Reclama header big full
KWS+
Reclama header after big part 2

Ministerul agriculturii, un fel de “pierde vară” pe bani europeni...

Publicat: 28 iulie 2015 - 13:52
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

Hotărât lucru, Daniel Constantin pare cel mai activ ministru în această vară caniculară. Străbate ţara în lung şi-n lat, pe cod roşu, portocaliu sau galben de caniculă, în vederea promovării RNDR (Reţeaua Naţională de Dezvoltare Rurală) şi pentru înregistrarea de noi membri.

Mulţi ziarişti de presă agricolă sunt indignaţi de aceste deplasări pentru că, spun ei, nu aduc nimic nou şi ministrul repetă de opt luni încoace aceeaşi placă a miliardelor de euro din noul PNDR. Iar dlui George Ostroveanu decizia ministrului de a se deplasa personal cu caravana PNDR i se pare "de-a dreptul aiuritoare". Daniel Constantin leagă deplasările de lipsa informaţiei (legislativă, financiară şi tehnologică) şi a inexistenţei unor servicii eficiente de consultanţă agricolă.

Să vedem însă ce este cu RNDR-ul, reţeaua pe care Constantin o promovează cu atâta patos şi sudoare... Regulamentul CE 1698/2005 prevede că "fiecare stat membru înfiinţează o reţea rurală naţională care grupează organizaţiile şi administraţiile active în domeniul dezvoltării rurale”. Iar suma prevăzută “structurilor necesare funcţionării reţelei” este de aproximativ 4,5 milioane de Euro (adică 4% din banii alocaţi măsurii de asistenţă tehnică din vechiul PNDR).
Ministerul lansează RNDR în data de 15 martie 2012, printr-un proiect de 108 milioane de lei (aproximativ 25 milioane Euro), implementarea acestui proiect fiind externalizată către o firmă din Spania.
Din măsura pe asistenţă tehnică a vechiului PNDR au fost aprobate, până în 2014, două contracte pentru RNDR, în valoare de aproximativ 40,5 milioane Euro. În traducere? Enorm de mulţi bani cheltuiţi fără o justificare în regulamentele europene pentru o structură necesară funcţionării reţelei şi care, ţineţi-vă bine, nici măcar NU MAI EXISTĂ!

Dar fiţi liniştiţi… Risipa continuă! Conform noului PNDR avem şi un calendar al procesului de activare şi de animare a noii Reţele de Dezvoltare Rurală iar suma estimată pentru această reînfiinţare este de 15 milioane de Euro. Lansarea este prevăzută pentru trimestrul III din 2015. Scopul principal al caravanei PNDR este, conform Regulamentului CE 1305/2013, "informarea publicului larg şi a potenţialilor beneficiari cu privire la politica de dezvoltare rurală şi oportunităţile de finanţare", ori acest obiectiv ministrul Constantin l-ar rezolva mult mai elegant (şi mai eficient!) prin prezenţa la câteva emisiuni TV la care se uită milioane de oameni şi nu o sută, două de fermieri câţi "bifează" la o deplasare.
Atunci, care sunt dedesubturile acestor deplasări? De ce insistă însuşi ministrul să fie prezent în teritoriu, pe o căldură de-ţi stă mintea-n loc? Răspunsul e după faptele ministeriale sau cum să îmbini utilul cu oportunitatea: se creează un eveniment mediatic legat de finanţările prin PNDR care, ulterior, este exploatat politic… în cazul de faţă, prin conferinţe de presă ţinute la sediile judeţene (din Timiş, Arad etc.) ale partidului nou înfiinţat ALDE. Deh, fiind atât de mulţi bani în joc, un politician neaoş de la noi nu poate sta departe de curgerea lor lină...
Revenind însă la justificarea oficială a deplasării ministeriale trebuie să spunem că înregistrarea de noi membri persoane fizice pentru RNDR este o mare ILEGALITATE! Niciunde în regulamentele europene, vechi şi noi, nu se regăseşte cooptarea de persoane fizice în structura reţelei! Fermierii trebuie să se regăsească în GAL-uri, organizaţiile profesionale şi în camerele agricole. Prin această cooptare, toate scopurile pentru care s-a înfiinţat RNDR sunt compromise, iar reţeaua în sine e complet golită de conţinut.

Şi-atunci, de ce e nevoie de această structură? Constantin declara la Arad că vrea două-trei persoane din fiecare localitate în noua reţea. Ar însemna peste 25 de mii de oameni adunaţi într-o structură pentru care nu există nici o bază legală! Scopurile ascunse ale unei organizaţii de asemenea dimensiuni, constituită ilegal, ar trebui să fie mult mai atent analizată de serviciile de securitate şi juridice ale ţării.
Mai mult, RNDR se limitează clar la a informa potenţialii beneficiari despre măsurile PNDR-ului. Însă pentru asistenţă tehnologică şi legislativă aceştia trebuie să se adreseze unei instituţii stabile, care să stea la dispoziţia fermierilor, nu unei caravane. Asta se putea realiza prin Camerele Agricole, instituţie pe care, în loc să o susţină, Ministrul Constantin o sabotează!

Dănuţ RADIŞ
FUNDAŢIA REVISTEI FERMA
www.fundatiaferma.ro

Vizualizat: 12306 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Citeste si:

Deputații au respins un nou termen pentru înființarea Camerelor Agricole

Deputații au respins un nou termen pentru înființarea Camerelor Agricole

Deputaţii din Comisia pentru Agricultură au avizat negativ propunerea legislativă prin care se stabilea un nou termen, de 9 luni de zile, pentru constituirea camerelor agricole în judeţele în care acestea nu au fost înfiinţate. Votul final în plen ar putea fi dat pe 30 iunie 2015. Laurenţiu Baciu, preşedintele LAPAR, acuză că, de fapt, camerele agricole nu pot fi înfiinţate din cauza „dihoniilor şi intereselor politice”.

IMPLICĂ-TE! Semnează petiţia şi susţine şi TU Camerele Agricole şi drepturile fermierilor!

IMPLICĂ-TE! Semnează petiţia şi susţine şi TU Camerele Agricole şi drepturile fermierilor!

Proiectul "Camerele agricole: putere de decizie pentru fermieri!", iniţiat de Fundaţia Revistei Ferma este materializat prin PETIŢIA pentru revenirea la forma iniţială a Legii Camerelor Agricole (prevederile Legii nr. 122/2012, cu amendamente) şi abrogarea OUG nr. 58/2013. Pe scurt, cerem revenirea la atribuţiile cu putere de decizie pentru fermieri, pe care Ordonanţa 58 le-a eliminat complet!

Fermierii, în suferinţă... Ministerul Agriculturii aruncă perdele de fum!

Fermierii, în suferinţă... Ministerul Agriculturii aruncă perdele de fum!

Fermierii afectaţi de secetă şi alte fenomene meteo extreme aşteaptă cu sufletul la gură, ca pe o ultimă speranţă, sprijinul autorităţilor şi în special al ministrului agriculturii. Sprijin financiar evident. Însă, în loc de soluţii concrete, reprezentanţii ministerului vin cu “perdele de fum” care să le ascundă incompetenţa în gestionarea fenomenelor de criză din agricultură, chiar şi în condiţiile în care Uniunea Europeană le-a pus la dispoziţie instrumentele necesare.

Lanţul slăbiciunilor ministeriale: Seceta, Fondul mutual şi Camerele Agricole

Lanţul slăbiciunilor ministeriale: Seceta, Fondul mutual şi Camerele Agricole

În momentul în care scriu aceste rânduri, Moldova este pârjolită de secetă. În judeţul Iaşi s-a instituit cod roşu de secetă. În Botoşani, ciuturile scot nămol din fântâni, iar fermierii sunt nevoiţi să aducă apa cu cisternele de la mare depărtare pentru a adăpa animalele...

Baciu condamnă politicul pentru eşecul Legii Camerelor Agricole

Baciu condamnă politicul pentru eşecul Legii Camerelor Agricole

Subiectul Camerelor Agricole a fost deseori adus în discuţie la ediţia din acest an a târgului Agriplanta - RomAgroTec, desfăşurat recent în localitatea Fundulea, din judeţul Călăraşi. Laurenţiu Baciu se numără printre cei care au răspuns provocării lansate de Fundaţia Revistei Ferma, semnând petiţia care solicită revenirea la forma iniţială a legii.

George Turtoi: De la anul vrem să mutăm primirea cererilor unice de plată la Camerele Agricole

George Turtoi: De la anul vrem să mutăm primirea cererilor unice de plată la Camerele Agricole

Declarația a fost făcută de George Turtoi, secretar de stat în Ministerul Agriculturii, imediat după intervenția în emisiunea Viața Satului a Nicoletei Dragomir, redactor-șef  revista Ferma.

SUSŢINE PROIECTUL. SEMNEAZĂ PETIŢIA!

SUSŢINE PROIECTUL. SEMNEAZĂ PETIŢIA!

Proiectul "Camerele agricole: putere de decizie pentru fermieri!", iniţiat de Fundaţia Revistei Ferma este materializat prin PETIŢIA pentru revenirea la forma iniţială a Legii Camerelor Agricole (prevederile Legii nr. 122/2012, cu amendamente) şi abrogarea OUG nr. 58/2013. Pe scurt, cerem revenirea la atribuţiile cu putere de decizie pentru fermieri, pe care Ordonanţa 58 le-a eliminat complet!

3. Bulină neagră pentru Gheorghe Antochi...

3. Bulină neagră pentru Gheorghe Antochi...

Gheorghe Antochi este cel care a propus, în 2012, modificarea statutului camerelor agricole de la UTILITATE PUBLICĂ la INTERES PUBLIC, eliminând practic posibilitatea finanţării acestora şi din bugetul statului.

2. Bulină neagră pentru Mihai Banu...

2. Bulină neagră pentru Mihai Banu...

Mihai Banu este politicianul care a declarat că fermierii nu au ce să caute în birourile de organizare ale alegerilor pentru camerele agricole.

1. Bulină neagră pentru Daniel Constantin...

1. Bulină neagră pentru Daniel Constantin...

... pentru că a semnat, în calitate de Ministru al Agriculturii şi, deci, ca reprezentant al Guvernului, Ordonanţa de Urgenţă 58/2013. Modificările adoptate de OUG 58 schimbă radical vechea lege şi îi nemulţumesc pe fermieri, care acuză politizarea camerelor agricole, precum şi faptul că nu au fost consultaţi de minister la elaborarea proiectului, deşi au cerut acest lucru. Din lista de atribuţii principale prevăzute de OUG nu mai apare niciuna dintre cele menţionate în forma iniţială a legii (Legea 283/2010)!

Cine primeşte „Bulina Neagră”?

Cine primeşte „Bulina Neagră”?

Şase ani plini de modificări legislative, acordări şi încălcări de atribuţii, opinii mai mult sau mai puţin avizate, o grămadă mare de nemulţumiri şi, în prezent, o situaţie incertă... Cam aşa am putea descrie, pe scurt, procesul chinuit, greoi şi haotic de înfiinţare a camerelor agricole.

Tupeu fără limite la Ministrul Constantin!

Tupeu fără limite la Ministrul Constantin!

Continuăm serialul “Camerele agricole: putere de decizie pentru fermieri” şi rămânem tot în… sacul cu foarte mulţi bani “sifonaţi” prin tot felul de proiecte pe care MADR-ul le-a numit, impropriu, fonduri destinate formării profesionale, asistenţei tehnice şi informării. Cu toate că, în termenii fondurilor nerambursabile de la UE, asta ar fi trebuit să fie destinaţia lor.

Finanţarea a stârnit înverşunarea!

Finanţarea a stârnit înverşunarea!

Demersul Fundaţiei Revistei Ferma cu privire la modificarea legislaţiei Camerelor Agricole, în sensul revenirii la atribuţiile cu drept de decizie pentru fermieri, are la bază şi luările de poziţie ale reprezentanţilor asociaţiilor profesionale, declanşate de apariţia OUG 58 din 2013.

Săptămâna aceasta: Reprezentanții Camerelor Agricole se întâlnesc cu miniștrii Agriculturii și Finanțelor

Săptămâna aceasta: Reprezentanții Camerelor Agricole se întâlnesc cu miniștrii Agriculturii și Finanțelor

Marți, la Academia de Științe Agricole și Silvice (ASAS) din București, liderii fermierilor implicați în constituirea Camerelor Agricole se vor întâlni cu ministrul Daniel Constantin și cu ministrul Eugen Teodorovici, spune Cornel Stroescu.

Voluntar de TOP

Voluntar de TOP

În ultimii doi ani Fundaţia Revistei Ferma s-a implicat în susţinerea civică a diferitelor proiecte de interes pentru agricultori.

"Camerele agricole: putere de decizie pentru fermieri!"

"Camerele agricole de stat sunt una" (n.r. - născute din fostele agenţii de consultanţă agricolă), "camerele private, ale fermierilor, sunt altceva" (n.r. - cu referire la cele înfiinţate după OUG 58/2013), "bine că face cineva ceva şi pentru noi, fermierii" (n.r. - cu referire la iniţiativa Fundaţiei Revistei Ferma)

Legislatie pentru Camerele Agricole

Legislatie pentru Camerele Agricole

Legislatie pentru Camerele Agricole

"Camerele agricole: putere de decizie pentru fermieri!" PROIECT SUSŢINUT DE FUNDAŢIA REVISTEI FERMA

PETIŢIE pentru revenirea la forma iniţială a Legii Camerelor Agricole (prevederile Legii nr. 122/2012, cu amendamente) şi abrogarea OUG nr. 58/2013

Camerele Agricole - de unde şi până unde?!

Camerele Agricole - de unde şi până unde?!

De unde începe puterea şi răspunderea fermierilor, atribuită prin Camerele Agricole şi unde se încheie? Sau cum? Dacă privim în urmă, proiectul a pornit bine, apoi s-a împotmolit iar acum continuă... în defavoarea fermierilor!

Punct de vedere al CAN cu privire la articolul „Legea Camerelor agricole e după chipul şi asemănarea guvernanţilor...”

Punct de vedere al CAN cu privire la articolul „Legea Camerelor agricole e după chipul şi asemănarea guvernanţilor...”

După publicarea articolului cu titlul „Legea Camerelor agricole e după chipul şi asemănarea guvernanţilor... lipsită de conţinut!”, Camera Agricolă Naţională a trimis un punct de vedere oficial pe adresa redacţiei. Iată precizările CAN!

Legea Camerelor agricole e după chipul şi asemănarea guvernanţilor... lipsită de conţinut!

Legea Camerelor agricole e după chipul şi asemănarea guvernanţilor... lipsită de conţinut!

Ministrul Daniel Constantin s-a dovedit a fi un mare trădător al interesului celor pe care îi reprezintă la nivel guvernamental - producătorii agricoli. 

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

Valabri la Agromalim 2019

Valabri la Agromalim 2019

Compania Valabri este un furnizor recunoscut de tractoare, combine şi utilaje agricole noi şi second hand, precum şi piese de schimb. În ultimii trei ani, Valabri a început să comercializeze şi echipamente pentru sectorul zootehnic: hrănitori, adăpători, fronturi de furajare, separatoare şi cuşete, standuri contenţie animale şi alte elemente pentru dotarea fermelor.
Interviu cu Gregory Ladure, administrator Valabri SRL
Reporter AgroInfo: Gheorghe Ghişe
Operator imagine: Claudiu Borobei

Noutăţi Väderstad la Agritechnica 2019 Tehnică agricolă pentru profesionişti 2020 - Protecţia plantelor Noutăţi Great Plains la Agritechnica 2019

Bancul zilei

Doi beţivani

Doi beţivani
Doi beţivani notorii se întâlnesc ziua în oraş. Detalii