Reclama header big full
Agroinfo
Agroinfo Agroinfo Agroinfo
KWS+
Reclama header after big part 2
Reclama header after big part 3

Sondaj: 80 % din europeni sunt îngrijorați de impactul produselor asupra mediului

Publicat: 05 iulie 2013 - 15:47
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

Conform unui nou sondaj, europenii ar fi dispuși, în majoritatea lor, să își schimbe obiceiurile de cumpărare și să se orienteze către produse mai ecologice, însă mulți dintre ei consideră că nu au acces la suficiente informații și nu au încredere în afirmațiile producătorilor legate de caracterul ecologic al produselor, se arată într-un comunicat de presă al Comisiei Europene.

Potrivit sursei, sondajul privind „Atitudinile europenilor față de construirea pieței unice a produselor ecologice” indică faptul că mai mult de trei sferturi din respondenți ar fi dispuși să plătească mai mult pentru produsele ecologice dacă ar avea certitudinea că produsele respective sunt cu adevărat ecologice (77 %). Cu toate acestea, doar cu puțin mai mult de jumătate din cetățenii UE (55 %) consideră că sunt suficient de informați cu privire la impactul asupra mediului al produselor pe care le cumpără și le utilizează.

„Bineînțeles că dorim cu toții să vedem mai multe produse ecologice pe rafturi, dar acest sondaj arată că cei mai mulți dintre noi suntem derutați de afirmațiile privind caracterul ecologic al produselor și nu le considerăm demne de încredere. Acest lucru este în detrimentul consumatorilor și nici nu recompensează acele societăți care depun cu adevărat eforturi în acest sens. Colaborăm cu societățile și cu alte părți interesate pentru a stabili acele informații credibile pe care consumatorii le caută atunci când cumpără produse. Acest lucru va contribui la dezvoltarea piețelor și la crearea de oportunități pentru inovare și investiții în economia verde”, a declarat Janez Potočnik, comisarul pentru mediu.

Sondajul arată că marea majoritate a cetățenilor UE consideră că achiziționarea de produse ecologice poate avea un impact pozitiv asupra mediului (89 %) și că produsele respective sunt la fel de eficace ca și produsele obișnuite (74 %). Cetățenii care au declarat că au încredere că produsele etichetate ca fiind ecologice sunt mai puțin dăunătoare pentru mediu sunt cei mai numeroși în Portugalia (84 %), Malta (82 %), Franța (81 %) și Belgia (81 %), în schimb numărul acestora este semnificativ mai scăzut în Germania (44 %), România (46 %) și Țările de Jos (47 %).

Puțin peste jumătate din cetățenii UE (52 %) au, în general, încredere în afirmațiile producătorilor cu privire la performanțele de mediu ale produselor lor, însă majoritatea (54 %) consideră că rapoartele societăților cu privire la propriile lor performanțe de mediu nu sunt demne de încredere. Cetățenii UE vor considera cel mai probabil că afirmațiile care le sunt prezentate sunt exagerate sau înșelătoare în România (40 %), Bulgaria (40 %), Grecia (39 %) și Letonia (37 %). Această reticență este mai rară în Malta (17 %) și în Estonia (20 %). Cu toate acestea, este susținută puternic (69 % din respondenți) ideea de a impune societăților obligația de a publica rapoarte privind performanțele lor globale de mediu și privind performanțele de mediu ale produselor lor.

În întreaga UE, două treimi dintre cetățeni (66 %) ar fi dispuși să plătească mai mult pentru un produs dacă garanția de fiabilitate a acestuia ar fost extinsă la cinci ani. Mai mult de nouă din zece respondenți (92 %) consideră, de asemenea, că ar trebui să fie indicată durata preconizată de viață a produselor. Aproape jumătate dintre toți respondenții (47 %) au decis în ultimele 12 luni să nu ducă la reparat un produs defect din cauza costurilor prea ridicate de reparare.

Vizualizat: 1331 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

Zetor Major CL 80, în premieră în Transilvania

Zetor Major CL 80, în premieră în Transilvania

Amprenta celebrei casei de design auto italiene Pininfarina, noul tractor Zetor Major CL 80 a fost prezent anul acesta la AGRARIA şi este privit de către producătorul ceh ca o variantă de înlocuire a vechilor tractoare Universal...
Reporter AgroInfo: Liviu Gordea
Operator imagine: Claudiu Borobei

Tomit Agri Macchine, colaborare cu Great Plains Trelleborg ţine pasul cu noile provocări din agricultură T6 cu Dynamic Command

Bancul zilei

Un Trabant... modern

Un Trabant... modern
Un tip cu un Trabant vechi se adreseaza unui service modern: Detalii