Adama
Agreena
AGRICOVER

Artesana: Iaurturile tecucene au început să prindă piaţa

Publicat: 08 mai 2014 - 10:03
Comenteaza   | Print | Trimite unui prieten

Pentru moderna unitate de procesare a laptelui de la Tecuci, administrată de Anişoara Donici, această perioadă este una de bun augur. Produsele sub brandul Artesana – arta brânzeturilor sănătoase -  sunt din ce în ce mai prezente pe rafturile marilor lanţuri de magazine: Auchan, Mega Image, Cora sau Carrefour. 

„Am început anul mult mai bine, comparativ cu 2013, au început să apară comenzile, cresc în continuare aprovizionările cu materia primă – laptele. Dar ceea ce este mai important e că publicul larg consumator a început să conştientizeze că pot găsi la noi alimente sănătoase, naturale, fără aditivi, fără conservanţi şi la preţuri cel puţin decente”, ne-a declarat şefa fabricii.

Necesarul de lapte, în creştere
În continuare ritmul livrărilor are o dinamică ascendentă. „Oferim pe piaţa de consum o largă gamă de iaurturi simple de vacă, de capră, iaurt de oaie, un produs care a devenit foarte căutat, iaurt de vacă probiotic, iaurt de capră probiotic, chefir şi sana din lapte de vacă, de capră, de oaie. În plus, cu mai bine de o lună de zile în urmă, am început fabricarea brânzeturilor cremoase”, a adăugat Donici.
Cu toate că unitatea de procesare din Tecuci încă nu a ajuns să lucreze la întreaga capacitate proiectată, Anişoara Donici priveşte cu optimism şi încredere spre viitorul apropiat. În această perioadă de după Sfintele Paşti a început să crească intrarea unor cantităţi mai mari de lapte de capră, lucru ce va permite producerea brânzeturilor semimaturate şi maturate. Până acum, materia primă - în jur de 2.000 de litri achiziţionată zilnic - pentru procesare nu era în cantitate suficientă. „Urmărim în continuare să mărim cantitatea de lapte pe care o folosim în producţie şi ne dorim să creştem vânzările, pentru că şi crescătorii de animale se dezvoltă pe seama noastră”, explică Anişoara Donici.

Produse naturale fără adaos
Important este că fabrica nu produce marfă pe stoc. Produsele lactate sunt livrate pe reţelele de distribuţie ale celor mai importante companii la nivel naţional. Este semnat un contract de parteneriat cu o firmă de logistică şi transport pentru preluarea ritmică a producţiei. „Preţurile nu sunt foarte mari, raportate la calitatea produsului şi la costurile pe care le avem cu laptele; clasa mijlocie îşi poate permite să cumpere, avem clienţi statornici, mulţumiţi de calitatea iaurturilor şi brânzeturilor pe care le realizăm sub brandul Artesana. Noi folosim lapte şi atât, fără niciun fel de alt adaos sau ingredient”, ne-a declarat Anişoara Donici.

„Ne utilăm pe măsura încasărilor”
La Fabrica Artesana se face din ce în ce mai simţită nevoia unor noi investiţii. Dar, fondurile sunt limitate, doar din încasări dacă se mai poate face ceva.
„În continuare, dorim să ne utilăm, ne-ar mai trebui nişte bani pentru achiziţionarea unor vane pentru brânză şi răcitoare, atât pentru noi, cât şi pentru crescătorii de animale cu care colaborăm şi care au neaparată nevoie. Apoi, ne-ar ajuta foarte mult o linie de îmbuteliere automatizată. Acum intenţionăm să ne utilăm din încasări, încă nu ne permitem investiţii foarte mari”, a susţinut administratorul unităţii de procesare.
Acesta adaugă că se merge pas cu pas, se rulează continuu încasările
pentru reluarea ciclului de producţie.
Despre proiectele de finanţare comunitară nici nu poate fi vorba pentru că în opinia administratorului fabricii „orice proiect atrage după sine cofinanţare, dar şi alte cheltuieli”.

Artesana - o prezenţă activă la târguri
Artesana este o prezenţă activă în târgurile din zona Agronomie – din Bucureşti - sau în cele din ţară. Încă de la sfârşitul anului trecut a fost iniţiat un program de promovare a produselor lactate tecucene, iar în această primăvară s-a demarat o acţiune de sampling, în unele unităţi comerciale, unde publicul larg consumator poate intra direct în contact gustativ cu produsele înainte de a le cumpăra. „Omul gustă, vede despre ce este vorba, merge la raft şi cumpără. Este o formă modernă de comerţ şi promovare. Este o poartă de a intra pe piaţă, o uşiţă pentru produsele de nişă”, ne explică Donici.
Important este că odată cu creşterea comenzilor, a sporit şi numărul angajaţilor de la nouă, câţi erau anul trecut, la 16 salariaţi, conduşi de un inginer tehnolog.

Iaurturile, primii paşi spre omologare
Unitatea de procesare tecuceană vrea să intre pe piaţa comunitară. A început să exporte iaurturile şi brânzeturile din ce în ce mai bine în Spania. În Italia, a expediat câteva mostre din produse realizate pe o reţea de magazine specializate pe comercializarea produselor tradiţionale şi naturiste. Iaurturile şi brânzeturile marca Artesana sunt realizate în regim artizanal - ceea ce implică folosirea unei forţe de muncă manuale - şi destinate unei pieţe de nişă.
De curând, conducerea fabricii a iniţiat discuţii preliminare la Ministerul Agriculturii pentru omologarea unor iaurturi, întrucât reţetele aparţin segmentului tradiţional.

Vizualizat: 4794 | PrintPrint | Trimite unui prietenTrimite unui prieten

Alte articole in aceasta categorie

ANSVSA pune limită pentru micii producători: Vânzare directă maximum 300 litri de lapte pe zi!

ANSVSA pune limită pentru micii producători: Vânzare directă maximum 300 litri de lapte pe zi!

19 decembrie 2023 - 14:57

Un nou proiect de Ordin al ANSVSA stabilește reguli noi pentru vânzarea directă a produselor de origine animală obținute în ferme și stabilește limite privind cantitățile pe care producătorii le pot vinde direct către consumatori.

Punctajul minim pentru sprijinul AFIR vegetal și zootehnie!

Punctajul minim pentru sprijinul AFIR vegetal și zootehnie!

18 decembrie 2023 - 11:35

Care este punctajul minim cu care puteți lua bani de la AFIR pentru proiectele de investiții în zootehnie și în procesarea produselor agricole și pomicole.

Topul țărilor UE cu cei mai mulți stupi de albine: România, pe locul I!

Topul țărilor UE cu cei mai mulți stupi de albine: România, pe locul I!

22 mai 2023 - 07:22

În 2020, în fermele din Uniunea Europeană erau 8,1 milioane de stupi de albine, iar aproape 18,5% dintre aceşti stupi erau în România, arată datele publicate de Eurostat.

Secretar de stat MADR: Plan național de acțiune pentru dezvoltarea producției ecologice!

Secretar de stat MADR: Plan național de acțiune pentru dezvoltarea producției ecologice!

29 martie 2023 - 08:25

România urmează să publice Planul național de acțiune pentru dezvoltarea producției ecologice, prin care își propune creșterea și diversificarea producției ecologice, anunță secretarul de stat MADR Sorin Moise. Acesta s-a întâlnit în data de 28 martie 2023, la sediul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, cu omologul său polonez, secretarul de stat Ryszard Bartosik.

Renumitul

Renumitul "jamón ibérico" din Spania este amenințat de criza climatică

08 februarie 2023 - 10:35

Prețiosul "jamón ibérico bellota" din Spania este amenințat de criza climatică, deoarece temperaturile în creștere și precipitațiile scăzute pun în pericol un ingredient-cheie în alimentației porcilor - ghinda. Scăderea producţiei de ghindă, dar și a prețului jambonului au dus anul trecut la o reducere cu 20% a producției de "jamón ibérico" în regiunea Extremadura.

Larva gândacului de bălegar devine

Larva gândacului de bălegar devine "aliment" oficial

20 ianuarie 2023 - 10:37

Pentru pofiticioşii de insecte, încă o veste bună vine de la Comisia Europeană: larvele de gândac de bălegar (Alphitobius diaperinus) au primit aprobarea pentru comercializare, după ce Autoritatea Europeană pentru Siguranţa Alimentară (EFSA) a inclus acestă insectă pe lista alimentelor pentru comercializare şi consum uman. Astfel, larva gândacului de bălegar este cea de-a patra insectă al cărei consum este permis în Uniunea Europeană din 2018, după viermii de făină, lăcustele migratoare și greierii de casă.

Criză pe piaţa laptelui ecologic din Franţa

Criză pe piaţa laptelui ecologic din Franţa

15 ianuarie 2023 - 13:31

Pentru prima dată, în 2022, vânzările de lapte ecologic au scăzut în Franţa. Se pare că acest lucru se întâmplă deoarece nu mai există suficientă cerere din partea consumatorilor.

Scade popularitatea

Scade popularitatea "cărnii" vegetale sau s-a atins numărul maxim de consumatori?

22 noiembrie 2022 - 20:16

Înființată în 2009, Beyond Meat s-a bucurat de popularitatea tot mai mare a produselor pe bază de plante şi în 2019 a fost listată la bursa din New York. Dar creșterea sa a încetinit considerabil în ultimii doi ani, iar în prima jumătate a anului, grupul a înregistrat o scădere a cifrei de afaceri și pierderi de aproape 200 de milioane de dolari.

ECO CERT(ificarea), soluția pentru a trece la următorul nivel

ECO CERT(ificarea), soluția pentru a trece la următorul nivel

15 noiembrie 2022 - 12:30

Într-o lume în continuă schimbare, în care devenim din ce în ce mai conștienți de necesitatea abordării unor practici ecologice în agricultură și dezvoltarea unor principii de bune practici în industriile agrară și alimentară, un cuvânt tot mai greu de spus îl au produsele organice, rezultate din procese agricole care respectă mediul și natura și lucrează împreună cu ea, nu împotriva ei.

Cel mai ecologic oraș din UE! 100% din alimentele din grădiniţe, şcoli și cantine publice sunt ecologice!

Cel mai ecologic oraș din UE! 100% din alimentele din grădiniţe, şcoli și cantine publice sunt ecologice!

25 septembrie 2022 - 16:46

Comisia Europeană i-a prezentat, pe 23 septembrie 2022, pe cei opt câştigători ai primelor premii UE pentru produse alimentare ecologice.

Scrie parerea ta







Numarul comentariului:
Nume:
Cod de securitate
Accept regulile de comentariu

Bine ați venit!

Aș vrea să stabilim câteva reguli pentru ca discuțiile să se poarte civilizat și constructiv.

1. În primul rând fiți respectuoși și prietenoși cu cei care comentează. Scopul e să găsim metode prin care să ne înțelegem ideile și motivațiile nu să ne depărtăm și mai mult.

2. Orice comentariu poate fi considerat material pentru ”intrebarea” care va motiva un articol.

3. Dacă consideri că întrebarea ta a fost prost reprezentată sau răspunsul te nemulțumește te rog comentează și lămurim.

4. Vă rog să criticați liber dacă vi se pare că am prezentat greșit ceva, dar să luați în considerare că scopul paginii este să fie moderat (pe cât posibil) deci nu o să vedeți scrieri agresive de la noi.

5. Pentru fiecare postare o să vă rog să păstraţi discuţia pe subiect astfel încât să nu divagăm neconstructiv fără a ajuta pe nimeni.

5. În rest folosiți-vă bunul simț.

Mulțumim!



Video

OROS susține inovația în agricultură!

OROS susține inovația în agricultură!

Headerele Oros pentru orice cultură, densitate şi genetică! Compania Soytek, reprezentant exclusiv în România al companiei americane Stine promovează un concept nou în cultura porumbului: un porumb de talie mică, semănat la o densitate mai mare şi în rânduri mai dese. Pentru a evidenţia beneficiile semănatului la densităţi mari cu genetică Stine, Soytek a înfiinţat mai multe platformele de dezvoltare în 2023 şi a achiziţionat un header Oros pentru porumb cu distanţa de 50cm între rânduri.

Massey Ferguson a convins de la prima lucrare CLAAS România - soluţii digitale, servicii post-vânzare şi training specializat pentru operatori! FERME DE VÂNZARE în județul Cluj! IMAGINI DIN DRONĂ // Detalii în descriere

Bancul zilei

Beţie

Beţie
Azi dimineaţă m-a trezit nevastă-mea: Detalii