarea vehiculelor necorespunzătoare pentru transportul animalelor vii, atât pe uscat, cât și pe mare. În special, în ceea ce privește comerțul cu țările terțe, suferința animalelor este cauzată de călătoriile foarte lungi, inclusiv opriri lungi la frontieră pentru verificarea documentelor, vehiculelor și animalelor. El insistă în raportul transmis Parlamentului European ca exportul animalelor vii să se facă doar atunci când transportatorii și țările care le sunt destinate respectă regulile obligatorii de bunăstare a animalelor.

ptămâna trecută, unul dintre exportatorii din România, dr. Mary Pană, președinta Asociației Crescătorilor și Exportatorilor deBovine, Ovine și Porcine, a avut o întâlnire cu Gabriel Păun, peședintele Animals International România, iar după această întâlnire, Mary Pană a declarat că Asociația pe care o conduce va propune un proiect de lege și un program de trecere de la exportul animalelor vii la exportul de carne și produse din carne.

mary-pana-export_b

Subiectul a fost comerțul cu rumegătoare - bovine, ovine - către țările din Orientul Mijlociu, transport maritim pe distanță apreciabilă, în care toate statele membre sau terțe implicate au probleme. În perioada mai-august, temperaturile și umiditatea excesivă fac probleme grave animalelor.
În plus, gestionarea animalelor din navele transportatoare de către persoane neinstruite, care fac greve la bord, din diverse colțuri ale lumii, aduc prejudicii imense atât bunăstării animalelor cât și fermierilor români exportatori.
Problema este amplă și nu poate fi gestionată doar de România sau Bruxelles- fiind vorba de destinații care nu sunt supuse regulilor europene, ci merg mai sus, in responsabilitățile WTO.
Cum să gestionezi un transport maritim sub un pavilion terț și cu angajați de cine știe de unde??
Încercăm să supunem atenției un proiect legislativ la jumătatea lunii ianuarie 2019, care să aducă soluții în acest domeniu divers și greu.
Un proiect pe care îl dorim fără culoare politică, al fermierilor alături de ONG-uri.
În plus, ACEBOP va propune în aprilie 2019 organismului european de promovare a produselor europene CHAFEA, un program de trecere de la comerțul cu animale vii la comertul cu valoare adăugată - carne bovine - din care vor rezulta rezultate pozitive in buzunarul fermierilor, locuri de muncă, buget. Vă rugăm să fiți alături de noi și să ne susțineți, a scris Mary Pană, pe pagina sa Facebook.

Nici fermierii români nu sunt muțumiți de exportul animalelor vii. De exemplu, crescătorilor români de ovine, exportatorii le plătesc un preț de batjocură, rușinos, de 4 lei pe kilogramul în viu, iar oile sunt chinuite pe timpul transportului, ucise în chinuri la destinație, unde sunt vândute cu prețuri și de zece ori mai mari decât prețul plătit crescătorilor români.


Vizualizat: 3194 | Galerie   | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

ARBOS, prima baie de mulţime

ARBOS, prima baie de mulţime

Arbos, un nume nou pentru piaţa românească, promite să dinamizeze şi mai mult competiţia pe segmentul tractoarelor de putere medie şi mică. Prima participare la o expoziţie de agricultură în ţara noastră am consemnat-o în această primăvară, la AGRARIA.
Reporter AgroInfo: Liviu Gordea
Operator imagine: Claudiu Borobei

Tomit Agri Macchine, colaborare cu Great Plains Trelleborg ţine pasul cu noile provocări din agricultură T6 cu Dynamic Command

Bancul zilei

Dilemă...

Dilemă...
Nu ştiu ce este mai nasol: Detalii