Autoritate recunoscută în sondarea opiniei publice, Kleffmann Group efectuează anual un studiu care stabilește cât de des accesează fermierii internetul și care sunt portalurile online care conduc detașat în preferințele consumatorilor de presă agricolă din România.
Studiul Kleffmann conturează echilibrat o ierarhie a publicațiilor online care activează pe nișa de agricultură. Agroinfo conduce în clasament la categoria știri și informații din agricultură. Publicul nostru țintă este format din fermieri și mai puțin din cititori profani în ale agriculturii. Este și motivul pentru care alegem să nu includem în planurile noastre editoriale subiecte ușor comestibile, care țin de abecedarul agriculturii. Studiul nu a fost comandat de Grupul media FERMA, familie din care face parte și Agroinfo. Astfel, pe grafice veți observa și procentele de accesare a paginilor de internet care aparțin Agenției de Plăți și Intervenții în Agricultură (APIA) și Ministerului Agriculturii.
Grafic 1. Clasament publicații online din agricultură. Agroinfo 46%, din totalul consumatorilor de presă agricolă.
Grafic 2. Prezență Agroinfo în ferme: 27% din total.
Grafic 3. Top 5 site-uri. Datele sunt bazate pe criteriul fermelor, al relevanței puterii de cumpărare a produselor pentru protejare culturilor și al hectarelor lucrate.
Harta regiunilor și procentele de accesare a principalelor 5 site-uri.
Locurile 3,4 și 5 din clasament sunt ocupate de publicațiile din grupul media FERMA. Locul 1 și 2 aparțin APIA și MADR, deci nu unor publicații de specialitate.
Eșantion intervievat: 2477 de fermieri, reprezentativ la nivel național pentru aproximativ două milioane de ferme, 7,3 mil. ha, 442 mil. euro pe piața substanțelor de protecție a plantelor, 287 mil. euro pe piața semințelor de porumb și floarea soarelui.
Perioada realizării studiului: mai 2014 – octombrie 2014.
Grupul Kleffmann a fost înființat în 1990 în Germania. Bazat pe o reţea de 20 de filiale internaţionale şi o echipă de profesionişti cu experienţă, având cunoştinţe aprofundate a pieţei şi capacitate de expertiză, Kleffmann Group este capabil să conecteze, să analizeze şi să compare informaţii privind piaţa agricolă din mai mult de 60 de ţări. În România, grupul este activ din 1994. Are o cifră de afaceri anuală de 25 de milioane de euro și efectuează peste 500.000 de interviuri în fiecare an.