ORDIN MADR ÎN VIGOARE. A intrat în vigoare Ordinul ministrului agriculturii 911/16 septembrie 2016 prin care fermele de vaci de lapte care-și reduc producția beneficiază de un ajutor financiar. Acest ajutor se acordă pentru o perioadă de 3 luni. Iată ce trebuie să faceți ca să primiți acești bani!
Vă punem la dispoziție integral Ordinul MADR, publicat în Monitorul Oficial nr.721 din 19 septembrie 2016, cu toate criteriile pe care trebuie să le îndepliniți pentru încasarea ajutorului financiar, care este cuantumul acestui ajutor și de ce acte aveți nevoie!
Art. 1.(1) Prezentul ordin aprobă ajutoarele pentru reducerea livrărilor de lapte de vacă pentru o perioadă de 3 luni, precum şi modul de acordare a acestora, în conformitate cu Regulamentul delegat (UE) 2016/1.612 al Comisiei din 8 septembrie 2016 de acordare a unor ajutoare pentru reducerea producţiei de lapte, denumit în continuare Regulamentul delegat (UE) 2016/1.612.
(2) Se acordă ajutoare solicitanţilor eligibili care îşi reduc livrările de lapte de vacă pentru o perioadă de 3 luni, denumită în continuare perioadă de reducere, în comparaţie cu aceeaşi perioadă din anul precedent, denumită în continuare perioadă de referinţă.
(3) În sensul prezentului ordin, solicitanţi eligibili înseamnă producătorii de lapte care au livrat lapte de vacă prim- cumpărătorilor în luna iulie 2016.
Art. 2.(1) Ajutoarele pentru reducerea livrărilor de lapte de vacă sunt stabilite la 14 euro/100 kg de lapte de vacă pentru volumul care corespunde diferenţei dintre laptele de vacă livrat în cursul perioadei de referinţă şi laptele de vacă livrat în cursul perioadei de reducere.
(2) Pentru fiecare solicitant eligibil, ajutorul prevăzut la alin. (1) acoperă o cantitate de reducere a livrărilor de lapte de vacă mai mare de 1.500 kg, dar care nu depăşeşte 50% din cantitatea totală de lapte de vacă livrată către prim-cumpărători în perioada de referinţă.
(3) În cazul în care cantitatea de reducere a livrărilor de lapte este mai mare de 50% din cantitatea totală de lapte de vacă livrată către prim-cumpărători în perioada de referinţă, solicitantul eligibil poate primi ajutor pentru o cantitate autorizată de reducere a livrărilor de lapte de vacă egală cu 50% din cantitatea totală de lapte de vacă livrată către prim-cumpărători în perioada de referinţă.
ACTE NECESARE
Art. 3.Pentru obţinerea ajutorului prevăzut la art. 2 alin. (1), solicitanţii eligibili depun la centrul judeţean al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, respectiv al municipiului Bucureşti pe raza căruia solicitantul îşi are domiciliul/sediul social cererea de ajutor însoţită de următoarele documente:
a) copie a BI/CI al/a solicitantului persoană fizică sau, după caz, împuternicire/procură notarială şi o copie a BI/CI al/a reprezentantului legal;
b) copie a atestatului de producător, emis potrivit prevederilor Legii nr. 145/2014 pentru stabilirea unor măsuri de reglementare a pieţei produselor din sectorul agricol, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul persoanelor fizice;
c) copie a certificatului de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în cazul persoanelor juridice şi în cazul persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale şi întreprinderilor familiale, constituite potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi copie a BI/CI al/a împuternicitului persoană fizică;
d) copii ale contractelor de livrare a laptelui de vacă cu prim- cumpărătorii, valabil la data depunerii cererii de ajutor, precum şi pentru perioada de reducere în cauză;
e) pentru livrările efectuate în perioada de referinţă în cauză şi în luna iulie 2016, copii ale documentelor fiscale care atestă livrările, respectiv facturi, file din carnetul de comercializare.
PERIOADE DE REDUCERE
Art. 4.(1) Perioadele de reducere, potrivit prevederilor art. 2 alin. (2) din Regulamentul delegat (UE) 2016/1612, sunt:
a) prima perioadă de reducere: octombrie, noiembrie şi decembrie 2016;
b) a doua perioadă de reducere: noiembrie şi decembrie 2016 şi ianuarie 2017;
c) a treia perioadă de reducere: decembrie 2016, ianuarie şi februarie 2017;
d) a patra perioadă de reducere: ianuarie, februarie şi martie 2017.
(2) Perioadele pentru depunerea cererilor de ajutor sunt următoarele:
a) în cazul prevăzut la alin. (1) lit. a), de la data publicării prezentului ordin până în data de 21 septembrie 2016, ora 13;
b) în cazul prevăzut la al in. (1) l i t . b), de la data de 1 octombrie până în data de 12 octombrie 2016, ora 13;
c) în cazul prevăzut la alin. (1) lit. c), de la data de 31 octombrie până în data de 9 noiembrie 2016, ora 13;
d) în cazul prevăzut la alin. (1) lit. d), de la data de 28 noiembrie până în data de 7 decembrie 2016, ora 13.
(3) Solicitanţii eligibili pot depune o singură cerere de ajutor aferentă unei singure perioade de reducere, cu excepţia solicitanţilor care au depus o cerere pentru prima perioadă şi care pot depune o cerere şi pentru cea de-a patra perioadă.
Art. 5.(1) După verificarea cererilor de ajutor, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) transmite cantităţile de lapte livrate admisibile la Comisia Europeană.
(2) Comisia Europeană stabileşte, în funcţie de cantităţile menţionate la alin. (1), dacă acestea se încadrează în volumul total maxim prevăzut la art. 1 alin. (1) din Regulamentul delegat (UE) 2016/1612, iar în cazul depăşirii acestuia, Comisia Europeană stabileşte un coeficient de atribuire pentru perioada de reducere în cauză, care se va aplica la fiecare cerere de ajutor.
(3) După aplicarea prevederilor alin. (1) şi (2), APIA autorizează cantităţile solicitate şi comunică fiecărui solicitant a cărui cerere a fost declarată admisibilă şi plauzibilă cantitatea de reducere autorizată, în termen de 7 zile lucrătoare de la termenele-limită prevăzute la art. 4 alin. (2).
Art. 6.(1) Pentru acordarea ajutorului prevăzut la art. 2 alin. (1), solicitanţii eligibili cărora li s-au acordat autorizaţiile prevăzute la art. 5 alin. (3) depun cererea de plată la centrul judeţean al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, respectiv al municipiului Bucureşti, unde au depus cererea de ajutor prevăzută la art. 3, însoţită de copii ale documentelor fiscale care atestă livrările către prim-cumpărători în perioada de reducere, respectiv facturi, file din carnetul de comercializare.
(2) Cererea de plată prevăzută la alin. (1) se depune în termen de 45 de zile de la încheierea perioadei de reducere în cauză, aşa cum este definită la art. 4 alin. (1).
Art. 7.(1) În perioada cuprinsă între depunerea cererii de plată şi plata ajutoarelor, APIA verifică dacă reducerea livrărilor de lapte de vacă s-a realizat în condiţiile prezentului ordin şi întocmeşte în acest sens un proces-verbal care se adaugă la documentaţia fiecărei cereri de ajutor.
(2) În termen de maximum 90 de zile după încheierea perioadei de reducere în cauză şi realizarea verificărilor prevăzute la alin. (1), se efectuează plata ajutoarelor.
Art. 8.(1) În cazul în care reducerea efectivă a livrărilor de lapte de vacă este mai mare decât cantitatea care rezultă din aplicarea art. 5 alin. (2), cuantumul ajutorului corespunde cantităţii autorizate.
(2) În cazul în care reducerea efectivă a livrărilor de lapte de vacă reprezintă:
a) 80% sau mai mult din cantitatea autorizată, cuantumul ajutorului corespunde reducerii efective a livrărilor de lapte de vacă, cu condiţia să nu fie depăşită cantitatea autorizată;
b) 50% sau mai mult, dar mai puţin de 80% din cantitatea autorizată, cuantumul ajutorului se înmulţeşte cu un coeficient de 0,8;
c) 20% sau mai mult, dar mai puţin de 50% din cantitatea autorizată, cuantumul ajutorului se înmulţeşte cu un coeficient de 0,5;
d) mai puţin de 20% din cantitatea autorizată, nu se plăteşte niciun ajutor.
Art. 9. (1) Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură elaborează formularele de cerere prevăzute la art. 3 şi 6, procedurile detaliate de verificare a cererilor şi a solicitanţilor eligibili, care se aprobă prin decizie a directorului general al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură.
Modelul cererilor este adus la cunoştinţa beneficiarilor prin afişare la sediile Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură şi pe site-ul oficial al instituţiei.
(2) Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură pune la dispoziţia solicitanţilor, prin centrele locale/judeţene, formularele de cereri, care se completează, se depun, se înregistrează, se verifică şi se centralizează la centrele judeţene conform procedurilor interne.